[RR] Back to the roots

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
[RR] Back to the roots
JAha var visst fint väder i helgen & långhelg så vi startade upp husvagnen å drog till Sörsjön. Sist jag var där var nog 26 år sen när vi drog bana för Kolmårdsbiken & rensade från träd osv. Jag fattar inte riktigt hur man orkade åka dit från Navestad på helstel mtb genom Åglesjön osv å sen cykla & fixa en hel dag å cykla hem. Måste varit att man snusade på den tiden. Minns att jag var bakis när jag tävlade men körde ifrån äldre som hade spons då ,själv var jag nog 14 då :) Så med andra ord fetade vi nog ons , fre, lörd. på den tiden det var det man gjorde i Navestad om man inte bara slogs. Men festade var roligare :) Då smugglade ju de stora flickorna med en på pubar osv :)
Nåväl skit i samma först så tog jag en sväng med grabben utan karta eller fån men det gick fint det med.

P5050014.jpg

P5050020.jpg

P5050024.jpg

Det var riktigt fina stigar att köra med barnen påminde lite om Rörbäcksnäs med sandig botten å rätt platt.
Sen blev det kväll eller 18:30 då tog jag å körde mot Näkna , Lilla älgsjön & till slut Stavsjö där farsan mötte upp med glass på macken & skjutsade tillbaka mig till campingen.

P5050027.jpg

P5050041.jpg

Vid Lilla älgsjön började det skymma man jag tänkte att jag nog skulle hinna....

P5050042.jpg

Å det gjorde jag var riktigt skumt inne i skogen på slutet men jag hann. Så 32 km Östgötaled blev det den kvällen :)

Dagen efter ville ungarna bara hänga på campingen så samma tid drog jag iväg igen på kvällen tänkte reka lite inför att vandra med barnen dagen efter.
Å denna tur så hittade jag en padda , älg , hund, tjej & rådjur i skogen :)
Detta var det ända av dem jag lyckades fota :)

P5060072.jpg

Barrträd vs lövträd...

P5060075.jpg

P5060076.jpg

Sen hittade jag en mycket barrig stenhäll som jag körde ner från :)

P5060080.jpg

Å en liten stig längst med Sörsjön.

P5060085.jpg

Nöjd i solnedgången, nu känns inte revbenen av längre så skönt :)

P5060092.jpg

Knullstig???kanske???

P5060093.jpg

Riktigt fin tur på 24 km blev det den dagen :)

P5060094.jpg

Nästa dag fick jag sellis av mina nyhittade norrpings vänner å den ena kände igen mig på en gång han hade gått klassen under mig. Å jag minns nada som vanligt...denna dag utgick vi från Åby mera upp & ner stök å sten!!

P5070185.jpg

Nöjd gammal skolkamrat

P5070190.jpg

Jag körde ett stort jävla hål i däcket som vi lagade å det höll hela turen & morgondagen för att blåsa ut laglappen när man drack kaffe utanför husvagnen innan man skulle packa ihop.
Alla i sällskapet nöjda :)

P5070193.jpg

En ht kom med å den hade även med sig livets vatten till mig i form av 4 öl TACK !!!!

P5070196.jpg

Kan bara säga att det är magiskt ute i skogarna nu !!

P5070197.jpg

Tillslut så kom även guiderna ;)

P5070203.jpg

Så en svinlång backe upp dit man klättrar i Ågelsjön & det var nu jag började känna igen mig , det var hit ut man cyklade för 25år sen å hojade det är lika jävla bra som jag mindes det, var så till mig av att hittat de gamla markerna, så jävla gött måste tillbaka :)!!!!

P5070204.jpg

Tänka sig att man kan hitta lite krafter iför kameran...Braaaap

P5070206.jpg

Det var en svinskön utförslöpa med 2 träd man fick hoppa över på sniskan sånt blir man glad som fan av.

P5070216.jpg

P5070218.jpg

P5070222.jpg

kommer mer...

Senast ändrad:
[RR] Back to the roots
Äntligen uppe !!!!

P5070225.jpg

Här börjas det ringa till fruar för hämtning osv fy fy....Men det avstyrdes .

P5070227.jpg

Denna passage var brantare än vad jag mindes den.

P5070232.jpg

Ågelsjön många tält med klättrare vid stranden å nu börja det mörkna på med.

P5070238.jpg

Yxbaken som skulle öppna för DH dagen efter!

P5070242.jpg

Kan vara så att nån tyckte det var lite jobbigt att komma upp :)

P5070247.jpg

Tillslut uppe & sån tur var bara några 100 meter kvar till bilarna & ölen:)

P5070255.jpg

Nästa dag hade ungarna lovat att haka på samma sträcka vi hade vandrat dagen innan en avkortad variant på milen , blev 8 km.
Som sagt barnvänligt mitt i Kolmården liksom vem hade trott det??

P5080262.jpg

Fanns dock lite för dem att kämpa med.

P5080271.jpg

Vilket de gjorde kom de inte över så testade de flera gånger :)

P5080274.jpg

P5080283.jpg

Jag visar att man kan cykla på spång.

