Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
DJ_Datte sa:Hej Rose,
Tittar på Rose Backroad el Rose XEON Cross Gravel, hittar inte vilka däck de kan ta max (med och utan skärm). Tänker mig lite en robust långdistansräcer som kan köra lite offroad. Är det samma eller liknande ram, vilken bör passa bäst?
Är det någon annan skillnad mellan cyklarna man ska tänka på?
Tack på förhand!
.A. sa:DJ_Datte sa:Hej Rose,
Tittar på Rose Backroad el Rose XEON Cross Gravel, hittar inte vilka däck de kan ta max (med och utan skärm). Tänker mig lite en robust långdistansräcer som kan köra lite offroad. Är det samma eller liknande ram, vilken bör passa bäst?
Är det någon annan skillnad mellan cyklarna man ska tänka på?
Tack på förhand!
Bara min input angående dubbdäck:
En person i min familj kör på en T30/40-ram motsvarande XEON Cross Gravel.. Schwalbes Marathon Winter 700x40c får plats även med skärmar med marginal.
Jeejk sa:Har en Rose Team dx 4400 med thru axle. Kom till min kännedom om att frun beställt en Wahoo kickr, är dessa kompatibla (vet att de stödjer QR och även 12x142 samt 12x148 thru axel)? Om inte, vet någon om man kan ordna det på något sätt?
Tack på förhand!
Tommy N sa:Hej
Behöver nytt växelöra till en pro dx cross 2000 2016 års modell. Vilket ska jag köpa, nån som vet?
//Tommy
Vitberget sa:Tommy N sa:Hej
Behöver nytt växelöra till en pro dx cross 2000 2016 års modell. Vilket ska jag köpa, nån som vet?
//Tommy
https://www.rosebikes.se/artikel/rose-derailleur-hanger-08/aid:860448
Till för "Pro DX Cross 2012-2017" och en bunt andra cyklar.
Rose sa:Jeejk sa:Har en Rose Team dx 4400 med thru axle. Kom till min kännedom om att frun beställt en Wahoo kickr, är dessa kompatibla (vet att de stödjer QR och även 12x142 samt 12x148 thru axel)? Om inte, vet någon om man kan ordna det på något sätt?
Tack på förhand!
Hej! Ramen på Team DX Cross har axelstandarden 10x135 men är även kompatibel med standard 5x135 mm snabbkoppling, så den fungerar utmärkt med Wahoo. Dropouts är formade så att ett qr-nav också sitter rätt i ramen, och Kickr är ju i princip som att fästa ett qr-nav på cykeln. Det enda man behöver skaffa skilt är en längre snabbkoppling. Då ramen är designad för thru axle är den lite bredare vid axeln än med vanlig snabbkoppling. Vi har snabbkopplingen i lager, men tyvärr inte synlig i nätbutiken. Produktnummer 2175991, 4,99 € med tysk moms = lite över 50 kronor med svensk moms. Om man beställer nåt annat på samma gång, så kan man skriva i meddelandefältet vid beställning "I would also like to order 1x item 2175991". Då lägger orderhanteringen med en snabbkoppling i beställningen.
H. Mika Pensas, ROSE
Rose sa:@Jeejk Tyvärr fungerar inte axeln T1706 med Neo. Om du inte behöver den så går den att returnera. Det är en ganska jobbig röra faktiskt, då det finns flera olika gängor, axellängder och navstandarder. Kombinationen Tacx Neo + Team DX Cross fungerar nog, men kräver adaptern Tacx T2840: https://www.rosebikes.se/artikel/tacx-t28352840-neo--flux-thru-axle-adapter/aid:876365
Alternativt kan du också använda den långa snabbkopplingen jag nämnde tidigare. Den fungerar med Tacx Neos originalinställningar för axeln.
H. Mika Pensas, ROSE
Jeejk sa:Tackar för svar, insåg att jag lät lite väl uppgiven igår :)
Har köpt T2840 å får det inte att funka, "ändbulten" passar inte i ramen med gängorna, bulten är för bred? Gör jag något fel?
Rose sa:Jeejk sa:Tackar för svar, insåg att jag lät lite väl uppgiven igår :)
Har köpt T2840 å får det inte att funka, "ändbulten" passar inte i ramen med gängorna, bulten är för bred? Gör jag något fel?
T2840 borde nog fungera med Team DX Cross. Ändbulten på sidan där snabbkopplingens "handtag" sitter har lite större diameter än bulten på andra sidan av snabbkopplingen. Snabbkopplingen går alltså endast att montera så att handtaget sitter på vänstra sidan av cykeln. Gängorna gör att ändbulten på högra sidan måste ha en lite mindre diameter än 10 mm.
T2840 borde alltså se ut så här: https://tacx.com/wp-content/uploads...ckage_135x10_best_bike_accessory_gallery2.jpg
H. Mika Pensas, ROSE
Rose sa:Jeejk: Ja, Produktnummer 2175991 ska vara längre och således passa bra.
Mika beskrev tidigare hur du kan beställa en sådan.
Vänligen / Mikael Kippilä ROSE
Mickes1 sa:Hej
Behöver byta vevlager på min DX-2000 med så vitt jag vet Press fitt lager, är det någon som vet villken variant av lagar som passar?
Mickes1 sa:Tack nikasp, blir till och beställa sådana och lista ut ett bra sätt och byta dessa utan specialverktyg.
Mickes1 sa:Tack nikasp, blir till och beställa sådana och lista ut ett bra sätt och byta dessa utan specialverktyg.
Pfaff sa:Mickes1 sa:Tack nikasp, blir till och beställa sådana och lista ut ett bra sätt och byta dessa utan specialverktyg.
En bit kraftig gängstång, muttrar och rejäla brickor som täcker lagren brukar räcka långt.
NLC sa:Pfaff sa:Mickes1 sa:Tack nikasp, blir till och beställa sådana och lista ut ett bra sätt och byta dessa utan specialverktyg.
En bit kraftig gängstång, muttrar och rejäla brickor som täcker lagren brukar räcka långt.
Skruvtving och brickor fungerar också. Men ärligt talat är det sååååå mycket smidigare (och mindre svettigt) att montera med för ändamålet avsett verktyg.