Stumpy
Aktiv medlem
Röd pickup som sotar cyklister
Sorunda, Öschötta schlätta. Same, same, different name.Det här är ju tom värre än bönderna på Östgöta schlätten.![]()
![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sorunda, Öschötta schlätta. Same, same, different name.Det här är ju tom värre än bönderna på Östgöta schlätten.![]()
![]()
Jag tänkte att man annars kunde spreja honom smurfblå.Eftersom han gillar att sota ner borde han väl också se det roliga i att få bilen nedsänkt med lite spillolja?
För det kan väl inte vara en enkelriktad humor?
Hoppas han inte har sina jaktvapen med i pickupen.Bromsolja är inte så snällt mot lacken. En kanyl med surströmmingsspad genom dörrlisten och trucken får troligtvis pensioneras.
"Ja, du kan absolut få dina vapen beslagtagna om du begår allvarliga trafikbrott. Polisen bedömer regelbundet vapeninnehavares lämplighet, och trafiksynder som avslöjar bristande omdöme kan leda till att du förlorar dina vapenlicenser. [1, 2, 3, 4]Hoppas han inte har sina jaktvapen med i pickupen.![]()
![]()
Vore intressant att se statistik på det där."Ja, du kan absolut få dina vapen beslagtagna om du begår allvarliga trafikbrott. Polisen bedömer regelbundet vapeninnehavares lämplighet, och trafiksynder som avslöjar bristande omdöme kan leda till att du förlorar dina vapenlicenser. [1, 2, 3, 4]
De vanligaste orsakerna i trafiken som leder till beslag är:
- Rattfylleri och grovt rattfylleri: Det visar på en uppenbar brist i omdöme och har i praxis blivit en mycket vanlig grund för polisen att omhänderta skjutvapen.
- Vårdslöshet i trafik: Om körningen har varit grovt oaktsam och satt andras liv på spel.
- Flera upprepade trafikförseelser: Kan sammantaget visa att du inte är tillförlitlig i nyktra och laglydiga sammanhang. [1, 2]"
Ja, det ska nog mycket till för det...Vore intressant att se statistik på det där.
Min känsla är att det bara är rattfylla som någonsin ger påföljd.
Nej, inte alls samma skrot och korn. Den ena vill straffa människor som inte begår brott. Den andra vill straffa människor som begår brott (eftersom rättsväsendet troligen inte kommer göra det).Att bli upprörd av att se cyklister och spruta ner dom med avgaser är ju totalt idiotiskt.
Att se ett videoklipp på internet och förespråka vandalism och misshandel är ju totalt idiotiskt.
Samma skrot o korn med olika åsikter.
Han kan bli anmäld för ofredande och det bör han bli, lämna det där.
Bra där, för mobb/pöbelmentalitet är rätt väg att gå.Nej, inte alls samma skrot och korn. Den ena vill straffa människor som inte begår brott. Den andra vill straffa människor som begår brott (eftersom rättsväsendet troligen inte kommer göra det).
Att bli upprörd av att se cyklister och spruta ner dom med avgaser är ju totalt idiotiskt.
Att se ett videoklipp på internet och förespråka vandalism och misshandel är ju totalt idiotiskt.
Samma skrot o korn med olika åsikter.
Han kan bli anmäld för ofredande och det bör han bli, lämna det där.
Att ta lagen i egna händer är olagligt....så jo samma typ av människor.Nej, inte alls samma skrot och korn. Den ena vill straffa människor som inte begår brott. Den andra vill straffa människor som begår brott (eftersom rättsväsendet troligen inte kommer göra det).
Nej, inte samma typ av människor. Ena jävlas med oskyldiga, andra jävlas med skyldiga. Sluta försöka påstå nåt annat. Att du sen inte gillar det är en annan femma.Att ta lagen i egna händer är olagligt....så jo samma typ av människor.
Att förespråka något är inte att hota någon. "Jag tycker att..." har noll med hot att göra.Det ni gör är olaga hot och ofredande och ni kan åka dit på det
Ja du... Kanske ska du försöka behärska dig lite mer innan du går lös på andras egendom.Jag hade nog åkt dit och möblerat om hans bil medelst basebollträ. Tror inte han kommer få nåt rimligt straff av en anmälan. Såna grisar måste avskräckas ordentligt.
Att förespråka något är inte att hota någon. "Jag tycker att..." har noll med hot att göra.
Kanske du borde låta bli att dra helt knäppa slutsatser?Ja du... Kanske ska du försöka behärska dig lite mer innan du går lös på andras egendom.
Om jag hade blivit utsatt, vilket jag inte blivit. Det är alltså på intet sätt ett hot, bara ett konstaterande. Märkligt att man kan så totalt missförstå ett väldigt enkelt budskap.Att skriva "jag hade nog åkt dit och möblerat om hans bil med basebollträ" som du skrev är inte en allmän åsikt, det är ett konkret uttalande om att själv begå skadegörelse och motivera våld som lösning vilket jag anser är ett hot
Att sedan säga att "såna grisar måste avskräckas ordentligt" förstärker det budskapet.
Kanske du borde låta bli att dra helt knäppa slutsatser?
Om jag hade blivit utsatt, vilket jag inte blivit. Det är alltså på intet sätt ett hot, bara ett konstaterande. Märkligt att man kan så totalt missförstå ett väldigt enkelt budskap.
Men visst, man kan knyta näven i fickan och vänta på att polisen ska lägga ner ärendet också så att grisen fortsätter.
Edit: Människor som roar sig med att trakassera andra är avskum och skall enligt mig behandlas som avskum. Du behöver inte hålla med.
Fast nog är det väl värre att misshandla någon än att skriva om det (utan att göra det), oavsett vad man har för inställning till skrivandet om det?Jag försvarar inte det killen i videon gör mot cyklisterna, men personer som du som skriver om misshandel och vandalisering är inte bättre än personen i videon enligt mig.
När har jag skrivit om misshandel?Jag försvarar inte det killen i videon gör mot cyklisterna, men personer som du som skriver om misshandel och vandalisering är inte bättre än personen i videon enligt mig.