Sadel på pakethållare för skjutsning

Höjdskräck

Aktiv medlem
Skjutsar mina barn ibland till o från skolan på pakethållaren på en gammal cykel och dom klagar på att den är för hård. Tänkte fixa någon form av avlång sadel/vadderad platta på pakethållaren men är lite villrådig. Finns det någon färdig dyna att köpa eller är det bara att plocka fram cirkelsågen o fixa själv? Hade varit schysst med någon långhårig variant av sadel.

PS
Vill inte ha någon cykelbarnstol då det är av vikt att mina barn kommer fram med stil.

det förstår ju var och en att det är viktigare med stil, än att komma fram med barnets fötter i behåll.

ett sätt som är bra är snabbmonterad sits, då har man vanligen ett inte lika missprydande bajonettfäste fast på cykeln, och kan lämna sitsen med barnet under dagen. respektive kan ha ett likadant fäste när den hämtar telningen med tillhörande sits på eftermiddagen.

annars kan man göra så här. lite stilfullt kan jag tycka.

Bilagor

• IMG_0116.JPG
    IMG_0116.JPG
    54.6 KB · Besök: 380
SocialGimp sa:
Tänkte fixa någon form av avlång sadel/vadderad platta på pakethållaren men är lite villrådig.
Gammal tidning/skumgummi och gaffa. Pakethållaren kommer aldrig bli snygg igen men det är ju noll stil med pakethållare öht så det spelar ingen roll...

emmer sa:
Gammal tidning/skumgummi och gaffa. Pakethållaren kommer aldrig bli snygg igen men det är ju noll stil med pakethållare öht så det spelar ingen roll...
Kanske är det enklaste, lite silvertejp och en gammal trasa av ngt slag...

Grym hoj på bilden, kais01! :)

För att lugna de som tror att jag vanligtvis slår mina barn och kör bil utan bälte e t c så handlar det mest om att att leda cykeln på trottoaren med ett av barnen på pakethållaren då tröttheten slår till. ;)

Jösses, låt människan få skjutsa sina barn som den vill. Förr skjutsade vi ju alltid varann överallt på pakethållaren, och utan hjälm. På trottoarerna också, vi dog inte en enda gång. Tror nog ungar i Spanien kan överleva också :)

Ts kolla i en cykelaffär dom lär väl ha specifika barnstolar att sätta på pakethållaren, eller annars som emmer skrev

staine sa:
Jösses, låt människan få skjutsa sina barn som den vill. Förr skjutsade vi ju alltid varann överallt på pakethållaren, och utan hjälm. På trottoarerna också, vi dog inte en enda gång. Tror nog ungar i Spanien kan överleva också :)

Ts kolla i en cykelaffär dom lär väl ha specifika barnstolar att sätta på pakethållaren, eller annars som emmer skrev
Barn dog i olyckor i betydligt högre utsträckning förr.

SocialGimp sa:
Skjutsar mina barn ibland till o från skolan på pakethållaren på en gammal cykel och dom klagar på att den är för hård. Tänkte fixa någon form av avlång sadel/vadderad platta på pakethållaren men är lite villrådig. Finns det någon färdig dyna att köpa eller är det bara att plocka fram cirkelsågen o fixa själv? Hade varit schysst med någon långhårig variant av sadel.

PS
Vill inte ha någon cykelbarnstol då det är av vikt att mina barn kommer fram med stil.

Något sånt här kanske?

-> http://www.e-lastenrad.de/erweiterungen/personentransport/yuba-soft-spot-sitzpolster-gepaecktraeger

-> http://www.dx.com/p/bicycle-rear-seat-pu-cushion-black-247391#.WsR_ZC5ubIU

-> https://www.aliexpress.com/item/PU-...8bf4-4e8f-a02f-0593675f2f8e&priceBeautifyAB=0

Vad många myndighetsanställda det finns på HR.

Kollegan kör med galonlimpa likt JTFs länkar och det funkar bra.

Farsan körde med mig sittades på styret. Skön frihetskänsla med vinden i håret istället för att glo in i en rygg. Ja lite som scenen från Titanic när Kate står i fören med slutna ögon.

JTF sa:

Spot on! Tack!

Verkar som andra välmenande vill ha förklaring till varför de inte cyklar själva e t c.
- Sitta på sadeln går korta sträckor men barnen är för korta för att bekvämt nå styret samt sätta fötterna någonstans.
- Ibland cyklar dom själva men detta är logistik på hög nivå. Är du inte civilingenjör så kommer du aldrig förstå komplexiteten kring vilka transportmedel som används, i vilken omfattning samt frekvens.

Häpp!

Vilken jävla moralpanik. Gå och göm er i en bunker.

Ett kjolskydd för bakhjulet håller fötter ur ekrar.

Jag skulle nog ta och tejpa/buntbanda fast lite liggunderlag på pakethållaren. Annars är ju något sort ryggstöd bra att spänna fast en matkasse eller ryggsäck mot när barn inte sitter där.

Man kanske kan använda en limpa på något vis, synd jag sålde hojen med limpa, det är ju svinbra, här är en som gjort något redan...

6a0120a7ed5f9d970b0162ffa314b9970d-pi

kjolskydd är ju stilfullt, tejpade liggunderlag likaså...

om strykninburken står strax intill saltkaret kommer det förr eller senare att hända en olycka. likaså med ekerhjul som rör sig 1 dm förbi barnfötter. att det går bra tusen gånger ändrar inte på detta. handlar inte om moralpanik, det handlar om förnuft.

här är en skön barntransport. dags för antikonception??
.

Bilagor

• IMG_0118.JPG
    IMG_0118.JPG
    60.1 KB · Besök: 461
h.g.j sa:
Gillar din första bild. Tänk 2 lyckliga ungar samtidigt. Kombinera med långhårigt överdrag så funkar det även i 30-gradig värme.

Kombinerar man med fotpinnar á la BMX o eventuellt heltäckande hjulskivor så ökar man ju även chansen att de får behålla sina tår livet ut.

Det verkar inte finnas någon ände på hur det går att pimpa verkar det som!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp