Rose-tråden

Rose-tråden
Lilk: Vi gör ett försök med de öppettider vi har nu och är beredda att göra justeringar så småningom. Det som begränsar oss i nuläget är att vi bara har en person som jobbar i showroomet och det är inte så kul för honom att jobba alla helger. Ett annat alternativ kunde kanske vara att ha öppet en lördag i månaden eller något liknande. Förslag mottages med tacksamhet!

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Hejsan som vanligt försökte det dras pengar ifrån fel konto ? = STOP
Så jag beställde igen och använde paypal istället men fick 2 olika ordernummer är inte intresserad av att få dubbla uppsättningar av min beställning :-)

Gamla ordern : Din ordernummer: 21729970

Nya ordern: Din ordernummer: 21730400

Så om ni är så snälla och ser till att den gamla ordern annulleras.

Mvh
Ricky.K

Rose-tråden
Försökte spontanhandla lite kläder i söndags men börjar tro att det sket sig. Inga pengar reserverades (paypal), ingen e-post som bekräftar köp. Är det bara jag eller är det lite struligt att beställa från Rose??? Har lyckats tidigare och fattar inte var jag gör fel.

Rose-tråden
Jag gjorde en klädbeställning söndag kväll, fick orderbekräftelse omg och leveransbekräftelse i måndags.
Funkade hur bra som helst, får nog leveransen i morgon ??

Rose-tråden
HanStröm sa:
Jag gjorde en klädbeställning söndag kväll, fick orderbekräftelse omg och leveransbekräftelse i måndags.
Funkade hur bra som helst, får nog leveransen i morgon ??
OK, låter som att du lyckades med det jag misslyckades med. Möjligtvis strulade det pga min surfplatta, ska pröva på datorn bästa gång. Gillar ju prylarna!

Rose-tråden
mtbuman: Generellt sätt är det mindre problem med betalningar med kreditkort jämfört med PayPal-betalningar. Råkar du ha en skärmdump på eventuellt felmeddelande så skulle vi kunna undersöka saken lite närmare.

/Mats Ribacka, ROSE
mats.ribacka@rosebikes.se

Rose-tråden
Rose sa:
mtbuman: Generellt sätt är det mindre problem med betalningar med kreditkort jämfört med PayPal-betalningar. Råkar du ha en skärmdump på eventuellt felmeddelande så skulle vi kunna undersöka saken lite närmare.

/Mats Ribacka, ROSE
mats.ribacka@rosebikes.se
Tyvärr, ingen skärmdump. Tryckte iväg ordern och inget hände. När jag återvände till varukorgen var den tom, dock utan att ordern gått iväg. Synd då det var schyssta priser på kläderna men långt ifrån en katastrof. Ska försöka från datorn nästa gång, och kreditkort.

Rose-tråden
Vilka cyklar har ni på showroom:et i Barkarby? Jag och frugan funderar på att komma förbi och prova ut en Pro DX Cross 3000. Finns den (eller någon annan av era crosscyklar med samma ram) på ert showroom i strl 52?

Rose-tråden
thomaslundstrom: idag stod det en dx cross, men jag noterade inte storleken, gissar på en större, 56 kanske.

Mikael Kippilä: Tack för det fantastiska bemötandet :)

Rose-tråden
Jag har en Root Miller 2 där jag behöver byta bussning på bakdämparen. Det sitter en Rock shox monarch rt3 på, vilken sorts bussning ska jag beställa? Det är i det bakre ögat som det glappar

Rose-tråden
Solaris: Maila mig cykelns ordernummer på mats.ribacka@rosebikes.se så skall vi se till så att du får rätt bussningar.

Foss: Du kan logga in på ditt konto och där välja "Administrera adresser" för att lägga till en ny adress.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Foss sa:
Om jag vill beställa till en Care Of-adress, vart fyller jag då i det i beställningsformuläret?
Om jag inte minns fel finns det hos Rose (och de flesta andra webbutiker) två rader för gatuadressen. Skriv c/o-informationen på första raden och gata/nummer på den andra. Jag brukar skriva in min portkod som första adressrad om det är något jag förväntar mig vara hemma och kunna ta emot.

Rose-tråden
Fin rea idag ;-)
Förstår att det är så långt lagret räcker, blir nog rusning med den prissänkningen!

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    65.3 KB · Besök: 77
Rose-tråden
Tack för att ni ger feedback på våra "fina erbjudanden". Jag meddelar vår IT-avdelning och hoppas på en fix så fort som möjligt.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Ante1: Vi har tyvärr ingen The Uprising i Barkarby just nu, men en Mr.Big 3 i M finns där. Tyvärr är vi tvungna att ha showroomet stängt den här veckan och nästa, men sen kör vi på som normalt igen.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Jag är på gränsen att trycka köp på en xeon men vad är leveranstiden om allt finns i lager? finns det det något motsvarande Canyons "express bikes" dvs en färdigbyggd cykel som skickas direkt?

Rose-tråden
Scale 60: Våra Pro SL-modeller är s.k. "Bike Now"-modeller och de finns för snabb leverans. Alla andra cyklar erbjuder vi konfigureringsmöjlighet på och då ligger leveranstiden på omkring 5 veckor för tillfället, om alla prylar finns i lager.

