Röd pickup som sotar cyklister
Gick den så fort var det väl ingen A-traktor?För ett par år sedan uppe i Dalarna körde jag på en liten 70-väg (i ~70)och blev omkörd av en EPA/A-traktor!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gick den så fort var det väl ingen A-traktor?För ett par år sedan uppe i Dalarna körde jag på en liten 70-väg (i ~70)och blev omkörd av en EPA/A-traktor!
Tekniskt sett inte, men i och med att elektroniskt begränsning tillåts numera så kan dom stänga av och sätta på hastighetsbegränsningen som dom vill. Det är såklart olagligt, men tycks inte stoppa någon. Tidigare var A-traktorerna tvugna att ha en utväxling som gjorde dom omöjliga att köra fort, men det slopades.Gick den så fort var det väl ingen A-traktor?
”Inte stoppa någon”. Åja, nu tar vi väl i lite?Tekniskt sett inte, men i och med att elektroniskt begränsning tillåts numera så kan dom stänga av och sätta på hastighetsbegränsningen som dom vill. Det är såklart olagligt, men tycks inte stoppa någon. Tidigare var A-traktorerna tvugna att ha en utväxling som gjorde dom omöjliga att köra fort, men det slopades.
Jo, jag tog nog i lite. Det var nog tänkt mera så som "inte stoppa någon som vill ta sig runt begränsningen". Det verkar lätt gjort för dom som vill.”Inte stoppa någon”. Åja, nu tar vi väl i lite?
Min bild är att de allra flesta ändå är skötsamma och har lagliga bilar. Mina ungar som är i den åldern, och delvis i svängen, bekräftar den bilden. Att ha eget väderskyddat transportmedel har sina poänger. Det finns såklart negativa saker också, som bristfällig förarutbildning tex, men jag är i stort positiv. Moppebilarna är jag mer skeptiska till, de går fortare och verkar inte vara särskilt krocksäkra.
Inte i praktiken förstås, men LGF-skylt hade icke-traktornGick den så fort var det väl ingen A-traktor?
Det är väl just därför mopedbilar få gå fortare, de är lättare. Osäkrare för chaffören, men mindre rörelseenergi (och säkrare) mot den oskyddade trafikanten.”Inte stoppa någon”. Åja, nu tar vi väl i lite?
Min bild är att de allra flesta ändå är skötsamma och har lagliga bilar. Mina ungar som är i den åldern, och delvis i svängen, bekräftar den bilden. Att ha eget väderskyddat transportmedel har sina poänger. Det finns såklart negativa saker också, som bristfällig förarutbildning tex, men jag är i stort positiv. Moppebilarna är jag mer skeptiska till, de går fortare och verkar inte vara särskilt krocksäkra.
Inte Epa-förare heller. Aldrig haft problem från någon med en epa när jag cyklat. Dock finns det några som spelar hög musik och några till under classic car week men de gör även de utan EPA.. så handlar nog mer om att det finns för många idioter.Cyklister brukar dock inte spruta spolarvätska på andra trafikanter.
nej de sprutar spott och snor.Cyklister brukar dock inte spruta spolarvätska på andra trafikanter.