Rose-tråden

Rose-tråden
toker: Ett litet problem där, tyska myndigheterna anser att vissa av våra produkter är "farligt gods" och får inte skickas till de nordiska länderna. Men vi har möjlighet att skicka produkterna manuellt tills DHL har fixat detta och vi kan skicka produkterna till de nordiska länderna igen. Så det som vi kan göra är att du mailar din beställning till mig (ta artikelnumret för patronerna från den engelska sidan). Om du inte redan registrerat ditt kreditkort på din kundsida kan du göra det och så skickar du CVC-koden till mig samtidigt med beställningen. (Det är ingen risk att skicka enbart CVC-koden per mail, så länge man inte skickar övriga kortuppgifter). CVC-koden behövs skilt eftersom vi inte sparar den i vår server av säkerhetsskäl.

/Jenni Ribacka ROSE jenni.ribacka@rosebikes.se

Rose-tråden
Viljar: Ursäkta sent svar, denna gång har paketet hunnit skickas, men nästa gång kan du skriva på engelska i meddelandefältet att du önskar leverans med UPS.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej, blir lite "dubbelpost" då jag mailat Mats igår kväll. Jag håller min beställning just nu då jag inte hittar kedjor utan 2-3v väntan, eller så kan jag för lite, den ska passa SHIMANO CS-HG51 kassett (se detaljer längst ner). Jag hade även hoppats hitta någon dyrare och bättre kassett än just CS-HG51, finns det?

Befintliga grejer:
Kassett: Shimano CS-HG30-8I, 11-32T
Kedja: KMC Z-7

EDIT: Nu ser jag SHIMANO CN-IG 70! Blir det rätt? Står HG compatible. http://www.rosebikes.se/artikel/shimano-cn-ig-70/aid:38175

Om det är rätt kvarstår bara frågan om det finns någon bättre kassett?

Rose-tråden
Tack Mats, mycket uppskattat med personlig hjälp!

Rose skrev:
-------------------------------------------------------
> nikasp: Du har fått mail.
>
> /Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> Viljar: Ursäkta sent svar, denna gång har
> paketet hunnit skickas, men nästa gång kan du
> skriva på engelska i meddelandefältet att du
> önskar leverans med UPS.
>
> /Jenni Ribacka ROSE

Inga problem Jenni, det gick fort med DHL/Posten också. Beställde grejerna i måndags eftermiddag och de kom till mitt utlämningsställe igår eftermiddag (torsdag). Det tog alltså bara tre dygn från knapptryckning till leverans vilket är mycket bra!

Rose MTB-skorna jag beställde är fantastiskt fina, sköna och passade perfekt. Kan inte annat än berömma Roses fina kvalitet, låga priser och goda serviceanda. Jag är definitivt en återkommande kund! :)

Rose-tråden
Hej!

Kan ni kolla om order # 3906641 fastnat hos tyska posten?
Det hände inget under torsdagen eller fredagen. Brukar ofta ha hänt något under den tiden så därför jag undrar.
2.png

Senast ändrad:
Rose-tråden
Misärpendlaren: det enklaste är att du väljer hjul med nav som inte är ämnat för skivbroms och så byter vi navet till skivbromsnav och du betalar den eventuella mellanskillnaden. Du kan skriva i meddelandefältet i slutet av beställningen på engelska att du önskar ett nav för skivbroms istället. Betala med kreditkort, paypal funkar inte när man lägger till något i meddelandefältet.

Toker: ärendet är hos vår lost & found avdelning.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> Misärpendlaren: det enklaste är att du väljer
> hjul med nav som inte är ämnat för skivbroms
> och så byter vi navet till skivbromsnav och du
> betalar den eventuella mellanskillnaden.

Det blir ju en väldigt konstig beställning, först väljer jag ett hjul och sedan säger jag i meddelande fältet att jag vill ha 36håls fälg och ett skivbromsnav? Enklare hade varit om man kunde sortera eller filtrera artiklarna på ett vettigt sätt. Tack ändå för ditt svar.

Rose-tråden
Har som sagt Pro DX 2000 crossen och idag lossnade fästet för stänkskärmen. Den där silvriga grejen som man fäster i ramen. Kan fotografera om det behövs.

Finns den som reservdel?

Rose-tråden
Hej, hur lång är leverans tiden på en pro dx cross 2000? Vilken storlek bör jag ha, jag är 193cm med 93cm gren mått.

Finns det fästen för stänkskärmar och vatten flaskor?

Rose-tråden
lovet: leveranstiden just nu är kring 3-4 veckor (beroende om alla delar finns i lager). Jag rekommenderar storlek 62 till dig. Det finns fästen för stänkskärmar och vattenflaskor. Angående stänkskärmarna skulle jag rekommendera de som vi utvecklat för DX-ramen, du ser dem på Randonneur-modellen: http://www.rosebikes.se/artikel/rose-pro-dx-cross-alfine-di2-randonneur/aid:648294 de kostar kring 60€ och kan monteras vid fabrik om du önskar.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Svurr: inget extra växelöra kommer med, skriv i kommentarsfältet något i stil med "I would also like to order an extra drop out for the bike."

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> lovet: leveranstiden just nu är kring 3-4 veckor
> (beroende om alla delar finns i lager). Jag
> rekommenderar storlek 62 till dig. Det finns
> fästen för stänkskärmar och vattenflaskor.
> Angående stänkskärmarna skulle jag rekommendera
> de som vi utvecklat för DX-ramen, du ser dem på
> Randonneur-modellen:
> http://www.rosebikes.se/artikel/rose-pro-dx-cross-
> alfine-di2-randonneur/aid:648294 de kostar kring
> 60€ och kan monteras vid fabrik om du önskar.
>
> /Jenni Ribacka ROSE

Hur beställer jag dom skärmarna, är det några av skärmarna som finns i cykeldelar->stänkskärmar på hemsidan?

