Första turen med min nya Rose.
Sittställning: Körde i medvind i början, på östra sidan av älven, allt kändes skönt, växlarna flöt på och jag försökte undvika att bara le, som bara en cyklist på en ny cykel kan. Satt rak och vilade händerna på styret, sadeln kändes bra.
Känsla: Flytet, snabbheten och snygg faktorn på topp, var bra ingredienser i snålblåsten.
På hemväg körde jag i motvind, kröp ner och kämpade på lite mera, pulsen steg och känseln i skrotum försvann, kände med handen, men inget, han var borta..
Ställde mig upp trampade och till min lycka, så återvände min kamrat ganska snabbt.
Snitt tiden som i början lovade att jag var ett hett ämne för touren, var nu på sin vanliga gubbnivå, inte bra där för förtroendet. Skyller på motvinden förstås.
Väl hemkommen så pirrade det i händerna en aning, troligen för att jag låg ner och borrade i ca 30min. Låg hårt åt handflatan förstås.
Sammandrag: Nya cykelbyxor behövs, mer lårmuskler skulle sitta fint och känslan av att jag köpt rätt kommer till en. Varför skulle jag ha Ultegra/Carbon alternativet, när jag inte är bättre än så?
Få se om jag lyckas ladda upp ett par bilder också