Roco, nu på M's hemsida.

Roco, nu på M's hemsida.
Åh, jag trodde det rörde sig om det konkursdrabbade Österrikiska modelljärnvägsföretaget Roco... suck, inte luras så där!

Roco, nu på M's hemsida.
roco.jpg

Roco, nu på M's hemsida.
Tjena!

Och en sån röd och fin.. var det en sån som skulel sitta påhojen jag ska beställa om några veckor.. ja det var detju!!

Roco, nu på M's hemsida.
Vilken monsterstor dämpare luftvarianten verkar vara. Hmm, kanske skaffa en sån istället för 1.2kg bojsänke till DHX som sitter på F1:an...

Roco, nu på M's hemsida.
Hur många Fox DHX har du hört talas om som gått sönder? Jag har inte hört om en enda.. Fjädervarianten alltså.

Men vill man hellre ha det än ett bra dämpsystem än en dämpare man kan pilla själv i? Jag menar att dämparen är gjord för långslagiga(gungiga) hojar, men saknar antigung-system t ex. Det känns ju lite sådär. Men det finns säkert en enorm marknad för den så det är väl bara min personliga åsikt.

Senast redigerad av en moderator:
Roco, nu på M's hemsida.
Westman, jag håller med dig.
Nästa utmaning blir att göra en gör det självdämpare med antigung. 7-8 tum med mera gung än nödvändigt låter inte alldeles trevligt.

Roco, nu på M's hemsida.
kan dom inte göra en sån där rolig T-shirt

Roco, When you Love 10" in the rear

=)

skulle vara kul, nog fler som vet vem rocco är, än som vet vad Roco är =)

Roco, nu på M's hemsida.
DH-cyklister bryr sig inte om plattform. TFTuned meckar bort plattformen helt ur 5th-dämparna åt sina sponsrade åkare. Plattformen gör att dämparen känns död. Men för jönscykling i skogen är antigung bra. Det är jobbigt när det svampar.

Roco, nu på M's hemsida.
Bara för att den inte har sjuttioelva rattar och patenterade bokstavskombinationer, behöver den ju inte sakna (lågfart)kompressionsdämpning... Och trenden går väl mot mer aktiva ramkonstuktioner.

Smaksak, klart.

Någon som öppnat och mekat med Roco ännu? Eller hört på nätet? Har läst på Ridemonkey om oljebyte och som vanligt snåla oljemängder från fabrik, men inget om hur kolv/shimsing fungerar.

Roco, nu på M's hemsida.
Stream skrev:
-------------------------------------------------------
> DH-cyklister bryr sig inte om plattform. TFTuned
> meckar bort plattformen helt ur 5th-dämparna åt
> sina sponsrade åkare. Plattformen gör att
> dämparen känns död. Men för jönscykling i
> skogen är antigung bra. Det är jobbigt när det
> svampar.

Aha, klarspråk. Jag funderade själv över varför man skulle vilja ha SPV features på en dämpare för dedikerad DH cykling.

Roco, nu på M's hemsida.
Efter Jonzéns inlägg kan TnT merga även denna tråd med benrakartråden.

Rocon verkar rätt trevlig faktiskt, iaf är den estetiskt tilltalande.

Edit: Den senare kommentaren där handlar inte om han i Jonzéns inlägg, bara för att förtydliga.

Roco, nu på M's hemsida.
Mårten skrev:
> Rocon verkar rätt trevlig faktiskt, iaf är den
> estetiskt tilltalande.

Färgen är så svårmatchad... :(

Roco, nu på M's hemsida.
Baah, Marzocchi kör ju med inställningsrattar i samma färg på sina vita gafflar väl?

Så, nu behöver vi bara någon ramfärg som matchar rött och vitt. Ehh, en vit kanske?

Roco, nu på M's hemsida.
Hehe! Leo, du verkar lite ironisk?
Men visst är det märkligt att SPV saknas för DH-cyklister trampar ju nästan mer än XC-cyklister ser det ut som ibland ;-) Jäklar vad de paddlar på!

Roco, nu på M's hemsida.
ErikPe skrev:
> jag vågar inte söka på dämparen på google..
> här på jobbet...

ingen fara det fastnar nog bara i brandväggen. loggas kanske också som en liten bonus;-)

Roco, nu på M's hemsida.
Tycker det är lite trampande även några meter uppåt på en DH-bana. Mycket möjligt att DH-essen har grym fart och bara rullar på dessa ställen. Många ramar idag har sina antigungkonstruktioner som kanske gör spv överflödig.
Jag tror sanningen ligger i att MZ inte har någon som helst stableplattform i programmet alls.

Roco, nu på M's hemsida.
Stream skrev:
> DH-cyklister bryr sig inte om plattform. TFTuned
> meckar bort plattformen helt ur 5th-dämparna åt
> sina sponsrade åkare. Plattformen gör att
> dämparen känns död. Men för jönscykling i
> skogen är antigung bra. Det är jobbigt när det
> svampar.

Är det några som är villiga att betala för dom så ordnar jag det, självklart för tillverkningspriset för min "fellow happys" så att säga.
Det hade vart för roligt att cykla runt med en sådan tröjja.

Roco, nu på M's hemsida.
Obed skrev:
> Många ramar idag har sina
> antigungkonstruktioner som kanske gör spv
> överflödig.

True, true. Kontruktionen spelar en stor roll i hur mycket nytta man har av plattform.

Roco, nu på M's hemsida.
Obed skrev:
> Mycket möjligt att DH-essen har grym fart och bara rullar på dessa ställen.

De trampar ju som fan när det går. Men jag tror att en superaktiv fjädring är mycket viktigare än antigung när man ska köra fort utför stenkistor.

Tillbaka
Topp