Roslagshösten 2009 20/9

Roslagshösten 2009 20/9
Ja, det var medlemmar ur expresslaget (åtminstone en del). Tror dock de bara var 10 som körde, 2 var reserver. Och jag inser att de tränar extremt hårt med tanke på hur fort de åker, men trots allt är de väl inte så duktiga att de ligger och krigar i topp på norska elittävlingar, eller ...?

Något som vore intressant vore att se Velo Club Zoncolan (som i år krossade expresslagets rekord på Styrkepröven) köra Vättern. Då skulle man kanske kunna börja fundera på på sub 6.20!

Roslagshösten 2009 20/9
GoranS skrev:
-------------------------------------------------------

>
> Något som vore intressant vore att se Velo Club
> Zoncolan (som i år krossade expresslagets rekord
> på Styrkepröven) köra Vättern. Då skulle man
> kanske kunna börja fundera på på sub 6.20!

De är ju en produkt av och delvis en utbrytning ur Rye, om än med flera andra cyklister också. Hittade en intressant artikel innan årets upplaga av Styrkeprøven gick av stapeln, de är inte direkt försiktiga med sin målsättning, med goda skäl skulle det visa sig :)

Saxat ur artikeln: "–Det er veldig irriterende å komme til Oslo når mange ryttere på laget har krefter igjen. Da har man ikke fått ut potensialet, sier han...//...Skal man bryte den magiske 13-timersgrensen har man ikke råd til gratispassasjerer."

Tiden blev 12:51:02 :)

Roslagshösten 2009 20/9
AxelSthlm skrev:
> Tiden blev 12:51:02 :)

Och då hade de en rätt rejäl vurpa i vilken de tappade både tid och ett antal åkare!

Roslagshösten 2009 20/9
> några hux flux drar ihop ett par gubbar och
> säger att de ska köra sub7, nästan lite som ett
> hån.

Huxflux? Är det inte stora delar av mytomspunna 04,30 gruppen.
Så har jag fattat det då jag fick det presnterat.
Kompisen vart tillfrågad.

R

Roslagshösten 2009 20/9
För att återgå till ämnet för tråden. Hur var det med utbrytningsförsök mm. Killen från Brudpiga brukar ju bomba på och försöka gå loss när han är i form. Körde han så nu också?

Jag hade gärna varit med och höjt snittet med några utbrytningsförsök, men kunde inte denna gång tyvärr. Hoppas verkligen kunna vara med till Roslagsvåren nästa år och se hur formen är hos er som ska köra VR fort. Då är det upp till bevis! :)

/J

Roslagshösten 2009 20/9
jag tycker iofs det är skitskoj med trashtalk och teorier hit och dit likt en boxningsmatch.... jag kan säga att här i sthlm är det fler som tänker som smiley.. jag håller inte med henne utan tror på hovet. men dissar hjälper till att bygga förhandsnacket. mer uppmärksamhet vinner alla snabbklungor på.

Roslagshösten 2009 20/9
Rapport från sub7:

Vi har ett gäng handplockade åkare på plats, vi har de bästa veteranåkarna från finland och norge samt ett par triatletproffs på plats. Vi har noga beräknat varenda detalj, disciplinerad åkning och varken kreti eller pleti närvarar.

Att jag landade på 38e plats i Annundsloppet i elitklassen är inget som bådar dåligt inför gruppen - faktum är att det snarare bådar bra - varken placering eller snitt är väl speciellt intressant då det var en tävling, dvs. ryckig körning, men nu så låg jag i alla fall i utbrytning halva det loppet - och även där fanns varken kreti eller pleti på plats, vinnarna i seniorklassen blir avhängda i elitklassen.

Roslagshösten 2009 20/9
Håller tummarna för sub7-gänget, det vore riktigt kul om det gick vägen. Och jag tror att det gör det också, speciellt om vädret är gynnsamt.

Ja, och så hoppas jag att jag inte blir avhängd i sub-7:30 också:)

Roslagshösten 2009 20/9
evo skrev:
> Håller tummarna för sub7-gänget, det vore
> riktigt kul om det gick vägen. Och jag tror att
> det gör det också, speciellt om vädret är
> gynnsamt.
>
> Ja, och så hoppas jag att jag inte blir avhängd
> i sub-7:30 också:)

Det är väl bara att haka på sub7 gänget och köra ikapp ;-)

Roslagshösten 2009 20/9
rocknrollsimon skrev:
> Rapport från sub7:
>
> Vi har ett gäng handplockade åkare på plats, vi
> har de bästa veteranåkarna från finland och
> norge samt ett par triatletproffs på plats. Vi
> har noga beräknat varenda detalj, disciplinerad
> åkning och varken kreti eller pleti närvarar.
>
> Att jag landade på 38e plats i Annundsloppet i
> elitklassen är inget som bådar dåligt inför
> gruppen - faktum är att det snarare bådar bra -
> varken placering eller snitt är väl speciellt
> intressant då det var en tävling, dvs. ryckig
> körning, men nu så låg jag i alla fall i
> utbrytning halva det loppet - och även där fanns
> varken kreti eller pleti på plats, vinnarna i
> seniorklassen blir avhängda i elitklassen.

"Bara alla äter ordentligt så ska detta nog gå bra"

;-)

Tillbaka
Topp