(RR) Passo Stelvio / Stilfserjoch - favorit i repris
Återbesök på detta mytomspunna pass. Första gången var 2011 som tämligen nybakad cyklist, men har sedan dess alltid haft en längtan tillbaka, för att få återuppleva alla serpentiner och de vyer man bjuds på samt utmaningen...
Söndag kväll 27:e augusti efter mitt 4:e Ötztaler Radmarathon, så ligger jag på hotel Tyrolerhof i Sölden och funderar på var man skall cykla under veckan som kommer. Ser då att prognosen för Stelvio regionen visar sol och ca 20-25 gr på tisdagen. Detta avgör att jag bokar boende i Nauders Österrike, för att kunna ha det som utgångspunkt för Stelvio klättringen. Bodde förra gången i Prato allo Stelvio, men det är alltid kul men nya orter(även om jag över dagen åkt skidor i Nauders vid ett par tillfällen).
Incheckning på Astoria i Nauders
Alla orter i Österrike har ett "Hotel Post".
En kort tur måndag eftermiddag, på sega ben ner till Schweiz via Norbertshöhe.
Därefter afterbike och uppladdning inför morgondagen och Stelvio.
Vaknar till detta tisdag morgon - kan bli en bra dag
Söndag kväll 27:e augusti efter mitt 4:e Ötztaler Radmarathon, så ligger jag på hotel Tyrolerhof i Sölden och funderar på var man skall cykla under veckan som kommer. Ser då att prognosen för Stelvio regionen visar sol och ca 20-25 gr på tisdagen. Detta avgör att jag bokar boende i Nauders Österrike, för att kunna ha det som utgångspunkt för Stelvio klättringen. Bodde förra gången i Prato allo Stelvio, men det är alltid kul men nya orter(även om jag över dagen åkt skidor i Nauders vid ett par tillfällen).
Incheckning på Astoria i Nauders
Alla orter i Österrike har ett "Hotel Post".
En kort tur måndag eftermiddag, på sega ben ner till Schweiz via Norbertshöhe.
Därefter afterbike och uppladdning inför morgondagen och Stelvio.
Vaknar till detta tisdag morgon - kan bli en bra dag