Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Freddie L sa:Just att ”roasta” tror jag avser att driva med utan att offret får försvara sig? Men jag är nog för gammal för företeelsen, så jag kan ha missuppfattat. Men för all del, ”diskutera” vidare! Det är otroligt givande!Rattnalle sa:Otippat. Att roasta en pryl utan att få mothugg är väl inte direkt vad någon hade kunnat vänta sig. Så länge det kommer nya roasts att diskutera gör det väl inte nödvändigtvis något.Freddie L sa:+1 Det blev en helt vanlig Happy-tråd, en sån där som går ut på att visa att någon annan har fel.Johan A sa:Ganska få hån gällande sina egna köp här. Känns mer som en tråd om någon Revivegrej som vissa gillar och andra inte.
Spännande! Har du lust att berätta mera?Bonzo sa:Freddie L sa:Just att ”roasta” tror jag avser att driva med utan att offret får försvara sig? Men jag är nog för gammal för företeelsen, så jag kan ha missuppfattat. Men för all del, ”diskutera” vidare! Det är otroligt givande!Rattnalle sa:Otippat. Att roasta en pryl utan att få mothugg är väl inte direkt vad någon hade kunnat vänta sig. Så länge det kommer nya roasts att diskutera gör det väl inte nödvändigtvis något.Freddie L sa:+1 Det blev en helt vanlig Happy-tråd, en sån där som går ut på att visa att någon annan har fel.Johan A sa:Ganska få hån gällande sina egna köp här. Känns mer som en tråd om någon Revivegrej som vissa gillar och andra inte.
Hur gammal är du? Fenomenet ”Roast” har väl funnits i åtminstone drygt 40 år.
Freddie L sa:Spännande! Har du lust att berätta mera?Bonzo sa:Freddie L sa:Just att ”roasta” tror jag avser att driva med utan att offret får försvara sig? Men jag är nog för gammal för företeelsen, så jag kan ha missuppfattat. Men för all del, ”diskutera” vidare! Det är otroligt givande!Rattnalle sa:Otippat. Att roasta en pryl utan att få mothugg är väl inte direkt vad någon hade kunnat vänta sig. Så länge det kommer nya roasts att diskutera gör det väl inte nödvändigtvis något.Freddie L sa:+1 Det blev en helt vanlig Happy-tråd, en sån där som går ut på att visa att någon annan har fel.Johan A sa:Ganska få hån gällande sina egna köp här. Känns mer som en tråd om någon Revivegrej som vissa gillar och andra inte.
Hur gammal är du? Fenomenet ”Roast” har väl funnits i åtminstone drygt 40 år.
Makten sa:Jag har en drös plagg med Gore-Tex och inget av dem fungerar tillfredsställande. Nu har jag äntligen insett att "aktivitet" är motsvarande en rask promenad enligt tillverkaren, men det är inte så jag själv definierar aktivitet.
Henrik83 sa:Fabric’s vattenflaskor. Plupparna man sätter i ramen håller inte fast flaskorna tillräckligt bra (MTB) alt. så sprickor flaskorna när det skakar tillräckligt.
Som grädde på moset så samlas det hundbajs i den försänkta öppningen där vattnet ska ut. Helt kass produkt. Tur att jag köpte fem stycken.
glitch sa:Henrik83 sa:Fabric’s vattenflaskor. Plupparna man sätter i ramen håller inte fast flaskorna tillräckligt bra (MTB) alt. så sprickor flaskorna när det skakar tillräckligt.
Som grädde på moset så samlas det hundbajs i den försänkta öppningen där vattnet ska ut. Helt kass produkt. Tur att jag köpte fem stycken.
???? drömläge med spruckna hundbajsflaskor när man törstar!
Raggamuffin sa:Ett av mina sämsta köp är den här faktiskt
Bontrager Pyscharger, det är inget med den här som förtjänar ordet charge i sitt produktnamn.
marr sa:Raggamuffin sa:Ett av mina sämsta köp är den här faktiskt
Bontrager Pyscharger, det är inget med den här som förtjänar ordet charge i sitt produktnamn.
Va de den jäveln man behövde fylla kammaren på för att kunna använda som vanlig pump?
Raggamuffin sa:Ett av mina sämsta köp är den här faktiskt
glitch sa:Raggamuffin sa:Ett av mina sämsta köp är den här faktiskt
Puh tur man inte köpte den. Har varit sugen på en chargerpump men fått känslan av att dem är lite si och så.
dardos sa:marr sa:Raggamuffin sa:Ett av mina sämsta köp är den här faktiskt
Va de den jäveln man behövde fylla kammaren på för att kunna använda som vanlig pump?
Typ ja, kammaren är en del av systemet när du pumpar så det blir några fler pumptag. Annars tycker jag den fungerat bra för att skjuta på mina tubelessdäck.
Raggamuffin sa:dardos sa:marr sa:Raggamuffin sa:Ett av mina sämsta köp är den här faktiskt
Typ ja, kammaren är en del av systemet när du pumpar så det blir några fler pumptag. Annars tycker jag den fungerat bra för att skjuta på mina tubelessdäck.
Ja runt 15 pumptag men jag tömmer oftast inte den mellan så man har lite tryck från början.
Det går bra att pysa på 1 kilosdäck i DD och dh-casing, de står ju av sig själva. Men ett fladdrigt XC-däck som inte håller formen är ren lögn ibland.
Men skjuta är inte rätt ord..en sån är jag van att skjuta med, fast däck då - inte byxor ;)
Makten sa:Just det, jag ska väl såga nåt själv också! Jag väljer ALLT med Gore-Tex. Det mest meningslösa skitmaterial man kan tänka sig.
Det är...
#1: Apdyrt
#2: Inte (tillräckligt) vattentätt
#3: Andas inte (tillräckligt)
Jag har en drös plagg med Gore-Tex och inget av dem fungerar tillfredsställande. Nu har jag äntligen insett att "aktivitet" är motsvarande en rask promenad enligt tillverkaren, men det är inte så jag själv definierar aktivitet.
Tyget måste impregneras för att vara vattentätt, så varför ens ha ett membran då? Verkar bättre att impregnera ett plagg utan membran så kanske det andas dugligt i alla fall.
Gore-Tex är en myt.
xdr sa:Min roast gäller en (antagligen) jävligt bra produkt, Schwalbe Ice Spiker Pros. Inköpta för 2 år sedan när förhoppningen var att faktiskt cykla på vintern. Dock har de senaste vintrarna varit såpass bra att skidorna fått komma före och däcken ligger kvar i sin låda, inte ens inkörda.
Klavikel sa:Jag vill roasta mig själv ordentligt tills jag blir mörkbrun för att jag köpte vinterdäck till pendlarcykeln.
Det är ju fan 9 plus o regn hele tin i den här jävla stan... ?
Och ja, jag är för lat för att kränga av dom... Suck...!
Har både en RXF 36 (coil) och en stx22 på min hoj, vreden känns bra samt dämparinställningen funkar fint. Huckar mycket flat och trots mycket bottning så kämpar de vidare.Bumpar den här tråden med en roastning av mina Öhlins-dämpare. Har på min Mojo 3 en RXF 36 Air gaffel som
Det finns många som gjort det misstaget men få vågar erkänna. Stort av dig!En Opel! ?
Beror lite på vilken karta du har med...Köpte en Garmin 600 Oregon. Skit! Den tror fortfarande att jag är en fågel. Köpte en ny Garmin etrex 35. Lika överdjävlig kass att skapa rutter på/i. Misstänker på goda grunder att det är jag som är en idiot som inte får till det dock
#1: Cane Creeks styrrörsdistanser som passar i varandra. Jättebra tanke eftersom 99,99% av alla styrrörsdistanser av oklara anledningar sitter tokglappt och orsakar knak och lagerglapp helt i onödan. Vad CC inte tänkte på är att den översta distansen nu istället har mindre anliggningsyta mot styrstammen, vilket orsakar glapp. Har själv lyckats lösa det med shims som passar precis i spåret, men hur det är tänkte egentligen är en gåta.
#2: CL-skivor i allmänhet. Löser exakt noll problem men skapar en rad nya. Böjd skiva två mil hemifrån? Varsågod och knata, för du har väl inte kassett- eller vevlagerverktyg med dig va?
#3: Rockshox "Torque caps". Finns inte till alla nav, så följden blir att man infört en "förbättring" som blir en försämring eftersom anliggningen mellan navets ändpluttar och gaffeln blir noll i radiell ledd.
#4: Typ alla vattenflaskor på marknaden. HUR JÄVLA SVÅRT är det att göra en kork som inte läcker? Va? Tydligen jättejättesvårt, för korken på alla mina flaskor från allehanda tillverkare läcker.
#5: Maguras lösning med magneter som håller bromsbeläggen. Klapprar och har sig, vilket jag aldrig upplevt med fjäderbelastade belägg. Nu är det visserligen tredjepartsbelägg, men eftersom Maguras egna belägg är värdelösa av andra anledningar så räknar jag problemet som tillhörande Magura.
#5: + på den, lägger till bromsverkan initialt på Maguras original bromsbelägg, det verkar ta ett tag innan det börjar att greppa typ normalt, eller så är det bara jag och mina tre cyklar med Magurabromsar. Hade jag inte älskat deras enfingergrepp så hade jag bytt märke på bromsarna.#5: Maguras lösning med magneter som håller bromsbeläggen. Klapprar och har sig, vilket jag aldrig upplevt med fjäderbelastade belägg. Nu är det visserligen tredjepartsbelägg, men eftersom Maguras egna belägg är värdelösa av andra anledningar så räknar jag problemet som tillhörande Magura.
Och gör av var då? Stoppar i fickan?#2 man skruvar av oket om det händer.
Jag lyckades aldrig köra in originalbeläggen, nån standardtyp. Tog sjukt dåligt fortfarande efter flera veckor.#5: + på den, lägger till bromsverkan initialt på Maguras original bromsbelägg, det verkar ta ett tag innan det börjar att greppa typ normalt, eller så är det bara jag och mina tre cyklar med Magurabromsar. Hade jag inte älskat deras enfingergrepp så hade jag bytt märke på bromsarna.
Och gör av var då? Stoppar i fickan?
Jag lyckades aldrig köra in originalbeläggen, nån standardtyp. Tog sjukt dåligt fortfarande efter flera veckor.
Deras "race"-belägg däremot nöp som fan, men lät som en kalkon. Och tog nästan noll i väta.
Nu kör jag Brake Authority som tar bra men ger lite grusig känsla.
Lär återgå till Shimano den dag jag byter bromsar. Ett par helt vanliga Deore med organiska belägg är fortfarande bland det bästa och billigaste jag kan komma på.
Eller bara eltejpa/buntbanda fast på gaffel/ram på lagom avstånd från skivan.#2 oket sitter ju fast i slangen och går att tex snurra runt övriga slangar o vajrar uppe vid styret så det hänger kvar .
Det låter faktiskt krångligare än att lossa skivan och förvara den nånstans, eftersom den inte sitter med nån slang.#2 oket sitter ju fast i slangen och går att tex snurra runt övriga slangar o vajrar uppe vid styret så det hänger kvar .
Inte fan vet jag! ? Poängen är att jag inte har nån depå. Har du?Byter man inte hela hjulet i depån?
Vet du varför Opel finns? För att Ford inte ska vara sämstDet finns många som gjort det misstaget men få vågar erkänna. Stort av dig!