[RR] Solchock!

42Hz

Aktiv medlem
[RR] Solchock!
Tja, det lär ju knappast bli många dagar till detta år med sådant här väder så det var lika bra att passa på och ta en tur i solskenet idag.

Tog i princip samma runda över Skålberget som tidigare men nu hade jag med mig en hopfällbar spade som inhandlats billigt på eBay och en såg för att rensa upp trädstammar som låg över stigen.

Till och med transportsträckan gick att njuta av. :)
rr04.jpg

rr07.jpg

rr08.jpg

rr10.jpg

dropleaf2.jpg

rr13.jpg

Tog stigen över kalhygget men bestämde mig för att föröka gena genom björkdungarna till stigen som gick efter skogsbrynet, precis när jag kliver ut ur skogen svischar danne-n förbi hinner precis notera vem det är och hälsa! Efter att han fått stop på cykeln visade sig att han tagit samma väg fast tvärt om. :)

Hade jag klivit ut några sekunder senare hade jag inte haft nån aning att en cyklist precis passerat! Vi fortsatte åt olika håll efter pratstunden.
rr17.jpg

Försökte förgäves hitta stigen jag brukar köra åt andra hållet men hittade inte den denna gång heller utan fick ta mig dit via skogsvägen istället.
rr19.jpg

Den hopfällbara spaden fungerade över förväntan till att fixa till en upp/ner-fart till stigen, tog max 20minuter men då var visserligen marken rätt lös och sandig. Försökte tidigare utan verktyg men det var hopplöst.

Dock visade sig den billiga spaden vara precis så billig som den kostade, låsringen för att låsa spaden i uttfält läga kärvade och sprack när jag skulle gänga tillbaka den för att fälla ihop. Skräp! Synd då den var smidig att ha med sig.
rr22.jpg

Efteråt kunde jag cykla både ner och upp igen över diket! :)
rr21.jpg

rr28.jpg

Rensade bort lite irriterande trädstammar som ligger över stigen i nerförslöpan och som inte var passerbara utan att lyfta över cykeln.
rr29.jpg

Kostade på mig liten paus i solskenet innan det bar av nerför och hemåt igen.
2013+-+1

IMG_20131012_144249.jpg

rr34.jpg

rr38.jpg

rr39.jpg

rr41.jpg

Fler bilder: https://plus.google.com/u/0/photos/...ms/5933983502935270865?authkey=CNjO6Iuvp-upJw

[RR] Solchock!
Blir lite avundsjuk. Jag ville också komma ut med cykeln igår. Men när det väl fanns tid för det så var solen borta sen länge. Fina bilder som alltid, blir alltid sugen på att hämta cykeln när jag ser dina RR's

[RR] Solchock!
Tack! =)

Spenderade nog 10 minuter på att fota droppar på löven, efter man såg en såg man två till och så vidare!

@Janne_L - Hade med mig min Casio kompaktkamera, rätt allsidig men trög som de flesta kompaktkameror med några år på nacken. Man får konstant fippla på exponeringskompensationen för att få den exponering man vill ha, tack o lov är det smidigt. =)

Redigerar snabbt i IrfanView (en juvel bland gratisprogrammen), när man lärt sig kortkommandona går det grymt snabbt att redigera bilder, mest grundläggande rotering, beskärning, förminskning, skärpa och lite lätt färgjustering.

Fotar jag med systemkameran gör jag allt det där med ViewNX som är Nikons RAW-konverterare.

Lövbilden gick en vända genom Photoshop dock. :)

@MTBiker - Jupp! :)

Äntligen lite reaktioner på mitt rosa flaskställ, skär sig underbart mot det lila! ;)

Senast ändrad:
[RR] Solchock!
Härliga bildet! Perfekt för en eftermiddag i soffan.

Du skulle investerat i en KLAS istället för det där skräpet.

[RR] Solchock!
Såg riktigt nice ut! mycket fina bilder, fick grym hemlängtan att få komma ut i skogarna hemma med fettisen! hoppas ja hinner hem innan snön kommer iaf!

[RR] Solchock!
JockeS skrev:
-------------------------------------------------------
> Rosa flaskställ på blå cykel?? Nu har det
> slagit slint totalt :)

Har också lagt märke till det.. Känns inte som han gett något riktigt svar än?? Funderade ett tag på om det va någon happykorrekt grej som man missat...

[RR] Solchock!
Tack igen för fina kommentarer, kunde ha postat samma bilder igen, nästan, efter gårdagens tur som jag iofs tog åt andra hållet och fick njuta av frukterna från mitt arbete på lördagen!

@S - KLAS?!

StinkySupreme skrev:
> Alltid verktyg och kamera med? Ludvikas övriga
> cyklister måste vara tacksamma för röjningen
> och jag är det för de (som vanligt;-)) fina
> bilderna.

Njae, såg brukar jag ha med den är så smidig, spaden hade jag enkom för att fixa just det där diket och spåret upp i skogen. :)

Fixar mest av egoistiska skäl men hjälper det andra är det ju bra!

[RR] Solchock!
Fina bilder som tusan! Alla utom en kanske, vet inte vad det är för dåre som kom med och skymmer den vackra naturen...:)

Vilket håll är det roligaste? Jag har ju bara testat från det ena än...

Senast ändrad:
[RR] Solchock!
mattel skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > @S - KLAS?!
>
> KortLättAttackSpade :)

Skall vara slipad längs ena kanten så att den kan användas som yxa också. Men det är de aldrig när man får tag i dem av någon anledning.. :)

Senast ändrad:
[RR] Solchock!
Men fortfarande inget svar på "Rosa-chocken", R det en eftergift för vad som låg o skräpade i förrådet eller är 42Hz en trendsättare månne ;?

// Larsa

[RR] Solchock!
Ja, det var ett flaskställ som låg oanvänd, en "vinst" från Bärketrampet. :)

@danne-n: Roligaste hållet? Det är nog åt det hållet du kört, men det är ju trevligt att kunna alternera som omväxling. :)

Noterade att det pep iväg en stig till från vindskyddet, över en berghäll, ska nog testa den nån dag.

[RR] Solchock!
Bilder från söndagens vända på samma stigar (fast andra hållet), koncentrerade mig på att njuta av stigen så det blev inte så många bilder. :)

autumn01.jpg

autumn02.jpg

autumn04.jpg

autumn03.jpg

autumn05.jpg

autumn06.jpg

autumtree2.jpg

Tillbaka
Topp