Rose-tråden

Rose-tråden
Rose skrev:
-------------------------------------------------------
> Resandeman: 67,5 är den korrekta vinkeln, den har
> bara avrundats på hemsidan. I katalogen står
> 67,5.
>
> /Jenni Ribacka Rose

Hmm...en halv grad är inte så mycket men det spelar ju ändå roll. Varför inte försöka vara så exakt som möjligt när det kommer till så avgörande detaljer i geometrin? Jag tycker ni ska ändra den siffran till 67,5.

Rose-tråden
Robert-san: Klister för tubdäck finns tyvärr inte just nu på den svenska sidan, för de tyska myndigheterna klassar det och flera andra produkter vi säljer som "farligt gods". Vi jobbar på en lösning på detta, så att vi skall kunna skicka klister för tubdäck så fort som möjligt igen.
Jag kan fixa en beställning manuellt också, om du registerarar ditt kreditkort på din kundsida och skickar vilka produkter du vill ha (titta på den engelska eller tyska sidan) och skicka till mig på: jenni.ribacka@rosebikes.se

GurraG: I know the feeling....

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hejsan Rose och Jenni,

Är i taget att köpa min första racer och behöver råd.

Jag har en budget på ca 20kkr och har tittat i första hand på era carbon modeller.
Vad skiljer dessa modeller carbon pro rs 3000-4400 och xeon rs 3000? har du något annat alternativ som jag inte tänkt på? Jag cyklar en hel del mtb så jag börjar inte helt från grunden. Jag vill nog också ha en racer åt det "rejsigare" hållet.

Tack på förhand

Rose-tråden
oooLennerooo:
Största skillnaden är att Carbon Pro RS har kolfiberram och Xeon RS har aluminiumram. Xeon CRS är Xeon RS motsvarighet men med kolfiberram.
Carbon Pro RS är utgåendemodell och har lite äldre design än Xeon-serien.
3000= Ultegra, 4400= Sram Force
Båda alternativen är bra val, jag cyklade förra säsongen på en Carbon Pro RS-cykel och gillade den väldigt mycket. Xeon RS är vår toppaluminiumcykel och också väldigt bra. Om du vill ha en lite bekvämare cykel som dämpar vibrationer från vägen på bästa möjliga sätt så rekommenderar jag Carbon Pro RS. Xeon RS har också designats för att dämpa vibrationer från vägen med de smala sadelstagen, men kolfibret i Carbon Pro RS gör att den ändå är bekvämare på ojämn asfalt.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
oooLennerooo: OK! Då är det egentligen samma svar som tidigare, men båda har kolfiberram. CRS är ännu bekvämare än Carbon Pro RS tack vare de smala sadelstagen. Om du väger under 75kg skulle jag rekommendera Rose RS1400-hjulen, om du väger över 80kg är de för lätta och inte tillräckligt styva för tyngre cyklister. Hjulen har i sig ingen viktbegränsning, utan det är bara vår rekommendation.
Mavic Ksyrium Elite är också riktigt bra hjul och dem skulle jag kanske också rekommendera till Carbon Pro RS (även om det blir en extra kostnad). (Eller Rose RS1400 om du väger under 75kg).
/Jenni Ribacka ROSe

Rose-tråden
Hur är det tänkt att man ska finjustera bakbromsen på en Cross PRO RS 2000? Det finns ingen justeringsskruv för vajerspänningen, måste jag lossa vajerns infästning i bromsen och justera i takt med att beläggen slits?

Rose-tråden
Ett litet tips när ni bygger fler RS2000:
Det sitter två Jagwire J2 inline adjusters på cykeln, en till framväxeln och en till bakväxeln. Den till bakväxeln behövs inte eftersom vajerspänningen kan justeras på bakväxeln. Så ta den adjustern och sätt på höljet till bakbromsen istället.

Rose-tråden
Hej, vad är bästa och säkraste sättet att få hem lite vajrar, kassett och andra småplrylar? Jag är privatperson och har Pressbyrån/DHL vid jobbet och ICA/Posten samt Hemköp/Privpack nära hemmet.

Vill inte råka ut för att fraktföretaget försöker leverera hem till dörren. Hände en gång att ett paket försvann 25 km bort till ett litet obskyrt DHL efter att ha varit spårlöst borta i dagar (det var inte från Rose).

Rose-tråden
nikasp: Eftersom både paketen som skickas med UPS och med DHL kommer att levereras hem till dörren, rekommenderar jag att du väljer endera och uppger din jobbadress som leveransadress.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej

Jag undrar om det går att montera mina STI reglage (Shimano 105) på detta "Bull Horn" styre artickel nr 521585?
Eller är det någon annan typ av reglage som fungerar alternativt fungerar det bara med reglage som är monterade på "Aerobaren"?

/ Lasse

Rose-tråden
Hej Jenni

Jag har en Scott CR-1 räcer med 9 delad Shimano 105 bakväxel. Jag undrar om dessa fälgar passar till den SHIMANO racing wheel set 28"/700 C WH-R501.

Hur lång är leveranstiden på dom??

Rose-tråden
lasseah: Kollar med tyskarna och återkommer när jag har fått svar.
happymgreen: Frakten på "småsaker" är 80,55sek till Sverige. Kostnaden för frakten kommer automatiskt i varukorgen, så du betalar frakten samtidigt som du betalar varorna du köpt.

oooLennerooo: just nu har vi ca 3 veckors kö till produktionen, men det beror på vilka delar du vill ha om allt finns i lager (eller kommer i lager inom de 3 veckorna du väntar i kön) Ett riktgivande datum för montering får du när du gjort beställningen och får en PDF-bekräftelse, då har din cykel fått en tid reserverad i produktionen tillsammans med alla delar du har valt.

alfons69: de passar. De finns i lager för direkt leverans = du har dem hemma inom en vecka från att du har beställt (så länge posten och DHL jobbar som de skall ;o) ).

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
DHL verkar verkligen vara på hugget. Fick min beställning från 20:e idag!

Köpte ett par Vittoria Corsa Elite tuber och till min stora glädje så är de Kevlar armerade och har löstagbar ventil. :) Tänkte det kunde vara bra info att lägga till i shoppen.

Tack för super service!!

Rose-tråden
lasseah: STI-reglaget passar, men inget vi rekommenderar.
Robert-san: Tack för feedbacken, jag skickade den vidare till Tyskland.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Viljar: Det är väldigt svår för oss att rekommendera skostorlekar, eftersom olika personer gillar olika passform på skor. Troligen är Shimano-skorna för små, eftersom största storleken är 42. 42,5 är lika lång men lite bredare än 42. Jag skulle rekommendera att du beställer hem Rose-skorna i storlek 43 och 44 och provar och skickar tillbaka (gratis retur) de som inte passar. Rose-skorna är lite bredare än Shimano-skorna.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Jag gjorde en beställning i morse men skrev säkerhetskod till Visa- kortet. Ska jag göra en ny beställning eller hur ska jag göra? Vill fixa detta idag så beställningen går iväg så man kan få grejerna innan helgen

Anders

Rose-tråden
Himpa: Menar du att du har skrivit fel säkerhetskod? Isåfall räcker det om du mailar den rätta till mig på: jenni.ribacka@rosebikes.se (så länge du inte skriver övriga kreditkortsuppgifter i samma mail är det ingen risk att skicka koden per mail). Skicka också din beställningsnummer så fixar jag det.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Jenni.

Jag lade nyss en order men webshoppem ville inte ta emot mitt telefonnummer för frakt med UPS. Jag valde posten för att få igenom ordern. Går det att ändra till UPS i efterhand.

Order 20017332

Rose-tråden
Hej,

Jag köpte en Pro DX Cross 2000 med ROSE CR1900 hjul i februari. Nu glappar bodyn på bakhjulet lite, kassetten går att vicka på. Jag har dragit åt kassetten med rätt moment och är tämligen säker på att problemet är i bodyn/navet.

Körde på andra hjul under vintermånaderna så detta hjul har inte rullat mer än 75-100 mil.

Något ni känner igen? Rekommenderad serviceåtgärd?

Rose-tråden
Hej Jenni

Vilka hjul till en räcer skulle ni rekomendera. Jag är 190cm lång och väger ca 110 kg och cykelpendlar. Kan bara använda upp till 25mm däck och har Shimano 105 9 delad växel. Jag skulle vilja ha stabila hjul, vikten på hjulen är inget större problem.

Rose-tråden
Senast ändrad:
Rose-tråden
Hinner jag få hem en order till Stockholm innan helgen om jag beställer ikväll? Undrar om jag ska lägga tid nu eller lika gärna kan vänta till helgen.

Rose-tråden
Rose skrev:
-------------------------------------------------------
> emilh: Det där låter inte normalt, vi skulle
> gärna ta hjulen tillbaka till Tyskland för att
> reparera dem.
> /Jenni Ribacka ROSE

Okej. Hur löser vi detta enklast?

Rose-tråden
emilh: Packa hjulet i en låda, fyll i blanketten:
https://amsel.dpwn.net/abholportal/...2&lang=EN&onInit=&putLocale=&ADDR_SEND_LANG=&

Skriv ut den och tejpa den på lådan. Då kan du föra paketet till en DHL Service point utan att betala något (www.servicepoint.se). Lägg också med en lapp i lådan där du på engelska kort beskriver felet samt dina kontaktuppgifter, kundnummer och om du har ordernummern på cykeln. Skicka ett mail till mig när du har skickat iväg hjulet (gärna med sändningsid/tracking nummer) så kan jag kontakta mina kollegor i Tyskland att de tar hand om det så fort som möjligt.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Bingolotto: Vi kommer att ha 10 förhandsbokbara MTB:ar på plats (en blandning av allt från Beef Cake till Mr Ride) + våra democyklar i tältet.
I tältet kommer troligen följande cyklar:
Dr Z 4, Root Miller 2, Uncle Jimbo 1, Granite Chief 2, Jabba Wood 5, Duchess 2, Mr Big 6, Cross Pro RS, DX Cross, Xeon CW 4400, Xeon CRS 3100, Xeon RS 3000, Pro SL 2000 RS.

toker: Du skulle behöva byta båda, för Fizik har inte dessa i styckevaror: http://www.rosebikes.se/artikel/litech-handlebar-plugs-universal/aid:26540 eller också köper du ny styrlinda, då kommer "plupparna" med.
Du skall ha storlek 32mm till sadelklämman.

/Jenni Ribacka ROSE

Tillbaka
Topp