Solaris: Du kan beställa växelörat genom att ange artikelnummer 2034278 i kommentarfältet i fjärde steget av beställningprocessen i nätbutiken.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Lade en order i lördags kväll, fick bekräftelse på mailen och pengar har dragits.
Men jag kan inte se ordern på mina sidor

Det står bara:
"ATTENTION: Due to a system changeover,
the data won't be updated from Friday, 20 May 2016,
to Monday, 23 May 2015 08:00 AM."

What's up doc?

Rose-tråden
Klavikel: Projektet har tagit längre tid än planerat, och just nu ser det tyvärr inte ut som att det blir under den här säsongen.

slimm: Skicka mig din kundnummer till mats.ribacka@rosebikes.se, så skall jag kika. Troligtvis är allt under kontroll "bakom kulisserna", även om det inte syns åt dig på ditt konto.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Rose sa:
Klavikel: Projektet har tagit längre tid än planerat, och just nu ser det tyvärr inte ut som att det blir under den här säsongen.

slimm: Skicka mig din kundnummer till mats.ribacka@rosebikes.se, så skall jag kika. Troligtvis är allt under kontroll "bakom kulisserna", även om det inte syns åt dig på ditt konto.

/Mats Ribacka, ROSE

Loggade in igen idag på jobbet, nu syns min order under mina sidor.
Alles in ordnung igen. :-)

Rose-tråden
Rose sa:
Scale 60: Våra Pro SL-modeller är s.k. "Bike Now"-modeller och de finns för snabb leverans. Alla andra cyklar erbjuder vi konfigureringsmöjlighet på och då ligger leveranstiden på omkring 5 veckor för tillfället, om alla prylar finns i lager.

/Mats Ribacka, ROSE

Tack för infon, har kollat in Pro SL-1000/2000/3000 och jag tycker alla 3 modeller ser helt ok ut. Sitter och tvekar mellan en vit SL-2000 eller en svart-grå SL-3000.

Rose-tråden
Scale60: Den vita har traditionell lack som är lätt att hålla ren och snygg, speciellt om man behandlar den med lite bilvax när den är ny. Den svarta har anodiserad ytbehandling, och samtidigt lite grövre yta som inte är lika lätt att hålla ren. Anodiseringen håller bättre än vanlig lack i längden men det kanske inte spelar så stor roll på landsvägen som i terrängen.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Scale60 sa:
Rose sa:

/Mats Ribacka, ROSE

Tack för infon, har kollat in Pro SL-1000/2000/3000 och jag tycker alla 3 modeller ser helt ok ut. Sitter och tvekar mellan en vit SL-2000 eller en svart-grå SL-3000.
Jag köpte en vit 2000 förra året (marginell skillnad i utseende på ramen). Är grymt nöjd. Mest synliga svetsarna slipade/spacklade så det ser inte ut som en aluminiumhoj vid första titt (dock inte på de anodiserade). Under 8kg med marginal (strl 55). Lättare än kolfiberhojar i samma och lite dyrare prisklass. Full 105 grupp. Genomtänkt intern vajerdragning som inte skaver på lacken där höljena väl kommer ut. Och detta för under 10k förra året. Svårt att inte bli nöjd.

Senast ändrad:
Rose-tråden
Hej
Jag fick en voucher på 10 Euros härom dagen.
Idag gjorde jag en beställning (ordernr 21810018).
Jag skrev in koden och fick den acepterad men jag kan inte se att jag fått någon rabatt på min beställning.
Nu hade jag lite problem med betalningen via Pay-Pal om det nu kan vara det som ställt till det.
Går det att göra något åt detta?
Mvh Lasse

Rose-tråden
lasseah: Att använda voucher tillsammans med PayPal fungerar inte eftersom vouchern kräver manuell hantering av ordern hos oss. När man gör en beställning via PayPal gör man som kund ett "avtal" med PayPal på exakt den summa som ligger i varukorgen och den går inte att justera senare eftersom allt hanteras automatiskt. Vi kan däremot kreditera voucherns värde tillbaka till PayPal-kontot åt dig.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Hej!
Jag gjorde en beställning 23/5 och fick ett mail med en bekräftelse på beställningen. I det stod följande:
"Den här kopian på beställningen är inte ett bindande godkännande av din beställning, utan enbart en bekräftelse på mottagandet av din beställning.
Du kommer att få mer information om din beställning senast när leveransen skickas."

När jag loggar in på Rose står det att varan är skickad. (Jag tror det skickades 26/5)
Jag har dock inte fått något mer mail och har ingen information om paketen. Kan man på något sätt spåra det? Borde jag ha fått något mer mail?

Rose-tråden
@edarion, du borde fått ett mail när det skickades med ett tracking nr. Tracking nr finns väl också när man loggar in på hemsidan?

sen kan det vara värt att ha koll på när grejerna kommer fram. Hos mig brukar det dröja en vecka extra innan avin dyker upp, men du behöver bara det svenska trackingnr och ett leg för att hämta ut ditt paket.

Tillbaka
Topp