Rose-tråden

Rose-tråden
Bumpar min fråga en smula, av ren nyfikenhet :)

clairan skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej,
> Kommer det att finnas wattmätare som tillval till
> någon av cyklarna? Förra året kunde man bland
> annat få crossarna med SRM vevparti och jag vill
> minnas att det för ganska länge sedan fanns
> Mavic-hjul med Powertap. En DX-cross med SRM
> vevparti skulle kunna vara det optimala
> träningsredskapet :)

Rose-tråden
Rose skrev:
> emilh: Vilken var ordernummern på din leverans
> idag? Om vi har den blir det lättare att föra
> fram feedbacken till DHL.
>
> /Mats Ribacka, ROSE

3687167 samt 3709884.

Rose-tråden
Rose skrev:
> Vi kommer att vara i Stockholm lördagen den 20.4 och i Göteborg den 21.4.

Åhh, hoppas ni får med er de häftigaste varianterna av Xeon CW och X-Lite då ;)

Rose-tråden
Fick min Pro DX Cross i går :-) Satt hemma och jobbade och på morgonen ringde DHL och frågade om jag var hemma, lite senare ringde dom igen och sa att dom kommer om 5 min. Så var det inte när jag fick min förra cykel, den fick jag hämta på Posten. Mycket nöjd med servicen både från Rose och DHL.

Rose-tråden
pendlarsvetto skrev:
> Fick min Pro DX Cross i går :-) Satt hemma och
> jobbade och på morgonen ringde DHL och frågade
> om jag var hemma, lite senare ringde dom igen och
> sa att dom kommer om 5 min. Så var det inte när
> jag fick min förra cykel, den fick jag hämta på
> Posten. Mycket nöjd med servicen både från Rose
> och DHL.

Men du fick alltså levererat av DHL?
Det brukar fungera precis så bra som du beskriver även för mig när DHL levererar, problemen uppstår när tyska DHL överlämnar till svenska posten vid gränsen.

Rose-tråden
Japp, det var DHL som levererade cykeln

emilh skrev:
>
> Men du fick alltså levererat av DHL?
> Det brukar fungera precis så bra som du beskriver
> även för mig när DHL levererar, problemen
> uppstår när tyska DHL överlämnar till svenska
> posten vid gränsen.

Rose-tråden
Även jag har fått min Pro DX Cross levererad av DHL för några två månader sen efter lite problem. Det som fallerade i det fallet var deras oförmåga att 1) Ringa innan och 2) Plinga på dörrklockan. Något som resulterade i 3 st(!!) försök till leverans och ett fjärde lyckat.

haha! Lite kul precis i skrivande stund så ändrades en tracking länk från DHL till "The recipient was not present and has been informed. The shipment is ready for pick-up."hmmm... konstigt då jag vart hemma idag!

Jag är mer nöjd med UPS servicen då dom 1) har en fungerande webbplats där man ser på morgonen "Ute för leverans" och 2) Har ringt 2 av 2 gånger då de ska levererat cykel till mig, innan de lämnar centralen för att försäkra sig om att jag kommer vara hemma.

Rose-tråden
Alla: Ni som haft problem med DHL/Posten, skicka era ordernummer till mig på mats.ribacka@rosebikes.se, så skall vi skicka rubbet till Tyskland för att sätta lite press på DHL.

Jag och Jenni kommer att vara på semester från och med nu och fram till måndagen den 4 mars och vi kommer därför inte att svara i telefon, svara på mail eller skriva inlägg här under den tiden. Om ni under den här tiden behöver hjälp med någonting kan ni ringa gratis till vår engelsk- och tyskspråkiga servicenummer +800 22 77 55 55.

/Mats Ribacka, Rose

Rose-tråden
Det behövs inte Jomper. Jag kommer hålla koll på tråden fram till att Mats och Jenni är tillbaka och upplysa frågeställarna att istället ringa gratis till engelsk- och tyskspråkiga servicenummer +800 22 77 55 55 fram till 4:e Mars.

//Källis

Rose-tråden
Beställde lite prylar imorse, pengarna reserverades på mitt konto.
Nu när jag kollar på mitt konto på Rose hemsida, så finns inte alla prylarna med.
ser inte att det står nånstans att det ska dellevereras.
Eller e det så att en vara tog slut?
Ser ju allt jag beställt i min bekräftelse på min mail.
Nån som vet hur det brukar funka?

//JH

Rose-tråden
Rose skrev:
> emilh: Oj nej! Vi tackar ändå för feedbacken
> och jag för den vidare till Tyskland. Det
> tragikomiska i det hela är att jag ringde till
> Tyskland i morse och sa att det är länge sen nu
> som vi fått klagomål angående svenska Posten.
> Nästa gång skall jag hålla tyst ;o). Skämt
> åsido. Det bästa du kan göra är att gnälla
> direkt hos din lokala Post, för det är ju de som
> inte tagit sitt jobb på allvar. Ett tips för
> nästa beställning är att beställa leverans med
> UPS. Det fungerar i vanliga fall bättre än
> DHL/Posten.
>
> PerFormance: Vi kommer att vara i Stockholm
> lördagen den 20.4 och i Göteborg den 21.4.
>
> /Mats Ribacka, ROSE

Du kan få mer kött på benen, om nödvändigt. En av fyra leveranser har fungerat bra för min del. Och det var sannolikt för att den fungerande levererades till en adress utanför Sverige...
Den senaste som K:ga Postverket levererade tog drygt 2 veckor att leverera - eller rättare att hämta ut - efter ankomst till Sverige. Paketet var dessutom grundligt trasigt men konstigt nog fanns allt kvar i paketet. Inte ens en avi kunde läggas i lådan utan jag fick vänta på en påminnelse.
Andrea i Bocholt hjälpte till väldigt, och det tackar jag för!

Rose-tråden
hunken21345, Ckd och flight, Mats och Jenni är på semester fram till den 4 Mars och kommer därför inte kunna besvara frågor telefon/mejl eller här i tråden under tiden.
Vill ni ha svar/hjälp/rådfrågning på era frågor snabbare än 4:e Mars går det lika bra att ringa gratis till engelsk- och tyskspråkiga servicenummer +800 22 77 55 55.

//Källis

Rose-tråden
Nu är vi back in business.

nhoj: Pengarna reserveras på kortet när du lägger din beställning, om något är slutsålt tar vi inte betalt för dessa produkter, eftersom dragningen av kortet sker när varorna skickas och vi tar bara betalat för de varor som vi har skickat. Ifall du har valt "delleverans" och något är tillfälligt slut i lagret, skickas detta senare när det kommer i lager igen. Du kan välja delleverans i beställningsskedet, tror inte att du ser vad du har valt i orderbekräftelsen, men om något är slutsålt står det normalt i orderbekräftelsen en rad om att den varan är slutsåld. Om du vill att jag kollar upp det ytterligare kan du skicka ordernummern till mig på jenni.ribacka@rosebikes.se.

hunken21345: Du är ett "gränsfall" och jag tror att du kan cykla lika bra på L som XL, så om du föredrar lite mindre cykel så rekommenderar jag L och om du föredrar lite större cykel så rekommenderar jag XL.

Pfaff: tack för infon, jag skickade den vidare till Tyskland. Bra i såna här fall att kontakta oss med ordernummer och kundnummer så skickar vi feedback till Tyskland, men också att man själv gnäller hos det lokala postkontoret (gärna någon chef), så kommer feedbacken till rätt personer i rätt tid.

Ckd: Jo, hjulen byggs för hand i Tyskland efter beställning, leveranstid totalt ca 2 veckor.
Men jag antar att du redan fått hjulen nu.

flight: kollar upp detta och återkommer när jag fått svar från Tyskland.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> LC4: Black Creek har 28" hjul. Activa-cyklarna har
> 26" hjul.
>
> /Jenni Ribacka ROSE

OK, tack!

Rose-tråden
flight: tyvärr har jag inte fått tag i någon vikt på hjulet, endast fälgen (som står i produktbeskrivningen för hjulet).

eripax: Nya kollektionen av Pearl Izumi-kläder kommer med nya katalogen, som beräknas komma ut i slutet på mars. Troligen online i webshoppen tidigare.

TOTTE: Jag rekommenderar Rose-stänkskrämarna som är utvecklade för DX-ramen. Du ser stänkskärmarna på Randonneur-modellen: http://www.rosebikes.se/artikel/rose-pro-dx-cross-3000-randonneur-compact/aid:611492 de är tillverkade i metall och kostar kring 60€. De finns inte i webbshoppen, men du kan beställa dem monterade på cykeln, skriv bara på engelska i meddelandefältet att du även vill ha stänkskärmarna som är standard på Randonneur och att du vill ha dem monterade vid fabriken.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Tittade i höstas på en 50/34 ROSE PRO DX Cross 2000, som jag tänkte använda för träning/pendling på mestadels landsväg. Blev ingen beställning då tyvärr. Går det inte längre att få DX Cross 2000 med 50/34?

Rose-tråden
Dählie skrev:
> Tittade i höstas på en 50/34 ROSE PRO DX Cross
> 2000, som jag tänkte använda för
> träning/pendling på mestadels landsväg. Blev
> ingen beställning då tyvärr. Går det inte
> längre att få DX Cross 2000 med 50/34?

Jorå. Jag beställde en sådan i januari. Bara att skriva i textfältet att du vill ha compact-vevparti.

Rose-tråden
emilh skrev:
> Dählie skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tittade i höstas på en 50/34 ROSE PRO DX
> Cross
> > 2000, som jag tänkte använda för
> > träning/pendling på mestadels landsväg. Blev
> > ingen beställning då tyvärr. Går det inte
> > längre att få DX Cross 2000 med 50/34?
>
>
> Jorå. Jag beställde en sådan i januari. Bara
> att skriva i textfältet att du vill ha
> compact-vevparti.

Okej, bra! Tack!

