[RR-video] Valla geten.

MCM_team

Aktiv medlem
[RR-video] Valla geten.
Tog en tur idag genom frusna kolmårdsskogar. Temperaturen var -8 grader C och solen sken på en klarblå himmel. Stigarna hade äntligen blivit hårda efter senaste tidens lerfest. Tyvärr fanns det lite svallis på sina ställen men i det stora hela så var det kanonfina förhållanden.

Sträckningen på turen blev Östgötaleden från Gamla Stockholmsvägen (ovanför Blommelundsbacken) ned till Getådalen och sedan genom Getådalen ned till Bråviken.

Jag låter filmen berätta resten:

P.S. Om ni undrar varför cykeln benämns som "geten" så är Capra latin för någon slags bergsget (Eg. Capra Ibex). D.S.

EST

Aktiv medlem
[RR-video] Valla geten.
Oj va fint Getå är ju kanoon. Var "hemma" i Norrping över jul men vi körde lite i Vrinneviskogen bara . Men däruppe är ju magiskt, fast jag minns inte hur det hänger ihop därborta var ju 20 år sen man cyklade där...

MCM_team

Aktiv medlem
[RR-video] Valla geten.
EST skrev:
-------------------------------------------------------
> Oj va fint Getå är ju kanoon. Var "hemma" i
> Norrping över jul men vi körde lite i
> Vrinneviskogen bara . Men däruppe är ju magiskt,
> fast jag minns inte hur det hänger ihop därborta
> var ju 20 år sen man cyklade där...

Det finns många Kolmårdsåkare som är villiga att guida runt här ute. Bara att hojta till! Jag tycker att Kolmården slår Vrinnevi alla dar i veckan....

EST

Aktiv medlem
[RR-video] Valla geten.
Ja det gör det lätt körde mycket runt den där sjön som det är tävlingar vid kolmårdsbiken osv när man bodde där sen så har jag kört ceres en gång grymt roligt. Farsan hade Stavsjö vandrarhem tills för nåt år sen när han sålde det. Så där är man endel med men har ni nån fb sida eller nån tråd här??? Vart får man tag på er för Pelle Boa har väl ingen koll ;)....

MCM_team

Aktiv medlem
[RR-video] Valla geten.
Det finns nog en hel del Kolmårdsfolk med koll på stigar här på forumet men bl a Tobbe A och jag har bra koll på stigarna i Krokekstrakten. Sen finns ju fb-gruppen MTB Norrköping där många brukar annonsera sina turer. Annars är det bara att dra ett PM här på Happy så styr vi upp något...

desmo

Aktiv medlem
[RR-video] Valla geten.
EST skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja det gör det lätt körde mycket runt den där
> sjön som det är tävlingar vid kolmårdsbiken
> osv när man bodde där sen så har jag kört
> ceres en gång grymt roligt. Farsan hade Stavsjö
> vandrarhem tills för nåt år sen när han sålde
> det. Så där är man endel med men har ni nån fb
> sida eller nån tråd här??? Vart får man tag
> på er för Pelle Boa har väl ingen koll ;)....

Pelle Boa är på väg mot comeback (tror han ska runt Vättern?) och har gått ner massor i vikt!

EST

Aktiv medlem
[RR-video] Valla geten.
Ja jag hörde att han tappat magen :) Oki drarigång nån ridetråd när man är nere nästa gång. Minns när Peter hade Haga cykel i källarlokalen & man jobbade lite extra å satte ihop cyklar åt han när han inte hann med för det var så jävla trångt därnere. Var ju ett tag sen :)
Skulle hursom vara svinkul att hänga med däruppe för det är kanonfint :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer