Rör för intern vajerdragning

• Trådstartare Trådstartare kri
  • Start datum Start datum

kri

Aktiv medlem
Någon som vet var man köper rör/slang för intern vajerdragning som metervara? Dvs de tunna (teflonbelagda?) slangarna som går innuti ramen.

Glömde... det är för bromsvajer, kanske lite grövre. Jag har bil så jag kan åka varsomhelst i stockholmsområdet. Måste få ihop hojen till på onsdag då jag åker ner till IM Klagenfurt. Kollar med CyCi i morgon.

Kapar lite:

Börjar bli dags att skifta vajrar för första gången på cykel med intern dragning. (Borde ha skett för ngt halvår sedan, men lite osäkerhet har fått mej att skjuta det hela framåt).
Jag har alltså inte ens ryckt i prylarna det minsta.

Hur gör man:
Är det samma system/dimension på alla interna dragningar?
Sluthylsan, alltså övergången mellan intern o extern, byter man den eller återanvänder?
Behåller man den interna slangen längre än det externa höljet, eller håller man samma intervall?

Det är väl tjockleken på vajern som avgör dvs om din interna guide är för 1.1 mm kan det bli trångt med 1.2 mm vajer. Fast jag tvivlar på att guiden är tunnare är 1.2. Ja, jag hade återanvänt guiden om vajern löper lätt genom den. Den har ju ingen annan funktion än att skydda vajern/ramen och se till att vajern går rätt väg i ramen.

Tillbaka
Topp