P5080288.jpg

Lite mera skeptiskt barn

P5080296.jpg

Så kom frugan ifatt oss med hon hade tagit Raglyn :)

P5080290.jpg

Kolla håller fint på bromsarna.

P5080302.jpg

P5080305.jpg

Här stod de å snackade spårval som värsta proffsen :)

P5080313.jpg

Tripp trapp trull

P5080324.jpg

Fikapaus vid en göl skönt att bada lite :)

P5080327.jpg

Sen kämpade vi vidare.

P5080334.jpg

Dagen innan hade jag sett en rotvälta den hade jag klurat lite på sen dess så det blev ett stopp där :)

P5080350.jpg

P5080351.jpg

Barn gjorde 180 ner istället :)

P5080357.jpg

Laglapp som smet..

P5080370.jpg

Men däcket började bli lite slitet så nu är jag yillbaka på trögrullade HD fram å bak igen...

P5080372.jpg

Så å så nån liten kortfilm med då.

Å en STEN

Ja dryga 9 mil i skogarna blev det & det är fan riktigt fin cykling där :)

[RR] Back to the roots
Trevligt inlägg :) kul att se Ågelsjön. Går det ens att cykla ner där man får använda sig av repet upp och ner från 40 metersberget ? Du sa att du sprang ihop med folk som kände igen dig. Tycker även att jag känner igen dig :) undra om vi inte haft gemensamma bekanta någon gång i tiden typ för 25 år sedan.

[RR] Back to the roots
Rydell ja jag suger ju på folk å namn men jag hjälpte ju Haga cykel när han låg i källaren & Dick som jobbar där hyrde lägenhet av farsan. Sen hade jag hand om småttingarna i ck Antilopen var den ända klubben i stan då. Å var helt dumma i skallen. Första mtb träningen gled man in utan hjälm & doc Martiens :) Annars var det synth & punkhaken + alla svartklubbar som fanns där det nu är så nyrustat runt strykjärnet man hängde :) Sen körde vi i alla pooler & fontäner i stan rulltrappor i Hageby Centrum taket på Navestaskolan var lite som en ramp osv.. Rätt kul var det!!! Fast jag minns inte namnet på en enda jävel jag cyklade med då :(
Var rakad på sidorna med svart hår antagligen & pratade invandrarsvenska iallafall. Men det gjorde alla i Navesta.

[RR] Back to the roots
Cyklist är jag ganska nybliven :) dock så körde jag Get a grip, lila mohikan, punk, dödsmetal och skejt på den tiden. Var på ett gäng konserter på navestadsfritidsgård. Kände en heldel hårdrocks folk från navestad och annat löst folk ;)

[RR] Back to the roots
Årgång ?? jag är 75:a Men då sågs vi garanterat jag s8tade med lite. Men det var Marduk mongona mdf. Å Bubben osv. Sen vi som lyssnade på Skinny Puppy åsv :)
Sen hängde man på Skylten i LKPG massa med alla punkare där!

[RR] Back to the roots
EST sa:
Årgång ?? jag är 75:a Men då sågs vi garanterat jag s8tade med lite. Men det var Marduk mongona mdf. Å Bubben osv. Sen vi som lyssnade på Skinny Puppy åsv :)
Sen hängde man på Skylten i LKPG massa med alla punkare där!

Jag är 78:a syrran levde tillsammans med Froding en av trummisarna från Marduk :) det var mycket Marduk på den tiden så jag var nog ett Mardukmongo ;) hahaha
Kommer även ihåg en annan lirare från navestad som gillade att åka på stulna motorcyklar och jaga folk med yxa på ljuraskolan tror att han kallades Kaka eller kakan.

[RR] Back to the roots
Devo som de kickade för att han gillade Devo var ju bra han släppte nån egen skiva minns inte vad, sen var det Greven å mord i Norge å inga istrument för de tog polisen osv. Å alla fjortisar såg upp till dem å gjorde precis vad de sa. Min polare ( fd) Tomek hängde med dem men tror han blev psyk på riktigt ...

[RR] Back to the roots
EST sa:
Devo som de kickade för att han gillade Devo var ju bra han släppte nån egen skiva minns inte vad, sen var det Greven å mord i Norge å inga istrument för de tog polisen osv. Å alla fjortisar såg upp till dem å gjorde precis vad de sa. Min polare ( fd) Tomek hängde med dem men tror han blev psyk på riktigt ...

Devo hade precis som du säger ett eget sidoprojekt. Och det med att folk blev bänga av Marduk stämmer oxå. Tur att man hade äldre syskon som hade ett öga på en :)

[RR] Back to the roots
Tack å japp den hunden gillade pinne å mig så ägarinnan fick springa efter å hämta vovven?
Å Sigge grymt trist att vara förkyld själv har jag pollenallergi hela jävla sommaren å denna helg hade jag som en isbit i halsen. Men va fan det går ju att köra lite ändå?
Tack ni andra!

Tillbaka
Topp