Ryggsäck med inbyggt ryggskydd

Pedalkalle

Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet av ryggsäck med inbyggt ryggskydd. Tycker många modeller ser ut att sluta för högt upp för att skydda hela ryggen? Samt vilka som sitter bra ?

Har en gammal POC som varit riktigt bra. Osäker på aktuell modell, men det är nog helt rätt att den egentligen inte går fullt så långt ner som riktigt skydd. Men bättre än inget i skogen. På berg åker kraschjacka på.

Jag har en Deuter Attack som går typ ända ner till svanskotan, skyddet alltså. har också noterat att många är pinsamt korta. Min är ganska noggrant provkraschad...

Ta valfri friluftsryggsäck och fyll den med ris så har du ett ryggskydd som heter duga! Dessutom får du bra träning med extravikten.

Jag har en Deuter Attack som går typ ända ner till svanskotan, skyddet alltså. har också noterat att många är pinsamt korta. Min är ganska noggrant provkraschad...

Jag kör också med en sån sen länge och är nöjd. Börjar bli lite sliten på ytan men inget har gått sönder. Går att bända ut ryggskyddet om man gör långsamma rörelser (non-newtonian artat) och slänga i tvättmaskin utan problem.

Screenshot_20200517-102544_Google.jpg

Har tittat på camelbak också men tycker att ryggskyddet fortsätta typ 8-10 cm under ryggsäcken för att skydda bra

Evocs gamla ryggor har ett ganska pinsamt skydd, ta ur det och titta ni som har en sån.. engångs också om ni skulle ha ramlat med det någon gång redan. de nya ser dock schyssta ut.

Jag kör också med en sån sen länge och är nöjd. Börjar bli lite sliten på ytan men inget har gått sönder. Går att bända ut ryggskyddet om man gör långsamma rörelser (non-newtonian artat) och slänga i tvättmaskin utan problem.
Jag köpte min 2014. Den är som du säger lite visuellt sliten men fortfarande helt hel. Använt mycket och jag har skrubbat den i marken ett par gånger dessutom. Tvättar den åtminstone en gång om året.

Evoc Fr lite race, storlek large.
Går ner i svanken och en bra bit upp också

Bilagor

• IMG_20200226_193326044.jpg
    IMG_20200226_193326044.jpg
    309.7 KB · Besök: 174
Tillbaka
Topp