velovin
Aktiv medlem
Rychtarski-ram någon?
Jag har fyra cyklar, varav tre i stål som jag avser behålla tills de eller jag dör. Den fjärde - snabbcykeln - är en mycket funktionell och prima tysk kvalitetscykel, men om någon högg en yxa i ramen skulle jag knappt bli sur. Den saknar det, som i brist på bättre ord för ett dött ting, skulle kallas själ.
Till saken hör att det står en massa siffror på mitt bankkonto som inte vill annat än att sluta vara siffor och istället omsättas i - exempelvis - en cykelram. En tysk bekant fick nyligen hem sin Rychtarski-ram, och den ser verkligen helrätt ut. Fillet brazed i finare Columbus-rör, med poppig lack.
Finns det någon på forumet som beställt av Rychtarski? Ett ramset med lite extra bling skulle landa på 1600 eur, finns det andra rambyggare att snegla på i samma härad? (Jag har redan en Marino-HT, och den resan tror jag inte att jag vill göra om.)
www.facebook.com
Till saken hör att det står en massa siffror på mitt bankkonto som inte vill annat än att sluta vara siffor och istället omsättas i - exempelvis - en cykelram. En tysk bekant fick nyligen hem sin Rychtarski-ram, och den ser verkligen helrätt ut. Fillet brazed i finare Columbus-rör, med poppig lack.
Finns det någon på forumet som beställt av Rychtarski? Ett ramset med lite extra bling skulle landa på 1600 eur, finns det andra rambyggare att snegla på i samma härad? (Jag har redan en Marino-HT, och den resan tror jag inte att jag vill göra om.)
Rychtarski - Bicycle Workshop | Szczecin
Rychtarski - Bicycle Workshop, Szczecin. 8 952 gillar · 2 pratar om detta · 6 har varit här. We build custom bicycles frames by hand in Szczecin, Poland. Please contact us by email: info@rychtarski.com