Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JaKan du trycka ihop gafflen fult utan luft.
Jag kollar var o-ringen stannar efter att jag gjort ett för mig högt drop. Idag droppade jag c:a en meter och tog emot mig med min maximala styrka. Bottnade bakre dämparen. Fram har jag fortfarande 20mm kvar. På min andra cykel som har en fox 34 140mm brukar hela traveln gå åt när jag kör på ett stort drop.Hur mäter du travel?
Om du har 25-30% sag, är travel 70-75 mm mellan noll belastning och max belastning.
Jag kollar var o-ringen stannar efter att jag gjort ett för mig högt drop. Idag droppade jag c:a en meter och tog emot mig med min maximala styrka. Bottnade bakre dämparen. Fram har jag fortfarande 20mm kvar. På min andra cykel som har en fox 34 140mm brukar hela traveln gå åt när jag kör på ett stort drop.
Exakt. Utan luft kan jag komprimera den så att oringen hamnar högst upp.Men utan luft har du ingen 20 mm kvar?
Kanske måste du utjämna trycket mellan positiv och negativ kammaren. Pump till 25-30% sag i några steg och tryck ihop gaffeln några gånger mellan stegarna för att jämna ut trycket
Jepps jag brukar alltid göra så när jag pumpar upp den.Kanske måste du utjämna trycket mellan positiv och negativ kammaren. Pump till 25-30% sag i några steg och tryck ihop gaffeln några gånger mellan stegarna för att jämna ut trycket.
Okej intressant. Den har en Remote så jag tror inte man kan justera kompressionsdämpningen. Jag ska kolla när jag kommer hem. Den har faktiskt dålig fine bump sensitivity också så det kanske är nåt sånt som spökar.Vid drop skriver du. Har den ställbar kompressionsdämpning? Är den för hög blir det svårt att komprimera dämparen helt vid en hastig rörelse, som ett dropp, nästan oavsett hur lite luft det är i gaffeln.