RR Monachil Espania

Jilster

Aktiv medlem
RR Monachil Espania
När hösten höll sitt hårdaste grepp om Svedala tog jag och några vänner och styrde kosan till Spanien och cyklade. Här följer lite bilder från vår tripp. På begäran, sorry att det dröjt.

Utanför Shauns shop.

138_3816Small.JPG ht=480

Punkan var ganska ofta på besök

138_3830Small.JPG ht=480

En av de grönjävligaste klättringarna i min cykel historia. Typiskt att slutet såg gaska mjäkigt ut. Klarar du den Ville får du snarr.

138_3855Small.JPG ht=480

Ett refugio innan det bär av nedåt

138_3867Small.JPG ht=480

Shaun demonstrerar hur brant det är. Super flow heaven tillåter sällan action bilder

138_3870Small.JPG ht=480

Just denna dag filmade Johan och fick punka. Tyfiskt!

138_3871Small.JPG ht=480

Tommy i ett skönt bemigt område Där har du nått att bita i Stalle.

138_3886Small.JPG ht=480

Endast fegheten stoppade mig att köra fortare. Över kullarna på ryggen bar det av.

138_3889Small.JPG ht=480

Episkt också

138_3894Small.JPG ht=480

Från toppen ner längst bergssidan på slingrig single track, stopp på cafet med galna hunden och så vidare ner i Evermore skogen aka Greg Minar track. Jag vet nog inte en bättre tur en den. Galet leende lagrad i hjärnan för resten av livet. Se till att åka den.

139_3902Small.JPG ht=480

Galen hund innan Evermore ;-)

139_3904Small.JPG ht=480

Overandut!

Pat

RR Monachil Espania
Hehe! Närå... ingen fara... jag förhörde dig så ingående på Yardsalen så det räckte ändå. Men det är kul att se att det backas upp med bilder åxå som ser högst lovande ut.

Stalle

RR Monachil Espania
Det därsåg ju inge vidare ut alls faktiskt, mindre än en månad kvar nu :)
Nån som vill byta min flygbiljett och boende mot ett efterfestinsläpp på idrottsgalan?

RR Monachil Espania
Glöm inte att hälsa Durita och Shaun från mig ja även fru Sheela. Passa er för Durita hon är grymt stark uppöver oj oj. Något för duracell Stalle och bita i.....

RR Monachil Espania
Patrik... fanns det nån annan repa än "Granada-turen" som vi bara "måste åka"?

Den där klättringen verkar grym! Var resten av rundan fet åxå?

Stalle

RR Monachil Espania
Jilster är i Stranda och åker skidor, så du får nog vänta på svaret till nästa vecka. Skicka honom ett PM så att din fråga inte försvinner bland en massa nya trådar.

RR Monachil Espania
snowman119 skrev:
-------------------------------------------------------
> fan va fett...var det lätt att hitta fina stigar?
> funderar på att dra till sierra nevada i april
> nån gång....hade vart hett med lite tips

Mnjä, tipset är att åka med guide åtminstone första gången man är där. Dessutom är det väldigt trevligt med "vehicle support" för att få lite mer variation.

Jag har åkte med http://www.switch-backs.com/ och http://www.freeridespain.com/ tidigare och på lördag ska http://www.ridesierranevada.com/ testas. Omväxling förnöjer! ;-)

RR Monachil Espania
Pelle Hå skrev:
> Hmm... man kanske skulle hänga på. Jomen det
> gör jag.

Ska du dit?!....Jo men då tror jag att jag kanske hakar.

Syns där!

RR Monachil Espania
Ville skrev:
>
> Ska du dit?!....Jo men då tror jag att jag kanske
> hakar.
>
> Syns där!

Ja, det är lika bra. Här blir ju inga barn gjorda.
Sweet! Kan ju ta en bärs nån kväll. Eller så kanske vi syns i backen.

RR Monachil Espania
Ja, det vore ju faktiskt himmlans lustigt om vi lixom bara skulle råka springa in i varandra. Sierra Nevada är ju ganska stort har jag hört.

KOmmer du hänga något i minaar track?

RR Monachil Espania
Wow killar ni är tillbaka!

Nu måste ni berätta! Vad tyckte ni? Körde ni granada turen nedför? Geek minaar? Naturreservatet? Klarade ville klättringen?

I am all ears!

Snygg outfit stalle! Lite golf möter herrgård lixom :-)

RR Monachil Espania
Ni som varit nere vilka har ni flygit med? Skulle vilja åka ner över en långhelg, t.ex. påsken men antingen blir biljetterna snordyra eller så är det åttahundra mellanlandningar och då kan man ju räkna med att hojen kommer bort i transporten.

/C

RR Monachil Espania
Spanair/SAS (Star Alliance) båda gångerna.

Nja... vi körde Klägg Minear en gång men som en del av en annan repa. Sen så körde vi Granadaturen på samma vis som förra året (moturs mao).

Vi var i Naturresarvatet åxå. Det mesta där nere är ju kalasbra.

Men det dyker upp bilder, gps-rutter å hela baletten.

Stalle

RR Monachil Espania
Kung Stalle skrev:
Sen så körde vi
> Granadaturen på samma vis som förra året
> (moturs mao).

Fast delar av den även åt andra hållet.

RR Monachil Espania
Cykla? Nej nej, den delen av mitt liv är passé. Det hör ungdomen till och leder endast till fördärv, menade Kung Stalle Stålballe af Bällstaberg. Vin, golf och lyxkrogar är det nya.
DSC02699bsmall.jpg ht=540

Ville låg mest och beklagade sig över hur sjuk han var.
DSC02880bsmall.jpg ht=540

RR Monachil Espania
Jilster skrev:
Klarade ville klättringen?

Hehe,...I år var det farbror Stalle som var årets klättermus. Han klarade dock inte den klättringen.

Jag kan ju försöka skylla på DH-dcäken och att jag var sjuk. Men jag hade inte klarat dendär klättringen ändå.

Den får ju helt klart getväggen att likna en trotoarkant..:)

RR Monachil Espania
Åeh! Jag känner igen nästan allt! Såg att ni körde i nationalparken. Va inte den sista nedförskörningen till parkeringen helt episkt underbart rolig. Måste varit en 25-30 min nedförs åka i snabbt tempo.
Fina bilder på fina killar! Men vad gör stalle egentligen på bilden med den spetsiga busken? Vet han inte att det är spansk tradition att göra det utan byxor? Looser!

RR Monachil Espania
Jilster skrev:
> Åeh! Jag känner igen nästan allt! Såg att ni
> körde i nationalparken. Va inte den sista
> nedförskörningen till parkeringen helt episkt
> underbart rolig. Måste varit en 25-30 min
> nedförs åka i snabbt tempo.

Ja det partiet var nog lite av veckans bästa! Trivdes som fisken i vattnet där.

Ang taggbusken... vilken spanjor hade spökade ut sig i sånna trikåer. In the först pläjs lixom...

Stalle

RR Monachil Espania
Ola: Ja, Det är en Nokia 6110 agerat kamera... lite rattande i Photoshop så blev det sådär.

Carola låt missade jag helt..
Men eftersom jag är helt fördomsfri vad det gäller Carola så säger jag att den sög hårt ;)

RR Monachil Espania
Jilster skrev:
> Meeera bilder!
>
> Jag vill se Villes bilder.......och stalles och RR
> och och och bilder. Kan man få mer bilder?

Jag och stalle har redan lagt upp alla våra bilder. Vi var garanterat de två med minst kamerautrustning p åresan...;)

Ridereport kan du ju få en...Det var SKITBRA!!..trotts att jag var sjuk:)

Mina Däck klarade sig helt från punkor men det gjorde stalles med som var 0.5 kg lättare. Så jag förlorade den tävlingen.

Resten hade typ 1 punka var. Förutom guiderna som hade MASSOR!!..hehe

Jag åt värden bästa pizza. Med lax, skinka, kivi, annanas och majs. Åt du int den gilster får du fan åka tillbax..;P

Vi körde även ett ställe som ganska snabbt döptes til Dustball! Det var som en MC-cross sandbanan i några hundra m,eter nerför. Jag tycker den var löjligt bra och snudd på bättre än miniaar track...Men jag vet inte om de andra var riktigt lika förtjusta.

Tillbaka
Topp