Rose-tråden
Hej,

Går det att specialbeställa ett trekkinghjul med landsvägsnav?
Behöver ett nytt bakhjul till en gammal stålcykel med 126mm navbredd och ett 130mm landsvägsnav borde passa fint. Vill alltså ha nån stryktålig fälg för V-broms men med ett Tiagra eller 105 nav.

Rose-tråden
Hej

Jag är sugen på att köpa en Landsvägscykel CRS 3100 Di2 men gillar inte fälgarna fullt ut. När man konfigurerar en CRS campagnolo chorus kan man konfigurera till sig Mavic Ksyrium SLS WTS men inte när man konfigurerar en Di2. Är det så eller kan man om möjligt även få dessa fäljar till CRS3100?

/Urban

Rose-tråden
Rattnalle: 26 eller 28 tum? Prisklass?
URN: Det skall inte vara några problem. Vi kollar priset och återkommer.
blåmärket: Konfiguratorn finns för landsvägscyklarna (konfiguratorn finns under cykeln när du valt en cykelmodell)och den är snart klar även för de andra cyklarna. Om du vill beställa t.ex. en terrängcykel eller en cross innan konfiguratorn är klar kan man skriva ändringarna i meddelandefältet vid beställning eller maila oss och be om en offert.

/ Mats Ribacka, Rose

Rose-tråden
Rose skrev:
> Rattnalle: 26 eller 28 tum? Prisklass?
> URN: Det skall inte vara några problem. Vi kollar
> priset och återkommer.
> blåmärket: Konfiguratorn finns för
> landsvägscyklarna (konfiguratorn finns under
> cykeln när du valt en cykelmodell)och den är
> snart klar även för de andra cyklarna. Om du
> vill beställa t.ex. en terrängcykel eller en
> cross innan konfiguratorn är klar kan man skriva
> ändringarna i meddelandefältet vid beställning
> eller maila oss och be om en offert.
>
> / Mats Ribacka, Rose

28". Hade tänkt mig 105 nav, Mavic A119 fälg och DT Revolution. Silverfärgat. Vad skulle det gå på?

Vad skulle priset bli för hela paketet med ett likadant framhjul också?

Senast ändrad:
Rose-tråden
Rose skrev:
> blåmärket: Konfiguratorn finns för
> landsvägscyklarna (konfiguratorn finns under
> cykeln när du valt en cykelmodell)och den är
> snart klar även för de andra cyklarna. Om du
> vill beställa t.ex. en terrängcykel eller en
> cross innan konfiguratorn är klar kan man skriva
> ändringarna i meddelandefältet vid beställning
> eller maila oss och be om en offert.
>
> / Mats Ribacka, Rose

Ja eller för att vara mer korrekt. Konfiguratorn fungerar för VISSA av landsvägscyklarna. Modellerna Xeon CW team och Xeon CW fungerar den fortfarande inte för.

Rose-tråden
En väldigt stor andel av produkterna i konfiguratorn får man inte se något produktnamn på, bara namnet på tillverkaren. Att till exempel hälften av hjulen endast benämns som Mavic utan någon ytterligare specifikation (om man inte har tur och namnet står i beskrivningen då) är inte så hjälpsamt för en nybörjare...

Rose-tråden
Hej Rose,

troligtvis en värdelös fråga, men jag kör i alla fall: jag har en Campagnolo Alsace-tröja som jag köpt från Rose (kommer inte ihåg exakt när, men gissar på ett knappt år sedan). Tyvärr har den redan från första tvätten visat sig vara av föga imponerande kvalitet. Den "noppar (vad heter det på riktigt språk egentligen?) sig" en massa trots följda tvättinstruktioner. Nu är jag givetvis för sent ute för någon sorts reklamation och garanti är väl löjligt att sammankoppla med klädplagg, men jag tänkte ändå fråga vad de generella tidsramarna och tillvägagångssätten är för undermåliga klädesplagg (t.ex. vid eventuellt reklamation)?

Jag är förstås sent ute, men jag har sällan använt den här tröjan för att den ser så trist ut och i helgen använde jag den som mellanlager och då såg jag på den och tänkte att jag måste fråga eftersom jag inte vet.

Rose-tråden
Tyska banlandslaget körde masstartsloppen på senaste VM på ROSE-märkta hojar. Lyckas dock inte hitta ett spår av dem på hemsidan. Vad är det för hojar?

bettiniphoto_0132653_1_full_670.jpg

Rose-tråden
castrello: syns noppigheten på bild? Kan du i såfall skicka en bild till mig på mailen: jenni.ribacka@rosebikes.se, så har jag lättare att förklara för tyskarna =o)

gabbeon: bancyklarna var gjorda endast för detta lag och finns inte i vårt produktsortiment, jag har också sett en cykel i Biketown. Kan fråga mina tyska kollegor en gång till om det är möjligt att få tag i en bancykel.

hunken21345: vi har bokat in två demodagar i april: 20.4 i Stockholm (Hellasgården) och 21.4 i Göteborg (Skatås motionscentrum), dvs samma ställen som vi hade demodagar på i fjol. Hoppas att du har möjlighet att komma till något av dessa!

/Jenni Ribacka
ROSE

Tillbaka
Topp