[RR] PÅSK

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
[RR] PÅSK
Jaha påsk ja då ska man åka runt till släktingar & dricka öl. Men nuförtiden kan man spä ut det med lite cykling dagtid. Så hem till där allt började Vrinneviskogen i Norrping.
Men den har man ju förträngt men sån tur så visade Mild-nerd mig runt. Vi tog deras bana på 8 km först sen rullade vi runt å lekte lite. Här fanns det hängbroar å massa kul å utforska :)

P1010021.JPG

Här blev det en sån härlig framhjulsrullning som man nästan skiter på sig av men sen gick det finfint.

P1010023.JPG

P1010027.JPG

Å jag hittade nåt man kunde sidohoppa på men gillar inte det lika mycket med fs känns som man ska fastna däruppe, vilket inte hänt ännu.

P1010042.JPG

P1010044.JPG

P1010046.JPG

Sen så på vägen hem körde jag förbi en sten jag kollat in när jag var på promenad dagen innan. Kändes svinläskig 1:a gången sen var den hur skön som helst rätt svårt att få till det med självutlösaren dock.

P1010061.jpg

Ja det var Norrping det sen vidare mot Fristad å landet å för en gångs skull så var det inte regn där utan kanonfint så med lite vedsågning öldrikning så varvades det med utflykter. Hade ju hört om en mosse å dit var det bara nån km så på med ungarna på cyklar & iväg :)

P1010063.jpg

Finns en liten nerfart som de måste ta sig ner för vid vägen.

P1010065.jpg

Så iväg. Vi killar fick ju vänta endel på tjejorna....

P1010068.jpg

1/2 till mossen.

P1010070.jpg

När vi kommit fram var det lite trummundervisning då Amanda spelar i flera band som vi varit på konserter med å även ungarna sett.

P1010074.jpg

Så ut på mossen & dess spångar.

P1010079.jpg

Lillskit trampar på snabbt.

P1010083.jpg

Jäkligt annorlunda landskap känns inte som utanför Göteborg precis.

P1010085.jpg

Så lite paus för att utforska mossen medans jag hoppade på ett bord lite.

P1010090.jpg

Sen hittade jag lite stockar på andra sidan mossen nu hade vi kommit 1/2 vägs runt.

P1010092.jpg

Andra sidan var det smalare spångar på men det sket ungen fullständigt i å drog iväg. Tänkte att jag får väl fiska upp han men nä då alla kom runt inte illa.

P1010095.jpg

P1010099.jpg

Så stannade vi å kollade lite i utkikstornet det var riktigt fint å kanonväder med.

P1010101.jpg

P1010103.jpg

På vägen hem hittade jag ett fint träd.

P1010106.jpg

Här är sista backen å den är rätt brant riktigt stolt över lillskit att han tog sig upp :)

P1010107.jpg

Ja sen så lekte vi runt på gården testade polarens nya on-one jag hade köpt osedd åt han från götet & sågade mera ved.

6.jpg

Sen så blev det en tur in till Borås å Vkruger & Johan P visade mig runt i deras svinbackiga träng, denna gång hade jag inte varit utomlands så nu ville jag inte kräkas den 1:a timmen alltid ett plus ;)

[RR] PÅSK
P1010108.jpg

Vi körde samma sträcka som i somras riktigt fin tur

P1010109.jpg

Å av nån anledning så fotade jag dem mest framifrån konstigt va???

P1010110.jpg

Johan P laddar på efter en svinkul utförslöpa :)

P1010112.jpg

Riktigt fin natur här finns nog hur mycket som helst att utforska där :)

P1010117.jpg

Här är vi på nån utkiksplats.

P1010120.jpg

5.jpg

Riktigt trevlig tur & jag ska lätt försöka hinna dit till sommaren igen. Sen så kom vi på att det fanns en vandringsled rätt nära så vi drog till Nårungaleden dagen efter. Det visade sig att det var lite för svår cykling för dottern men jag hade tagit egen bil så hej då :)

P1010121.jpg

Den var rätt seg jord här eller så var det för alla backar dagen innan men några felkörningar å ett varv åt varje håll blev det. Finns nog mycket stigar att utforska där med. Å stup.

P1010125.jpg

Å en allvarlig selfie

P1010126.jpg

Mycket rotvältor = mycket träd att köra över :) dock rätt blött med..

P1010129.jpg

P1010130.jpg

Mycket varjerande träng kul som fan.

P1010131.jpg

Här hade jag precis missat de snygga stygga häxorna & deras drycker så då sket jag med i det & åkte hem när man tillslut hittar rätt kulle VA...
P1010134.jpg

[RR] PÅSK
Å det var riktigt skönt i påskas, kul med att inte köra hemmavid alltid. Bra att Happy finns så man får lite guidning & tipps runtom i landet.

[RR] PÅSK
EST skrev:
-------------------------------------------------------
> Japp! :-) sen är det mycket bättre att de har
> frugan eller nån annan som förebild då kanske
> det blir folk av dem med..

Hahaha...!!!
Årets kommentar...:-)
Skall försöka köra samma upplägg här nu så kanske det blir lite ordningåreda...

[RR] PÅSK
Tack grabbar allt ska ju vara så förbannat korrekt i svenneland. Fan min första dag på skolan kom man med bredsladd ner för backen (utan hjälm). Nuförtiden blir ju ungar mobbade för att de klarar av att cykla själva till skolan i samma ålder bara för resten av fetsverige skjutsar i bil, mycket konstigt fenomen. Däremot så ska flickungen få sin första riktiga mc hjälm när hon fyller sju nästa vecka :)
Jackson självutlösningsteknik är bra att träna efter Happy tex.... Näää blev lite väl äckelgubbigt där.
Idag har jag tjuvåkt på min veranda / altan där frugan bestämt att vi har cykelförbjud med. Där har jag självutlöst ner, Fan vilket mongo ord du kom på så bra precis som igår då de kom på att de som springer över träden inte kör mtb utan cykelcross ( lovar att det ska mobbas mera i skogen).
Men kul att endel gillar bilderna trotts att de måste stå ut med att se hela min skalle ;)
Skål.

Tillbaka
Topp