Rose-tråden

Rose-tråden
sjoberg: Vi har redan en hel del mtb-modeller för 2017 på hemsidan. Det är egentligen bara hardtailarna som fattas i nuläget. Där kommer det att komma en ändring till nästa år, som innebär vi bara har en aluminium-hardtail och den heter Count Solo. Den har 27,5" hjul i storlekarna XS och S, och 29" hjul i storlekarna M-XL. Kolfiber-hardtailen kommer att heta Psycho Path och har 27,5" hjul i storlek S, och 29" hjul i storlekarna M-XL. Namnet Mr.Big existerar inte under 2017. Psycho Path beräknas vara klar att konfigurerara och beställa i januari, och om det inte kommer några ändringar skall instegsmodellens pris ligga omkring 18 000 - 18 500 kronor.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
sdx: Om allt går som planerat (kolfiberramen hårdtestas som bäst) och hardtailarna presenteras i januari, så får man den tiden på året räkna med en leveranstid på två-tre veckor. Detta gäller dock generellt, och skall inte tas som ett löfte, eftersom nästan varje cykel är unik, och därför är det svårt att lova något exakt innan vi vet med exakt vilken spec kunden beställer cykeln. När beställningen är inne bekräftar vi leveranstiden.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Bra har väntat 5 veckor nu på en cykel börjar att tröttna på att vänta .Då det verkar vara dålig info till kund men det är väl så tyskarna arbetar.

Rose-tråden
sdx: Vilken är din ordernummer, och vilket datum har vi som "estimated assembly date" i orderbekräftelsen? Det är mycket sällsynt att vi är sena från det bekräftade produktionsdatumet. Om det händer, så har det nästan uteslutande att göra med problem med betalningen, men i sådana fall kontaktar vi kunden för att reda ut problemet så fort som möjligt.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Rose sa:
sdx: Vilken är din ordernummer, och vilket datum har vi som "estimated assembly date" i orderbekräftelsen? Det är mycket sällsynt att vi är sena från det bekräftade produktionsdatumet. Om det händer, så har det nästan uteslutande att göra med problem med betalningen, men i sådana fall kontaktar vi kunden för att reda ut problemet så fort som möjligt.

/Mats Ribacka, ROSE
Cykeln är beställd 20161004 pengar fanns på kontot det tog en hel vecka innan dom ens bemödade sig att svara och skicka bekräftelse .Dom drog pengar som var borta i en vecka sen satt dom tillbaka pengarna på kontot.
expectet assebly date 20161111 alltså i morgon men fan trott om dom klarar det ordernummer. 6071583
Din kollega sa att det fattades stötdämpare och bromsar men dom bromsarna finns till andra modeller och det är väl bulk det med.

Rose-tråden
sdx: När en beställning kommer in, så beror det lite på arbetsmängden hur länge det tar innan bekräftelsen skickas till kunden. Oftast sker detta inom 1-2 arbetsdagar. När bekräftelsen är gjord, så reserveras pengarna på kortet för att se att det är ett "riktigt" kort, och för att se att det finns täckning på kortet. Själva debiteringen sker först när cykeln skickas iväg. Den aktivitet är troligtvis reserveringen, och "returen" av denna.

Jag kollade med fabriken och cykeln har redan gått i produktion, vilket betyder att du borde få den under nästa vecka, om ingenting oförutsett händer på vägen.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Hireliath: Så här på direkten har jag ingen detaljerad info, men jag skall kolla med våra produktansvariga och återkommer.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
NickPick sa:
emmer sa:
sdx sa:
expectet assebly date 20161111
Men vaffan. Vara bitter fast det varit känt att de inte kan börja plocka hop den förrs idag?

Exakt så.
Ungefär som att vara sur för att det inte är december i november :)
Vad har ni med att göra om jag blir förbannad på dålig info och dyligt.
och ni vet inte vad som ligger bakom men dra slutsatser som dom värsta vänster fjollor det kan ni.

Rose-tråden
sdx sa:
NickPick sa:
emmer sa:
sdx sa:
expectet assebly date 20161111
Men vaffan. Vara bitter fast det varit känt att de inte kan börja plocka hop den förrs idag?

Exakt så.
Ungefär som att vara sur för att det inte är december i november :)
Vad har ni med att göra om jag blir förbannad på dålig info och dyligt.
och ni vet inte vad som ligger bakom men dra slutsatser som dom värsta vänster fjollor det kan ni.

Jag är vänsterhänt, men ingen vänster... fjolla :)

Du skriver som en sur gammal malungsbo och undrar när du får din cykel när det står "expectet assembly date" dagen efter du undrar hur det går. Att den var på G var väl ändå positivt? Det var säkert dålig info, men du verkar ju ha fått datumet så jag förstår inte varför du är tjurig?

Hoppas du vaknar på rätt sida imorgon >:)

Rose-tråden
Hireliath: Är det någon specifik info du söker? Bifogar en bild på fälgen i profil. Vikt per par ca. 1550 gram. Max systemvikt 110 kg.

/Mats Ribacka, ROSE

Bilagor

• Presentation1.jpg
    Presentation1.jpg
    18.5 KB · Besök: 162
Rose-tråden
Tack, Det är primärt övre viktgränsen jag är intresserad av, då jag ligger runt 100 kg + utrustning & cykeln = lite för nära gränsen för min del.
Nu när det finns alternativ i konfiguration vore det kanske bra att ha med t.ex DT Swiss 32 spline, med maxvikten 130 kg som ett alternativ förutom karbonhjulen?

