Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Verkligen! Den sadel som har gått längst är överlägset mest bekväm, därefter i fallande ordning beroende på hur många mil jag har hunnit plöja ned i resp. sadel.Med en inkörd Gilles Berthoud blir det bara bättre och bättre.
Jag har kört Pro Stealth på innecykeln hela vintern och är supernöjd. Jag var lite orolig att den skulle kännas för liten på tex Sverigetempot men jag ska nog ge den en chans på några längre rundor ändå i sommar.Tyvärr är det ju fullständigt individuellt vad som funkar och således svårt att komma med tips.
Jag har kört ett antal sadlar som varit "okej", men inte perfekta, under de senaste två åren har jag dock bytt till Pro Stealth på samtliga cyklar då det är en sadel som jag kunnat cykla långt på (bland annat ett par 600km+) helt utan bekymmer.
Alltså kan en sadel som är designad för rätt aggressiv och framåtlutad sittställning och med minimal stoppning men som pga rätt form för cyklisten ändå gå att sitta och trampa ett dygn på.
Innan dess körde jag ett tag på en Brooks-sadel som inledningsvis kändes bra, men hammock-känslan blev efter ett par timmar för mycket och bara obekväm.
hej tack för svar men då undrar jag pro stealth vilken stl 142 eller 152??Jag har kört Pro Stealth på innecykeln hela vintern och är supernöjd. Jag var lite orolig att den skulle kännas för liten på tex Sverigetempot men jag ska nog ge den en chans på några längre rundor ändå i sommar.
Jag har 142 men det är individuellt så du måste mäta först.hej tack för svar men då undrar jag pro stealth vilken stl 142 eller 152??
hej igen, hur mäter man då?? Jag är ganska kraftig och inte så lång.Jag har 142 men det är individuellt så du måste mäta först.
Det finns lite olika sätt. Det är bredden mellan sittbenen man mäter. En bra cykelbutik bör kunna hjälpa dig att få fram rätt bredd. Annars kan du testa att sätta dig på en kartonbit. Efter en stund ska du kunna se två gropar från dina sittben i kartongen. Mät c-c på de groparna.hej igen, hur mäter man då?? Jag är ganska kraftig och inte så lång.
Jag är 170 cm lång och väger 90 kg.
mvh / antonio
hej tack för svar men då undrar jag pro stealth vilken
Kör också Pro Stealth sedan förra hösten och är supernöjd, men det kan vara värt att notera att grusväg plus regn innebär supermycket grus sprutandes upp genom sadeln, varefter man sandpapprar ner sina dyra Rapha-vinterbibs.. Har inte cyklat skärmlöst mer än några gånger i regn, men är lite osäker på hur stort problemet blir vid regn och skärmlös randocykel på längre turer. Värt att notera eventuellt!Jag har kört Pro Stealth på innecykeln hela vintern och är supernöjd. Jag var lite orolig att den skulle kännas för liten på tex Sverigetempot men jag ska nog ge den en chans på några längre rundor ändå i sommar.
Kör också Pro Stealth sedan förra hösten och är supernöjd, men det kan vara värt att notera att grusväg plus regn innebär supermycket grus sprutandes upp genom sadeln, varefter man sandpapprar ner sina dyra Rapha-vinterbibs.. Har inte cyklat skärmlöst mer än några gånger i regn, men är lite osäker på hur stort problemet blir vid regn och skärmlös randocykel på längre turer. Värt att notera eventuellt!
Eller så tar man bara en riktig cykel med skärmar.?Tips: en ass saver fyller ut hålet i sadeln. ?