[RR] Lindvallen ungar å osv.

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
Jaha då har man hängt i Sälen igen. Det är grymt här med barn å rätt kul själv med enligt mig. Finns ju fina stigar i Rörbäcksnäs om man gillar sånt annars massa fina spångar som man blir så glad av speciellt när de är snabba & utför med vatten över sig :)
Sen är det även nära Trysil som är grymt men det tar vi sen.
Hur som så körde vi först nån dag lite i Rörbäcksnäs så att ungarna skulle få vänja sig vid att cykla lite istället för att sitta vid sina plattor...Sen så var det dags att köra i Lindvallen de har de sett fram emot iallafall Nemi för Leo klarade inte av det förra året kunde inte bromsa. Men iår gick det kanon för bägge Nemi hade med ny cykel med bara handbroms förra året körde hon på en rosa 3 växlad med cykelkorg :)
Hursom så lite bilder å en film då :)
De hade byggt en ny pump utanför krogen så lite uppvärmning där först :)

P8020162.jpg

Så upp i liften

P8030172.jpg

P8030170.jpg

Leo körde på sin Commencal 20" oväxlad stel å v bromsar, han är sex bast!

P8030176.jpg

P8030178.jpg

Efter några ett åk hyrde vi integralhjälmar när det väl visade sig att bägge klarade av det :)

P8030192.jpg

P8030188.jpg

Efter ca 3 timmar såg de ut som zombies & började falla mer & mer så då fick de dra till fäboden med frugan, kolla de ser ju fan läskiga ut ;)

P8030183.jpg

Så film då :)

Jaha då hade jag några timmar att köra på då & polaren var med uppe själv 3 dagar å körde så jag & Daniel körde ihop på eftermiddagen + att vi hittade några trevliga Norskar den ena hakade på ett tag med sin splirrans Santa dh rigg som var riktigt grymm :) Här åker långskankarna lift Norsk & Daniel

P8030205.jpg

Ja annars så körde vi mest han inte äns med nån bärs :( Så kom jag på att man iallafall kan fota lite i slutet efter att vi kraschat bägge 2 varsin gång, visst inte lika bra grepp mot lättrullade däck mot HD. Så för egen del så grävde framhjulet in sig i en kurva eller släppte snarare å jag blev kvar i cykeln...klantigt som fan medans Daniel Sälade flera meter på wallriden fötter uppåt & huvud ner, medans Norsken helt enkelt slutade att köra när det började regna...Ja så kan man ju med göra men ...
Hursom jag har ju ingen DH historia eller vana med stora snabba hopp & dropp så jag var rätt nöjd med att ta alla hopp & detta säkert 10 gånger & en gång råkade köra om en Commencal som körde i mittenhoppet kan varit nån Happyit ( skäggig) :)
Såhär är mjukare att landa med ht

P8030223.jpg

P8030224.jpg

P8030225.jpg

Sen så kan man även köra såhär som med en fs för det var så snäll landning så man behövde inte det extra med benen som man får om man sätter i bakhjulet först.

P8030260.jpg

P8030262.jpg

P8030263.jpg

Såhär fint blev det av min ända lilla vurpa som gick sakta med...Men va fan då kom ju de andra ikapp iallafall ;) Nädå de var ikapp rätt snabbt :)
Ben:
P8030269.jpg

P8030272.jpg

Arm:

P8030284.jpg

Å så filmen på de stora barna med då ;)

Ja det är riktigt kul att kunna göra saker ihop :)
Å kolla när jag totalt överhoppar 1:10 in rätt så platt landning där ;)

EST sa:
InlineOla sa:
Sjysst nofooter hopp där vid 1.43 i barnfilmen:-)

Ja fan va jag trodde han skulle klota där. Så gör han det på typ inget sen? Men så kul från att inte kunnat köra alls förra året till detta!

Ja han vurpa när du berätta för honom att du trodde han skulle vurpa tidigare, tror han tappa koncentrationen lite där. Men dom är superduktiga och kul att dom verkar gilla cyklingen.

Tillbaka
Topp