Sadelfråga

Shaggy

Medlem
Sadelfråga
Böt från standardsadel på min mtb pga domningar i paketet till PRO Turnix AF. Blev betydligt mycket bättre men inte helt hundra. Så därför undrar jag om nån kör med Pro Stealth på mtb'n och om det funkar?
Sadeln är i våg :)

Sadelfråga
Det kan vara vinkeln på sadeln, byxorna eller din sittställning som gör att det domnar också. Testa att ändra en sak i taget för att hitta var problemet ligger.

Sadelfråga
jag tycker det är en lite intressant fråga, inte så mkt för om pro stealth passar baken eller inte men om någon kör mtb med den nya typen av väldigt korta (och breda) sadlar som pro stealth också är.

Jag tycker de ser intressanta ut men gissar att det blir lite svårare att komma bakom sadeln snabbt med bredden.

Sadelfråga
skier sa:
jag tycker det är en lite intressant fråga, inte så mkt för om pro stealth passar baken eller inte men om någon kör mtb med den nya typen av väldigt korta (och breda) sadlar som pro stealth också är.

Jag tycker de ser intressanta ut men gissar att det blir lite svårare att komma bakom sadeln snabbt med bredden.

Du får färre ställen att sitta på om inte annat. En längre sadel kan man sitta lite hursom på.

För övrigt verkar begagnatmarknaden säga att power är inte för alla. Annonseras ut ganska ofta.

Svårt det där. Kan bero på exakt vad som helst. För låg sadel, för hög sadel osv.

Tillbaka
Topp