[RR] Halvsjuk på högen

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
[RR] Halvsjuk på högen
Ha r suttit hemma i Lördags & kurerat min onda hals/ värkande kropp med öl vin & lite Laproaig. Å mycket riktigt så mådde jag bättre idag om än inte 100% så vi for till Kvarntorpshögen som skulle ha fått lite fixade spår förra helgen av Jandern.
4 pers blev det Jandern hade nåt fuffens för sig på förmiddagen misstänker att han är hemligt frirelighös eller nåt som 1/2 Örebro redan är, men vi får hålla tummarna att inte så är fallet;)

Vi började att köra en liten slinga å sen hittade vi till de fixade hoppen som var kanon, men seriöst så måste man ge rätt mycket här för att det ska bli nåt. Brant å mycket svängar ingen bra kombo med att må lite piss. Fast när vi stannade & bara hoppade då orkade kroppen fint :)
Så lite bilder från ena hoppet som precis efter landningen tar en skarp höger.

Här kommer en HT flygandes men han ska snart få en fs han med.

P1000606.jpg

Så en sjukling

P1000589.jpg

Sen så märkte vi att det var lite mjukt på sidan av landningen så ett snedskär in i ett träd vilket aldrig är fel :)

P1000598.jpg

Snacka lite skit & konstaterat att Jandern gjort ett bra jobb tillskillnad från oss vi vart två som glömde ta med spade inte illa det...

P1000622.jpg

Sen tog vi oss till andra sidan & den svinbranta swichback vandringsleden som är svinkul, det var bara is ca 2-3 meter på den. Å kanonväder :)

P1000624.jpg

I ett av hoppen så kom jag på att om jag lägger mig under det ( för att jag var lite trött ) så kan grabbarna hoppa över. Det jag inte tänkte på var att Carl-pedal alltid trycker ner sin hoj i hopp så han flyger mycket kortare än jag vilket i detta fall resulterade att han landade en dec innanför mitt lår garvandes...ungjäveln...

P1000626.jpg

P1000627.jpg

P1000628.jpg

Sen kom en HT de flyger längre de, så där hade vi gott om marginal :)

P1000633.jpg

P1000634.jpg

Sen kände jag att jag nog måste vila lite till en bit upp i backen vid nästa hopp. Här gäller det att landa bra för det är brant till vänster & en vall till höger ( jag är jätteduktig på att köra in i den & ramla) för att bli en 120graders brant sväng vilken leder till föregånde hopp. Med andra ord riktigt roligt :)

Hopp

P1000643.jpg

Landning

P1000646.jpg

Brommmmmsa!!!!!

P1000650.jpg

Så lite stilstudier på resten av idioterna.

P1000662.jpg

P1000685.jpg

P1000687.jpg

P1000688.jpg

Har aldrig fattat denhär landa med framhjulet först grejen jag tycker det är svinläbbigt att hoppa så men inte Carl inte...

P1000698.jpg

Å det är duktigt brant här lovar.

P1000639.jpg

Sen så hade jag snackat om att det skulle vara kul å dra nån ny bana detta var ju tanken med spadarna men vi testade lite ändå & gjorde en slingrig i riktigt löst underlag som var svinkul att försöka svänga i.

P1000782.jpg

Spännande fotplacering...

P1000791.jpg

[RR] Halvsjuk på högen
Sen så hittade vi en liten fåra som vattnet hade gjort , den tyckte jag att vi skulle testa & det tog bara några gånger så fick man upp en fin fart i den då det jämnade till underlaget fort.

P1000732.jpg

Daniel gör ankan ;)

P1000750.jpg

Jag testar :)

P1000766.jpg

P1000774.jpg

Så upp upp upp sa jag att högjäveln är brant eller....

P1000778.jpg

Blev riktigt roligt uppifrån med först lite grävda hopp & svängar sen det lösa å sist ravinen :)

P1000731.jpg

Ändå rätt djup när det går lite fel.

P1000792.jpg

Å detta var så kul så nu mådde jag mycket bättre med :) Å Daniel är skeptisk till stenen.

P1000799.jpg

Sen så kom Jandern vi fick ett åk ihop sen var jag tvungen att dra men den lille jäveln trivs där satan vad han laddar :)

P1000804.jpg

Ja det blir lite cement på hojen här men så varmt å skönt & Carl fick testa Piken så han var nöjd som en liten apa & jag avis som en gnu.

P1000805.jpg

Sen så återvändarmongona då... Jag å Carl här börjar man må riktigt bra:)

10953370_412772222233699_5380149477731885027_o.jpg

Hej då på er :)

[RR] Halvsjuk på högen
Ja, var riktigt gött på högen idag. Film kommer snart!

Då var den klar

Om någon vet hur man bäddar in videon i ett inlägg får man gärna göra det!

Senast ändrad:
[RR] Halvsjuk på högen
Najs å fan va ditt hjärta dunkar :) Hade hört om en fin otb , nu fick man se den med :) Å som vanligt så bara försvinner Jandern ner....Kul idag ska tydligen vara en ny bana på g nånstans som vi ska få se snart :)

[RR] Halvsjuk på högen
Muntis skrev:
-------------------------------------------------------
> Härligt! Jag får lite morfumkänsla över det
> hela.

Vad är morfum????? för en som inte har en susning..

[RR] Halvsjuk på högen
Morfum är nog en gammal gubbe som påminner om dig eller mig. Troligen är Morfum så ful så att det sätter djupa spår i själen och det kan också förstärka dom traumatiska minnena av fåran vi körde i.
Alltså - fula gubbar i fåror är Morfum!

[RR] Halvsjuk på högen
+1 eller vad folk skriver.

Å jävla piss inte är jag nåt friskare det var bara i skallen för att det vart så jävla kul..

Senast ändrad:
[RR] Halvsjuk på högen
Den här högen ser rikigt fin ut! Jag gillar spåret som börjar vid 2:07ish i filmen, gissar på att det är riktigt brant men att det inte helt framgår i filmen? Vart ligger högen om man skulle få för sig ett besök nångång?

Tillbaka
Topp