Rose-tråden
har för mig att jag läst nåt om att ni har två olika bakdämpar tunes beroende på hur tung man är, men när jag beställde cykel så valde jag aldrig nåt.

har jag missat nåt?

Rose-tråden
lovet: du kan skriva i meddelandefältet vid beställning typ: "I would also like to order the ROSE mudguards that are standard on the Randonneur model, please mount them at the factory". De finns inte i webbshoppen.

Rularn: Vi kommer att ha en pressvisning i Österrike i mitten av juli där vi presenterar 2014-modellerna. AJ brukar vara snabb med att skriva artikel och lägga ut här på happy. Vet inget om Root Miller 2014, men skulle inte tro att det blir några större förändringar på den till 2014.

svurr: kollar detta med mina kollegor i Tyskland och återkommer när jag vet mer.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Efter att ha testat en cykel med väldigt lik geometri (canyon nerlve al+) så börjar jag fundera på om jag verkligen gjorde rätt som beställde en granite cheif i large. Tyckte att cykeln jag testade kändes lite väl kort och jag skulle gärna haft en mer utsträckt sittställning.

Jag är 192 lång med en bit över 90cm i inner benlängd. Men samtidigt är jag van att cykla på tekniska stigar med en xc hardtail så jag kanske har lite skev referens ram.

tankar?

Rose-tråden
Rose: går det att få Pro dx randonneur med campa athena och avid bb7 istället? Vad blir prisskillnaden? (Kan ej göra det valet i konfiguratorn som jag fattar). Är ramen exakt samma på randonneur som de andra modellerna?

Rose-tråden
Svurr: Jag testade en GC i storlek L och tyckte den var för liten i ramen. Jag skulle satsa på en xl. Är 190 cm med 94 cm i innerbenslängd. Trevlig cykel för övrigt.

Rose-tråden
svurr skrev:
> Efter att ha testat en cykel med väldigt lik
> geometri (canyon nerlve al+) så börjar jag
> fundera på om jag verkligen gjorde rätt som
> beställde en granite cheif i large. Tyckte att
> cykeln jag testade kändes lite väl kort och jag
> skulle gärna haft en mer utsträckt
> sittställning.
>
> Jag är 192 lång med en bit över 90cm i inner
> benlängd. Men samtidigt är jag van att cykla på
> tekniska stigar med en xc hardtail så jag kanske
> har lite skev referens ram.
>
> tankar?

Ta du ska helt klart ha en XL :)

Rose-tråden
Hejsan

Jag ställde en fråga om MTB-skor i en annan tråd och blev tipsad om att man kunde handla skor hos Rose och att det var fri returfrakt om de inte passade. Jag hittar inget om det på hemsidan. Jag tror inte jag vågar chansa på ett webbköp av skor utan det alternativet. Någon som vet. Frugan behöver handla.

Rose-tråden
GruzBuz skrev:
> Hejsan
>
> Jag ställde en fråga om MTB-skor i en annan
> tråd och blev tipsad om att man kunde handla skor
> hos Rose och att det var fri returfrakt om de inte
> passade. Jag hittar inget om det på hemsidan. Jag
> tror inte jag vågar chansa på ett webbköp av
> skor utan det alternativet. Någon som vet. Frugan
> behöver handla.

Om du skapar ett konto på Rosebikes.se och går in på "mitt konto" ser du till vänster en knapp som heter "Returleveranser". Där skriver du ut en DHL fraktsedel som du använder för din retur.
Jag köpte SPD-skor pss, funkade bra. Beställde fyra par och behöll två par. Det tog ca en vecka efter jag fått iväg returen tills pengarna kom åter på kontot.

Såhär står det ordagrant:
"Vill du returnera de varor som du har beställt?
Efter att du har valt din adress, kan du få en gratis retursedel från vår partner DHL:s hemsida."

Rose-tråden
Lejon: I princip skulle det vara möjligt, men isåfall med Rose CR1900-hjulen och naven till dem är slutsålda för tillfället. Så tyvärr har jag ingen bra lösning till dig att få Campagnolo Athena på DX Cross randonneuren.

GruzBuz: jadå, inga problem att skicka tillbaka gratis, så som flera skrivit ovan. Vi rekommenderar att ni beställer flera par skor och returnerar de som inte passar.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Lejon: sorry, glömde svara på några av dina frågor: Avid BB7 är inga problem. Gaffeln är inte den samma på DX Cross och Randonneur, annars är det samma ramar.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
En annan fråga, mest av nyfikenhet: För några dagar sedan kom det ett Rose-nyhetsbrev med hjälmkampanj, men jag fick inte någon träff på länken. Var allt i kampanjen slutsålt bums eller fungerade länken inte som den skulle?

Rose-tråden
Kristoffer R: Tack för feedbacken, jag skickade detta direkt till Tyskland. Tror inte att alla hjälmarna såldes slut så fort och troligen hade då texten varit en annan än vad den visar nu, så det är ett tekniskt fel i länken. Du kan gå in på kategorin hjälmar: http://www.rosebikes.se/produkter/klaeder/hjaelmar/hjaemar-och-tillbehoer/hjaelmar/ så ser du de rabatterade priserna direkt på hemsidan.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Kristoffer R skrev:
> För några dagar sedan kom det ett Rose-nyhetsbrev med
> hjälmkampanj, men jag fick inte någon träff på länken.
> Var allt i kampanjen slutsålt bums eller fungerade
> länken inte som den skulle?

När jag testade fungerade länken på datorn men inte via mobilsiten jag kom till när jag först öppnade den på iPhonen.

Tillbaka
Topp