Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det där vandrarhemmet verkar ju intressant, kollade på deras sida men lyckades inte se något pris.. vad kostade det?
Det slog mig när jag läste om vandrahemet här, men du kanske redan har koll på det aben. Det finns ju ett antal stugor i Sverige som står öppna och är till för allmänheten och gratis för övernattning. De drivs av ideella krafter.Sen Store Mosse, denna underbara plats jag alltid vill återvända till när jag cyklar. Ute på myren finns några mindre upphöjda områden och på två av dem, Svänö och Lövön, finns det torp som tjänstgör som vandrarhem. Enkel standard, ingen elektricitet, utedass och vatten får man hämta i brunnen men mycket fina. Denna gång övernattade jag på Svänö.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Banvallen Värnamo - Ljungby cyklades i regn och kameran fick ligga nedpackad mesta delen men några foton tog jag som på den helt nybyggda raststugan i Hånger = "hunger" så här fick jag ta in tunnbröd med kaviar på :) Samt slutligen ett par foton från Skånes bokskogar när det var uppehåll i regnandet.
![]()
![]()
![]()
![]()
300 kr per person och natt men det finns även en raststuga alldeles intill som alltid är öppen och helt gratis men där är inga sängar utan man får sova på golvet, riktigt fin raststuga på Svänö :)Det där vandrarhemmet verkar ju intressant, kollade på deras sida men lyckades inte se något pris.. vad kostade det? Edit: finns på Booking.com, men det kanske är billigare direkt? 600kr för två vuxna står det där iaf.
Den boken skall jag absolut titta i, såg att den finns på biblioteket här i stan :)Det slog mig när jag läste om vandrahemet här, men du kanske redan har koll på det aben. Det finns ju ett antal stugor i Sverige som står öppna och är till för allmänheten och gratis för övernattning. De drivs av ideella krafter.
Allt finns i boken "stuglandet, en guid till fri övernattning" och smakprov finns på friluftsfrämjandets hemsida https://www.friluftsframjandet.se/l...guider/hallbart-friluftsliv/200-oppna-stugor/
Du oxå gillar Kaviar ?Sen Store Mosse, denna underbara plats jag alltid vill återvända till när jag cyklar. Ute på myren finns några mindre upphöjda områden och på två av dem, Svänö och Lövön, finns det torp som tjänstgör som vandrarhem. Enkel standard, ingen elektricitet, utedass och vatten får man hämta i brunnen men mycket fina. Denna gång övernattade jag på Svänö.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Banvallen Värnamo - Ljungby cyklades i regn och kameran fick ligga nedpackad mesta delen men några foton tog jag som på den helt nybyggda raststugan i Hånger = "hunger" så här fick jag ta in tunnbröd med kaviar på :) Samt slutligen ett par foton från Skånes bokskogar när det var uppehåll i regnandet.
![]()
![]()
![]()
![]()
Banvallen fortsätter en 7-8 km söder om Ljungby och sen cyklade jag på vanliga vägar via Älmhult till Osby och sen Hässleholm.Och mellan Ljungby och Hässleholm? Cyklade du på vanliga vägen där?
Banvallen från Falköping - Ambjörnarp är slät asfalt hela vägen och banvallen Värnamo - söder Ljungby är först fingrus sen grov asfalt, fin asfalt närmare Ljungby och grus söder om Ljungby. Mellan banvallarna är det beroende på vägval, det går att välja så det blir mest grus till att vara enbart asfalt. Sen vidare söderut är det vanliga vägar så man kan välja, den jag tog var mestadels asfalt, hittade en riktigt fin liten väg norr om Höör som jag kommer cykla fler gånger :)Fråga, är det asfalt hela vägen ? Ser bara asfalt på bilderna :)
Och är det möjligt att göra denna resa utan packning och istället ta in på närliggande hotell?
Fråga, är det asfalt hela vägen ? Ser bara asfalt på bilderna :)
Den, liksom en hel del andra asfalterade vägar, syns tydligt på denna ruttbara kartaBanvallen från Falköping - Ambjörnarp är slät asfalt hela vägen
En hel del boenden, inte enbart hotell, hittar du påOch är det möjligt att göra denna resa utan packning och istället ta in på närliggande hotell?
Skoj att den verkar komma till användning för fler här på forumet!@Hcsokim Fått hem boken om stugorna nu och hunnit titta lite i den, blir många fina stugor att besöka framöver!