[RR] Brända broar - med getter
Gammal RR från cykelsemestern 2011. Det året cyklade jag på amerikanska västkusten. Det här var en dag då jag startade i Hood River OR och slutade någonstans en bit in i Deschutes River State Recreation Area. När jag tittade på kartorna såg jag att det skulle finnas någonting att ta sig fram på längs med floden hela vägen upp till en bilväg. Jag visste inte vad detta något var, men tyckte att det borde vara ett trevligt sätt att undvika bilvägen.
Kvällen innan hade varit trevlig.
Man kunde ta den gamla vägen ut ur staden.
Stora vägen går närmare floden. Man får cykla på motorvägarna i Oregon, vägrenen är väl tilltagen på denna väg och lastbilarna går gärna ut ett körfält extra för att inte störa så mycket när de kör förbi. Men den gamla vägen är såklart att föredra - den har stängts för biltrafik och är enbart till för cyklar! Efter ett tag blir det bilväg igen, men att den är stängd för genomfartstrafik gör ju att flödet är väldigt humant.
Man bjuds på fina vyer över floden.
Rowena Crest är slutet på den sektion där vägen går en bit ovanför floden. Efter det här kommer en härlig nedförslöpa.
Down by the riverside igen.
Så kommer jag till The Dalles och här blir det dags för lunchstopp.
Kvällen innan hade varit trevlig.
Man kunde ta den gamla vägen ut ur staden.
Stora vägen går närmare floden. Man får cykla på motorvägarna i Oregon, vägrenen är väl tilltagen på denna väg och lastbilarna går gärna ut ett körfält extra för att inte störa så mycket när de kör förbi. Men den gamla vägen är såklart att föredra - den har stängts för biltrafik och är enbart till för cyklar! Efter ett tag blir det bilväg igen, men att den är stängd för genomfartstrafik gör ju att flödet är väldigt humant.
Man bjuds på fina vyer över floden.
Rowena Crest är slutet på den sektion där vägen går en bit ovanför floden. Efter det här kommer en härlig nedförslöpa.
Down by the riverside igen.
Så kommer jag till The Dalles och här blir det dags för lunchstopp.
Senast ändrad: