Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Hur många Fox DHX har du hört talas om som gått sönder? Jag har inte hört om en enda.. Fjädervarianten alltså.
Men vill man hellre ha det än ett bra dämpsystem än en dämpare man kan pilla själv i? Jag menar att dämparen är gjord för långslagiga(gungiga) hojar, men saknar antigung-system t ex. Det känns ju lite sådär. Men det finns säkert en enorm marknad för den så det är väl bara min personliga åsikt.
Westman, jag håller med dig.
Nästa utmaning blir att göra en gör det självdämpare med antigung. 7-8 tum med mera gung än nödvändigt låter inte alldeles trevligt.
DH-cyklister bryr sig inte om plattform. TFTuned meckar bort plattformen helt ur 5th-dämparna åt sina sponsrade åkare. Plattformen gör att dämparen känns död. Men för jönscykling i skogen är antigung bra. Det är jobbigt när det svampar.
Bara för att den inte har sjuttioelva rattar och patenterade bokstavskombinationer, behöver den ju inte sakna (lågfart)kompressionsdämpning... Och trenden går väl mot mer aktiva ramkonstuktioner.
Smaksak, klart.
Någon som öppnat och mekat med Roco ännu? Eller hört på nätet? Har läst på Ridemonkey om oljebyte och som vanligt snåla oljemängder från fabrik, men inget om hur kolv/shimsing fungerar.
Stream skrev:
-------------------------------------------------------
> DH-cyklister bryr sig inte om plattform. TFTuned
> meckar bort plattformen helt ur 5th-dämparna åt
> sina sponsrade åkare. Plattformen gör att
> dämparen känns död. Men för jönscykling i
> skogen är antigung bra. Det är jobbigt när det
> svampar.
Aha, klarspråk. Jag funderade själv över varför man skulle vilja ha SPV features på en dämpare för dedikerad DH cykling.
Hehe! Leo, du verkar lite ironisk?
Men visst är det märkligt att SPV saknas för DH-cyklister trampar ju nästan mer än XC-cyklister ser det ut som ibland ;-) Jäklar vad de paddlar på!
Tycker det är lite trampande även några meter uppåt på en DH-bana. Mycket möjligt att DH-essen har grym fart och bara rullar på dessa ställen. Många ramar idag har sina antigungkonstruktioner som kanske gör spv överflödig.
Jag tror sanningen ligger i att MZ inte har någon som helst stableplattform i programmet alls.
Stream skrev:
> DH-cyklister bryr sig inte om plattform. TFTuned
> meckar bort plattformen helt ur 5th-dämparna åt
> sina sponsrade åkare. Plattformen gör att
> dämparen känns död. Men för jönscykling i
> skogen är antigung bra. Det är jobbigt när det
> svampar.
Är det några som är villiga att betala för dom så ordnar jag det, självklart för tillverkningspriset för min "fellow happys" så att säga.
Det hade vart för roligt att cykla runt med en sådan tröjja.
Obed skrev:
> Många ramar idag har sina
> antigungkonstruktioner som kanske gör spv
> överflödig.
True, true. Kontruktionen spelar en stor roll i hur mycket nytta man har av plattform.