/Elias

Rose-tråden
Hireliath: Nu har jag kollat runt lite. Problemet med DT Swiss 32 Spline Db är leveranstiden på cirka 3 månader. Om du är intresserad skulle vi kunna bygga ett par "custom-hjul" åt dig med t.ex. 36 ekrar. Dock skulle det ändå löna sig att beställa cykeln med originalhjulen, eftersom de blir relativt billiga tillsammans med cykeln. "Custom-hjulens" pris är lägre än originalhjulens, men eftersom man inte kan konfigurera ner prisnivån blir det i slutändan bättre affär att beställa cykeln med originalhjulen och ta "custom-hjulen" som reservdel. Om det visar sig att du inte vill ha originalhjulen, är det ju bara att sälja dem.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Tomas: Jag borde ha koll :o). Psycho Path 2017 kommer att ha hjulstorlek 27,5" i storlekarna XS, och S. Hjulstorleken är 29" i storlekarna M, L och XL. Planen är att cyklarna skall gå att konfigurera i januari.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Fråga hur många frakt bolag är inblandade i frakt av cykel i från Bocholt!
Läser man på Roses hemsida så är det 2 olika fraktbolag Dhl och Ups och i Sverige Posten varför blandar dom in Kuehne + Nagel när det står på hemsidan vilka fraktbolag dom använder och eftersom dom använder ett annat fraktbolag så kommer cykeln att landa vid Euro link i Ljungbyhed och dom kör inte ens på den ort jag bor och då skall det lastas om till ett nytt bolag.
vilket tar tid jag har inte ens lust att betala för frakten då den kommer att ta cirka 3 veckor med alla omlastningar.
cykeln är lämnad till frakt bolaget den 15/11 och i dag den 21/11 så är den tydligen lastad på en lastbil. vilket är starkt jobbat av fraktbolaget.Med facit i hand så skulle jag inte ha beställt i från Rose då hanterings tiden på både cykel och frakt är under all kritik. cykeln är beställd 20161004.

Rose-tråden
Otur, min frakt tog bara tre dagar ! Tog första turen idag på min vinterpendlare och den var som ett spjut! Jag beställde en CROSS PRO RS-2000 iron-grey/shiny-black.

Rose-tråden
Har en gammal Fokus Mares cross med fälgbroms och Shimano 105. Funderar på att köpa ett extra hjulpar för att skifta snabbt mellan dubbat och vanliga crossdäck för pendlingen. Kan du rekommendera något till rimligt pris?

Rose-tråden
sdx: Vi har valt Kuehne+Nagel för vissa typer av cyklar eftersom fraktskadorna och reklamationerna är mycket färre då. Detta är något som våra kunder vanligtvis uppskattar. UPS har inte kapacitet att transportera så stora paket som cyklar, så deras tjänster är uteslutna vid leverans av cykel.

Det som är mycket ovanligt i ditt fall är att det varit en fördröjning vid hämtningen av cykeln från oss. Det är det vanligen inte och detta skall vi undersöka. Sen beror ju den totala frakttiden mycket på om man bor i Ystad eller i Kiruna också.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
sdx: Har nu undersökt lite mer, och cykeln kommer att levereras till dig i dag. Frakttiden blir alltså totalt 4 vardagar eftersom cykeln hämtades upp i torsdags.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Rose sa:
sdx: Har nu undersökt lite mer, och cykeln kommer att levereras till dig i dag. Frakttiden blir alltså totalt 4 vardagar eftersom cykeln hämtades upp i torsdags.

/Mats Ribacka, ROSE
Då har dom gjort det omöjliga om den skall levereras i dag.Ochdå har dom skickat den med flyg.Upp date cyklen har anlänt men med Dhl och inte eurolink.Så det blir lite julafton i kväll.

Senast ändrad:
Rose-tråden
pfjord: Självklart kan vi ge dig några alternativ att välja imellan, skulle behöva ha lite kompletterande uppgifter av dig för att kunna ta fram rätt alternativ.
Max systemvikt (cykel + cyklist)
Navstandard (bredd på nav fram + bak) samt vilken axelstandard du har.

Mejla mig på mikael.kippila@rosebikes.se

Mikael Kippilä / ROSE

Rose-tråden
Har någon koll på vilken fram-/bakaxel som sitter på min PRO DX CROSS-3000 HYDRAULIC? Vet att det är genomgående axel där framme och vanlig qr där bak. Men jag sitter en bit ifrån hojen så det vore gött att få måtten här. :)

Rose-tråden
sdx sa:
Rose sa:

/Mats Ribacka, ROSE
Då har dom gjort det omöjliga om den skall levereras i dag.Ochdå har dom skickat den med flyg.Upp date cyklen har anlänt men med Dhl och inte eurolink.Så det blir lite julafton i kväll.

#plötsligthänderdet ?

Rose-tråden
thomaslundstrom: Vi kan tyvärr inte ge förhandsinformation om kommande kampanjer, oberoende om det gäller Black Friday eller någon annan dag. Krya på dig!

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
sdx sa:
Rose sa:

/Mats Ribacka, ROSE

Hur gick det med det omöjliga? :)

Tillbaka
Topp