[RR] Las Vegas, Blue Diamond

Svajk

Ny medlem
Hej, första RR men kände att jag var tvungen att tipsa er om detta.

Så efter en veckas sena nätter, konstant alkoholförgiftning, och traskandes på en mässa så var jag tvungen att få lite frisk luft, efter snabbt googlande så hittade jag McGhie's bike outpost, Blue Diamond. Tog en taxi ut från Las Vegas (ca 30min) och fann denna cykeluthyrare i en mkt liten by (sheriffkontoret var även pub, butik och antikbokhandeln)
20130119_125914.jpg

Där hyrdes det denna skönhet, en Rumblefish 29" som fick vara min guide på de "125 miles of single track and rolling desert hills" som fanns i närheten.
20130119_132149.jpg

Cykel mot Kaktus
20130119_135109.jpg

Stig, överlag lättcyklat, passade oss alkoholförgiftade bra, men det fanns flera olika nivåer av stökighet att utforska för dem som ville
20130119_140835.jpg

Del av Bonnie n Clyde trail, bilen på bilden är enligt uppgift Bonnie och Clydes gamla bil som ligger och skrotar.
20130119_145215.jpg

Efter ett par timmars härlig tur i ovanlig miljö så återvände vi till syndernas stad och återgick till det vi gör bäst, sätta oss på den lokala puben.

Kan verkligen rekommendera Blue Diamond - Red Rock-området om ni har vägarna förbi Nevada och råkar ha en cykel med er (eller vill hyra som jag)

edit: vill passa på att nämna att alla cyklister vi möte ute i detta landskap var fantastiskt sköna och kollade så att vi hade nog med vatten m.m sånt som ökencyklister tydligen gör mot varandra, ska börja bli lika trevlig mot de jag möter i den skånska myllan

Senast ändrad:
Ja, torrt var det, inte så varmt men torrt. För en vecka sedan var det minusgrader men uppskattar det till ca 15 grader C när jag cyklade, var väldigt behagligt i solen, även om det dammade en del när jag cyklade som cykel nummer 2 på stigen.

Hejsan,

Ska till LA vecka 7 och 8 och MTB-hojen blir med. Eventuellt besöker vi Las Vegas och då kunde detta vara ett alternativ.

Är lederna uppmärkta eller behöver man en karta? Var hittar man en sådan i så fall? Eller ska man hänga på affärens guidade tur?

Några andra MTB-tips i Orange County eller LA?

/Viktor

Viktor R skrev:
-------------------------------------------------------
> Några andra MTB-tips i Orange County eller LA?
>
> /Viktor

Kan tipsa om ett åk som kallas Chumash Trail och som ligger i Simi Valley. Den turen jag blev guidad på av kollega hade en skitfin nedförslöpa ner mot Chumash Park. Man åker bl.a förbi oljepumpar och ser ett nedlagt kärnvapenmissilbatteri på avstånd :-).
Finns ett par cykelaffärer i Simi Valley, kanske kan hyra där?

Leta på youtube och google maps och du skall hitta, annars kan jag leta lite foton och gps-filer.

NNNN

Viktor R skrev:
> Hejsan,
>
> Ska till LA vecka 7 och 8 och MTB-hojen blir med.
> Eventuellt besöker vi Las Vegas och då kunde
> detta vara ett alternativ.
>
> Är lederna uppmärkta eller behöver man en
> karta? Var hittar man en sådan i så fall? Eller
> ska man hänga på affärens guidade tur?
>
> Några andra MTB-tips i Orange County eller LA?
>
> /Viktor

Karta finns hos uthyraren jag skrev om, men området jag rörde mig i, var som en triangel mellan en bergskedja, och 2 vägar. Så länge jag inte tog mig utanför där var det bara att följa vilken stig som helst i stort sätt.

På ett hotell i Orange County fick jag tipset om mtb adventure OC eller ngt liknande men hann aldrig utforska det närmre.

Mathias skrev:
> Kul att se att Chris har kvar mustangen! Fick du
> våfflor eller "bara" espresso?

Fanns det våfflor???... känner mig lurad.. och oälskad...

Einarsson skrev:
> Ni som reser med hojarna; hur pass krångligt är
> det att ha med sig hojen på flyg etc? Hur gör
> ni?

Budgetalternativet är kartong: http://happymtb.org/2009/11/06/checka-in-cykeln-pa-flyget/

Vet man med sig att det blir flera flygresor köper man en vettig väska för cykeln.

Det krävs en del research för att välja rätt flygbolag numera, det är stora skillnader mellan bolagen i bagageavgift för cykel.

Har flugit 20+ gånger med cykel, det brukar fungera bra.

Tillbaka
Topp