[RR] Ensam nyårsride.

D@ GuRr@'Z

Ny medlem
[RR] Ensam nyårsride.
Det var en gång en dag då jag hade en tråkig eftermiddag. Den dagen råkade vara Nyårsafton.
Jag funderade och funderade; vad skulle jag göra?
Då, som en blixt över en klarblå himmel kom jag på det: Varför inte ta en cykeltur?
På med jacka, täckbrallor och skidhandskar, så gav jag mig av ut i skogen med kameran i fickan.
Avsaknaden av dubbdäck gjorde sig genast påmind när jag stötte på en brant backe kantad av träd kroknande under snöns tyngd (första bilden).
Jag drog cykeln uppför backen och fortsatte.
Efter någon kilometer betong svängde jag av in på en skogsstig som mynnade ut i ett elljusspår (andra bilden) där jag inte var välkommen pga. längdskidåkningsspår. Jag fortsatte en bit och svängde sedan av för att följa harspår i 2 decimeter snö :)
Harspåren fortsatte över en kulle med snorhal berghäll på baksidan (fjärde bilden), men hade jag kommit så långt; varför stanna? Jo, för att ta bild på cykeln bakifrån. (femte bilden)

Jag satte av nerför och när jag trodde att jag var säkert nere kanade jag rakt in i en snötäckt stock och fann mig sedan liggandes i det vita pudret.
Men jag klarade mig lyckligt ur det också, fortsatte sedan hemåt som de två återstående bilderna visar.

Suddiga bilder beror på känslig kamera och kalla fingrar =o)

//Gurra

Bilagor

• (1).JPG
    (1).JPG
    104.2 KB · Besök: 27
  • (2).JPG
    (2).JPG
    78.7 KB · Besök: 25
  • (4).JPG
    (4).JPG
    80.2 KB · Besök: 22
  • (4)(.JPG
    (4)(.JPG
    94.2 KB · Besök: 20
  • (5).JPG
    (5).JPG
    92.2 KB · Besök: 23
  • (6).JPG
    (6).JPG
    76.8 KB · Besök: 22
[RR] Ensam nyårsride.
sköna bilder.. blir så jäkla sugen..
hoppas crc sätter lite fart nu när det är nytt år så jag får min ruckus ram etc.. snart. dom verkar ha haft nersläkt hela jul/nyår =( att dom inte förstår att det är då dom måste jobba som snabbast ;P

(note to self.. skruva inte isär enda fungerande cykel och ge bort delar föränn de nya prylarna kommit)

[RR] Ensam nyårsride.
Fina bilder där :) Helt rätt att cykla in det nya året.

orb skrev:
-------------------------------------------------------
> (note to self.. skruva inte isär enda fungerande
> cykel och ge bort delar föränn de nya prylarna
> kommit)
>
>
> º¿º/
Bra notering det där, ska komma ihåg den ;) Hoppas du får din nya ram snart! Alltid jobbigt att vänta på nå gott.

Tillbaka
Topp