Davidahlen
Medlem
Rollers eller trainer?
Halloj! Behöver lite råd. Cyklar landsväg och vill kunna träna effektivt även under slask-och grussäsongen, det vill säga köra inomhus utan att behöva ödsla femton minuter på att klä på mig och trettio minuter på att klä av mig och sanera mig själv och cykeln. Det går väl an för långa pass på helgerna, men på veckomorgnar och -kvällar vill jag kunna gå ner och köra hårt någon timme utan så mycket ledtider.
Vad behöver jag - rollers (typ Tacx Antares) eller en trainer? Fördelar och nackdelar med båda?
Tror att jag framför allt kommer att köra olika slags intervaller. Längre pass med Zwift och dylikt lockar inte även om jag heller inte provat.
Om ni rekommenderar trainer, vad är bäst och vilka funktioner kan jag inte vara utan?
Har ingen jättebudget, och inte supermycket fysiskt utrymme, så att köra både-och är inte riktigt ett alternativ.
Tack på förhand!
Vad behöver jag - rollers (typ Tacx Antares) eller en trainer? Fördelar och nackdelar med båda?
Tror att jag framför allt kommer att köra olika slags intervaller. Längre pass med Zwift och dylikt lockar inte även om jag heller inte provat.
Om ni rekommenderar trainer, vad är bäst och vilka funktioner kan jag inte vara utan?
Har ingen jättebudget, och inte supermycket fysiskt utrymme, så att köra både-och är inte riktigt ett alternativ.
Tack på förhand!