[RR] Inte så svennigt

Sigge Star

Aktiv medlem
[RR] Inte så svennigt
Tjena,

Det har inte gått att missa att Sven ställt till det hemma i Sverige. Här är det inte så svennigt och efter en veckas allt för goda middagar i Moldavien så var det bara tvunget att klämma in ett par mil i hemmaskogen mellan tennisturningar för barnen...

Fantastiskt väder. Sol och runt nollan.
P1160465450x800.jpg

En Bruce'are
P1160469800x450.jpg

Ingen Sven men svin. Vildsvinen har stökat runt
P1160470800x450.jpg

Full fart i löven
P1160471800x450.jpg

P1160476800x450.jpg

P1160478450x800.jpg

Långa skuggor hlav tio på morgonen
P1160480450x800.jpg

Inte bara vildsvinen bökar... Detta verkar vara hemvisten för en mullvad som envisas med att skyffla upp högar med jord.
P1160484450x800.jpg

Inte heller så svennigt... :-(
P1160492800x450.jpg

Hittade faktiskt spår från snön som kom för tio dagar sen...
P1160489450x800.jpg

Hare!
Sigge

[RR] Inte så svennigt
Har precis kollat i vår egen skog vad Sven ställde till med och det var inte så farligt,mycket gren på stigarna och en del granar som ramlat och det syns att vinden kom lite nordligare än vanligt men det är väl lika bra att ge sig ut och såga upp träden i vinter,kan ju alltid laga nåt tak eller nåt.Som lite kuriosa kan jag väl upplysa om att Gudrun och Per-virket räckte till ett lagårdsbygge på ca 500 m2 det gör inte Sven.Som vanligt goa bilder från Rumänien,fortsätter du så här Sigge så blir Rumänien det nya Thailand för Svennarna.

[RR] Inte så svennigt
Fint!!! :-D
Visst vi har ett fint vinterlandskap här i Eksjö nu men jag är lite avis på er barmark.

Stigcyklinegn blir "LITE" jobbig nu med alla drivor som ligger ute i skogen ;)

Synd bara på den där "soptippen" som ngn slug jävel hade anlagt :(

[RR] Inte så svennigt
Janne_L skrev:
-------------------------------------------------------
> Ser skööönt ut!
> Och såhär i efterhand så inser man ju att den
> där 'Håll Sverige Rent'-kampanjen nog var rätt
> ok trots allt...:-)

Den behöver ta mig fan köras i repris!
Ser ofta både unga och äldre idag som droppar sina sopor precis där de står och går. Det må vara symboliskt men jag tror att ett tabu mot att slänga saker på fel ställe kan ha en positiv inverkan även i ett större sammanhang.

Tillbaka
Topp