Sigge Star
Aktiv medlem
[RR] I väntan på snö
Tjena,
Tanken var att åka skidor idag men i väntan på snön fick det bli en tur till bergen för lite cykling istället.
0-gradigt och Dimmigt. Inte så inspirerande hemma i Bukarest
Men efter en timme och en kvart i bilen var det desto trevligare. Catalin och Ionut är dagens vapendragare.
Grymt bra med riktiga kvalitetshandskar ;-)
Allvaret börjar och vi får känna på lite frost
Skönt landskap och riktigt skön sol
Schysst för Mamma Mu att vara ute trots att det enligt kalendern är vinter.
I Rumänien betyder det tur att se hinkar fulla med vatten. Jag tror inte ett skit på det, eller så är det kanske någon annan som turen tillfaller. Jag fick den definitivt inte.
En kort bit av misär
Men schysst utsikt. I bakgrunden från vänster till höger en Synagoga, kyrka och Moské. Alla får vara med...
Sen börjar bokskogseuforin. Vi är hyffsat nära området från en annan RR ( http://happymtb.org/forum/read.php/1/2296740 )
Men herrejävvlar vad jobbigt när 0-gradiga leran är så lagom upptinad att den bygger upp däcken till ballongsize. Amazing workout typ
Men ändå rätt gött att bara jobba sig uppför meter för meter
Vi är framme vid dagens mål - klostret Burea
De här målningarna är från sent 1800-tal, men delar av det lilla klostret är över 500 år gammalt.
Det blir rejs utför och leran från däcken sprätter loss
Vi följer en helt sagolik ås som bitvis är så smal att den börjat kollapsa
Det går fort och det finns naturliga berms för att hålla farten uppe
Vi stannar upp och njuter av bergsmassivet i bakgrunden. Visst ligger det lite snö men inte tillräckligt som sagt
Så var det det där med turen som inte var på min sida...
Men det är ju inget att hänga läpp för. Jag har börjat vänja mig med att minst en gång per säsong så kör jag sönder en bakväxel, växelöra och några ekrar så varför skulle den här säsongen vara annorlunda? Jag får lift en bit
Sen kommer Catalins pappa och plockar upp honom och min hoj och jag får rulla Specialized några kilometer
Trots missöden så blev det en grymt skön tur som avslutades med sagolikt god mat hemma hos Catalin. Här e förrätten: Mammaliga, färskost, vitlök och Smantana
...måste ju bara vara sista bergsturen för i år, men vi får la se...
Med missöden inräknat blev det 3 timmar, 400 höjdmeter och knappa tre mil.
hare finfint
Sigge
Tanken var att åka skidor idag men i väntan på snön fick det bli en tur till bergen för lite cykling istället.
0-gradigt och Dimmigt. Inte så inspirerande hemma i Bukarest
Men efter en timme och en kvart i bilen var det desto trevligare. Catalin och Ionut är dagens vapendragare.
Grymt bra med riktiga kvalitetshandskar ;-)
Allvaret börjar och vi får känna på lite frost
Skönt landskap och riktigt skön sol
Schysst för Mamma Mu att vara ute trots att det enligt kalendern är vinter.
I Rumänien betyder det tur att se hinkar fulla med vatten. Jag tror inte ett skit på det, eller så är det kanske någon annan som turen tillfaller. Jag fick den definitivt inte.
En kort bit av misär
Men schysst utsikt. I bakgrunden från vänster till höger en Synagoga, kyrka och Moské. Alla får vara med...
Sen börjar bokskogseuforin. Vi är hyffsat nära området från en annan RR ( http://happymtb.org/forum/read.php/1/2296740 )
Men herrejävvlar vad jobbigt när 0-gradiga leran är så lagom upptinad att den bygger upp däcken till ballongsize. Amazing workout typ
Men ändå rätt gött att bara jobba sig uppför meter för meter
Vi är framme vid dagens mål - klostret Burea
De här målningarna är från sent 1800-tal, men delar av det lilla klostret är över 500 år gammalt.
Det blir rejs utför och leran från däcken sprätter loss
Vi följer en helt sagolik ås som bitvis är så smal att den börjat kollapsa
Det går fort och det finns naturliga berms för att hålla farten uppe
Vi stannar upp och njuter av bergsmassivet i bakgrunden. Visst ligger det lite snö men inte tillräckligt som sagt
Så var det det där med turen som inte var på min sida...
Men det är ju inget att hänga läpp för. Jag har börjat vänja mig med att minst en gång per säsong så kör jag sönder en bakväxel, växelöra och några ekrar så varför skulle den här säsongen vara annorlunda? Jag får lift en bit
Sen kommer Catalins pappa och plockar upp honom och min hoj och jag får rulla Specialized några kilometer
Trots missöden så blev det en grymt skön tur som avslutades med sagolikt god mat hemma hos Catalin. Här e förrätten: Mammaliga, färskost, vitlök och Smantana
...måste ju bara vara sista bergsturen för i år, men vi får la se...
Med missöden inräknat blev det 3 timmar, 400 höjdmeter och knappa tre mil.
hare finfint
Sigge
Senast ändrad: