Hej!
Har lite problem och vet inte riktigt hur jag ska göra.
Jag köpte en Uncle Jimbo 2 i maj. När jag fick den tyckte jag att det var ganska mycket friktion i Pike-gaffeln, dvs att den inte gick mjukt utan fastnar lite när man gungar den i det nedre partiet, dvs när den inte är så komprimerad. Jag lät det gå och tänkte att det släpper nog om jag kör med den ett tag. Nu har jag kört den 40-50 timmar och det har inte släppt. Så igår gjorde jag en underbensservice (Har alltså inte servat luftfjäder eller dämpare, bara underbenen), följt instruktionerna här:
https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign...n_0000000004461_rev_c_2014_-_present_pike.pdf
Och främst den här som bara går igenom underbensservice...
Ps. Min gaffel åkte inte ihop lika fint (Typ inte alls) som i denna video när jag tömde luften och jag orkade inte komprimera ihop den fullt vid ihopmonteringen som han gör. Kanske kunde komprimera den till 70-80% med en hand när jag monterade tillbaka den.
Servat den med ny RockShox 0W30-olja och PM-600 Military Grease vid bustningarna. Rengjort med Isopropanol där i mellan. Men efter att jag satt ihop den igen är det fortfarande mycket friktion/motstånd. Så pass mycket att jag får lyfta upp cykeln och dra ut de sista 5-10% på gaffeln med handen. Så har den varit/betett sig från början.
Det gör att jag har haft det svårt att ställa in den med rätt "sag" och tryck.
Ringde till Rose Tyskland nyss för "technical advice" och de sade att ingen kunde hjälpa mig och att jag skulle kontakta Rockshox direkt - Men de verkar inte ha någon slutanvändarsupport gällande sina produkter - de vill att man ska gå via sin butik.
Vad gör jag om jag inte är nöjd med min Rockshox Pike RTC3 och inte lyckas få bort problemen jag upplever med den?