Rundor runt Malmö

• Trådstartare Trådstartare JAL
  • Start datum Start datum

JAL

Medlem
Rundor runt Malmö
Jag är nybliven racerägare.
Och nu vill jag väldigt gärna ha tips med bra rundor med utgångspunkt från Malmö av varierande längd.

Rundor runt Malmö
Det finns förstås mycket småvägar i Skåne, men alla är blåsiga. Vill du ha backar får du ta dig till Hallandsåsen eller Söderåsen. En trevlig fikarunda är Öresund runt. Ta tåget till Köpenhamn, cykla strandvägen till Helsingör, färjan till Helsingborg och cykla tillbaka till Malmö. Passar bäst när det är finväder. Annars borde väl Österlen vara fint på sommaren också?

Stravas heatmap brukar vara ett bra sätt att planera sina rundor med. Då får du bara förslag på populära cykelvägar. På enstaka ställen kan den visa in dig på mtb specifika vägar/stigar, men jag antar att problemet är ganska så litet i skåne och att det går bra att navigera sig runt om det händer.

MVH
Magnus

Rundor runt Malmö
Nästan enklare att rekommendera vilka vägar som inte är bra att cykla på eftersom vägnätet runt Malmö är så finmaskigt. Och blåsten, ja den vänjer man sig vid efter ett tag.

Rundor runt Malmö
Ett tips är att gå med en cykelklubb (Trampen, CK Ringen, Klubben Cyklisten... vad det nu finns för klubbar...) och cykla ut i grupp. Då hittar du lättare de trevliga vägarna.

Rundor runt Malmö
JAL skrev:
-------------------------------------------------------
> garfunkah: Typ Triangeln :)
>

Om du är ny i stan ska du passa på att kika förbi hos grabbarna på Malmös cykelhak #1: http://www.musette.se

Det ligger inte så långt från Triangeln - och dom kan tipsa om bra rundor, såklart.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp