Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vÄr webbplats som en webbapp pÄ din startskÀrm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tror det kan förklara alla dina bilder pÄ getter, men det Àr ju en högst vÀlkommen förklaringTyvÀrr dÄligt internet i Pamir. Nytt höjdrekord iaf . Inga problem, men man har 25% mindre power. IstÀllet klÀttra pÄ 38/38, klÀttrar man pÄ 38/44 (sista jag har
). NÀr jag kommer hem, mÄste snacka med veterinerÀn och morsan. MisstÀnker, att kan ha lite bergsgett gener
Visa bilaga 842310
Jag Ă€r lite mer undrande kring vad Jarek menar, morsan, veterinĂ€ren, getter och generâŠ. törs inte ta summan i min mun pĂ„ tal om freudianska felsĂ€gningarâŠ..Tror det kan förklara alla dina bilder pĂ„ getter, men det Ă€r ju en högst vĂ€lkommen förklaringGrym resa, tack för att du delar!
Vi bokar ingenting i förvÀg. FrÄgar lite folk ETC. De vet det mesta om allt (i radie 15 km)Har ni bokat boenden eller tar ni det vartefter ni mÀrker hur lÄngt ni kommer varje dag? Finns det byar skapligt tÀtt?
Vi vaknade ganska tidigt, gick ner pÄ fantastiskt frukost (hotell), och efter frukost tar vi buss till afghansk marknad (bara lördagar!) Den dagen kommer Afghaner (genom bron) och sÀljer sina varor. TyvÀrr visar sig, att turister Àr inte vÀllkomnaBara Tadjiker fÄr komma in. Visa bilaga 842420var det dags att vÀlja VILKEN vÀg (av 3 möjliga) tar vi mot Pamir Highway. Egentligen Pamir Higway startar frÄn Khorug. Sen finns 2 andra vÀgar (som efter 163 eller 328km) ansluter till huvudvÀgen. Absolut svÄrast Àr vÀg som fortsÀtter lÀngs Panj floden (gÄr lÀngst nere). Visa bilaga 842415Den Àr vÀrst!!! MÄnga strÀckor Àr inte cykelbara, och det Àr inte lÀtt att hitta boende. Uppe (gula vÀgen) gÄr klassiska, halvasfalterad Pamir Highway, men bestÀmde, att vi tar den i mitten (bild nere) vid VakhankorridorenVisa bilaga 842416Första dagen, skulle vi klara 95 km (till hotellet med varma kÀllor) och andra resten
+ lite till. Börjar cykla 9.30, kör genom Khorug Visa bilaga 842419stannar vid marknad Visa bilaga 842432Ă€ter mjukglass (svenska mjukglass har aldrig stĂ„tt nĂ€ra tadjikiska. Deras Ă€r feta, grĂ€ddiga och smĂ€lter inte 5 sek. efter betalningen (och sĂ„ kostar mindre: 3 kr mellan, 5 kr stor) 4-5 km genom stad och vi tar höger över floden och det börjar ganska lovande!Visa bilaga 842438 men asfalt slutar tyvĂ€rr efter 7 kmVisa bilaga 842439Jag lĂ€mnar min kompis, ochbtrampar eget tempo. Efter 20 km i en ac byar, blev jag stoppad av en kille. Han behövde hjĂ€lp att bĂ€ra in en fatt öl till âlokalen. Perfekt tillfĂ€lle, för att jag behövde öl!!!Visa bilaga 842440i vĂ€ntan pĂ„ min kompis, fyllde jag 2 glas Visa bilaga 842441och stĂ€llde mig utanför. NĂ€r han sĂ„g öl, blev han gladast i hela Tadjikistan. Efter första klunken sĂ„ han, att det Ă€r vĂ€rsta öl han dricker i sitt liv. Den var kanske inte bĂ€rsta, men hade ca 32 grader
Vi drack inte mer utan cyklade vidare. Massa konstigheter vid vÀgen (kranbil?)