EST
Aktiv medlem
[RR] Back to the roots
JAha var visst fint väder i helgen & långhelg så vi startade upp husvagnen å drog till Sörsjön. Sist jag var där var nog 26 år sen när vi drog bana för Kolmårdsbiken & rensade från träd osv. Jag fattar inte riktigt hur man orkade åka dit från Navestad på helstel mtb genom Åglesjön osv å sen cykla & fixa en hel dag å cykla hem. Måste varit att man snusade på den tiden. Minns att jag var bakis när jag tävlade men körde ifrån äldre som hade spons då ,själv var jag nog 14 då :) Så med andra ord fetade vi nog ons , fre, lörd. på den tiden det var det man gjorde i Navestad om man inte bara slogs. Men festade var roligare :) Då smugglade ju de stora flickorna med en på pubar osv :)
Nåväl skit i samma först så tog jag en sväng med grabben utan karta eller fån men det gick fint det med.
Det var riktigt fina stigar att köra med barnen påminde lite om Rörbäcksnäs med sandig botten å rätt platt.
Sen blev det kväll eller 18:30 då tog jag å körde mot Näkna , Lilla älgsjön & till slut Stavsjö där farsan mötte upp med glass på macken & skjutsade tillbaka mig till campingen.
Vid Lilla älgsjön började det skymma man jag tänkte att jag nog skulle hinna....
Å det gjorde jag var riktigt skumt inne i skogen på slutet men jag hann. Så 32 km Östgötaled blev det den kvällen :)
Dagen efter ville ungarna bara hänga på campingen så samma tid drog jag iväg igen på kvällen tänkte reka lite inför att vandra med barnen dagen efter.
Å denna tur så hittade jag en padda , älg , hund, tjej & rådjur i skogen :)
Detta var det ända av dem jag lyckades fota :)
Barrträd vs lövträd...
Sen hittade jag en mycket barrig stenhäll som jag körde ner från :)
Å en liten stig längst med Sörsjön.
Nöjd i solnedgången, nu känns inte revbenen av längre så skönt :)
Knullstig???kanske???
Riktigt fin tur på 24 km blev det den dagen :)
Nästa dag fick jag sellis av mina nyhittade norrpings vänner å den ena kände igen mig på en gång han hade gått klassen under mig. Å jag minns nada som vanligt...denna dag utgick vi från Åby mera upp & ner stök å sten!!
Nöjd gammal skolkamrat
Jag körde ett stort jävla hål i däcket som vi lagade å det höll hela turen & morgondagen för att blåsa ut laglappen när man drack kaffe utanför husvagnen innan man skulle packa ihop.
Alla i sällskapet nöjda :)
En ht kom med å den hade även med sig livets vatten till mig i form av 4 öl TACK !!!!
Kan bara säga att det är magiskt ute i skogarna nu !!
Tillslut så kom även guiderna ;)
Så en svinlång backe upp dit man klättrar i Ågelsjön & det var nu jag började känna igen mig , det var hit ut man cyklade för 25år sen å hojade det är lika jävla bra som jag mindes det, var så till mig av att hittat de gamla markerna, så jävla gött måste tillbaka :)!!!!
Tänka sig att man kan hitta lite krafter iför kameran...Braaaap
Det var en svinskön utförslöpa med 2 träd man fick hoppa över på sniskan sånt blir man glad som fan av.
kommer mer...
Nåväl skit i samma först så tog jag en sväng med grabben utan karta eller fån men det gick fint det med.
Det var riktigt fina stigar att köra med barnen påminde lite om Rörbäcksnäs med sandig botten å rätt platt.
Sen blev det kväll eller 18:30 då tog jag å körde mot Näkna , Lilla älgsjön & till slut Stavsjö där farsan mötte upp med glass på macken & skjutsade tillbaka mig till campingen.
Vid Lilla älgsjön började det skymma man jag tänkte att jag nog skulle hinna....
Å det gjorde jag var riktigt skumt inne i skogen på slutet men jag hann. Så 32 km Östgötaled blev det den kvällen :)
Dagen efter ville ungarna bara hänga på campingen så samma tid drog jag iväg igen på kvällen tänkte reka lite inför att vandra med barnen dagen efter.
Å denna tur så hittade jag en padda , älg , hund, tjej & rådjur i skogen :)
Detta var det ända av dem jag lyckades fota :)
Barrträd vs lövträd...
Sen hittade jag en mycket barrig stenhäll som jag körde ner från :)
Å en liten stig längst med Sörsjön.
Nöjd i solnedgången, nu känns inte revbenen av längre så skönt :)
Knullstig???kanske???
Riktigt fin tur på 24 km blev det den dagen :)
Nästa dag fick jag sellis av mina nyhittade norrpings vänner å den ena kände igen mig på en gång han hade gått klassen under mig. Å jag minns nada som vanligt...denna dag utgick vi från Åby mera upp & ner stök å sten!!
Nöjd gammal skolkamrat
Jag körde ett stort jävla hål i däcket som vi lagade å det höll hela turen & morgondagen för att blåsa ut laglappen när man drack kaffe utanför husvagnen innan man skulle packa ihop.
Alla i sällskapet nöjda :)
En ht kom med å den hade även med sig livets vatten till mig i form av 4 öl TACK !!!!
Kan bara säga att det är magiskt ute i skogarna nu !!
Tillslut så kom även guiderna ;)
Så en svinlång backe upp dit man klättrar i Ågelsjön & det var nu jag började känna igen mig , det var hit ut man cyklade för 25år sen å hojade det är lika jävla bra som jag mindes det, var så till mig av att hittat de gamla markerna, så jävla gött måste tillbaka :)!!!!
Tänka sig att man kan hitta lite krafter iför kameran...Braaaap
Det var en svinskön utförslöpa med 2 träd man fick hoppa över på sniskan sånt blir man glad som fan av.
kommer mer...
Senast ändrad: