Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Denna djungel av sadelstolpar. trodde 27,2 var en använd standard, men ramen har 27,0 kan man pressa ner en 27,2 eller måste man ha tag på en 27,0 stolpe?
mattel skrev:
-------------------------------------------------------
> finns väl inget att reda ut?
>
> är det 27.0 så är det 27.0 eller smalare med
> shims som funkar. det är som att försöka banka
> i en fyrkantig kloss i ett runt hål annars..
Har gjorts förut. Våld och vaselin löser det mesta. ;-)
Kan dock bli ett rätt dyrt nöje.
Har man bestämt sig så går det. Jag såg en stackare som bankade ner en 0.2mm för stor Thomsonstolpe i något dyrt obäke till ram i Åre förförra sommaren. Jag hade inte gjort det själv, kanske om det varit en billig kalloystolpe som jag gott loss på med lite fint slip-papper för att få bort 0.1mm runtom.
Bytte till en 31,6mm stolpe, satt en 31,4 i från butik. Vet inte vilken dimension sadelröret är gjort för men det har funkat jävligt bra tycker jag. Men stolpen gled inte direkt ner när jag monterade den. Krävdes en del tvätt och fett.
Har inte rört stolpen sedan dess så jag vet inte hur hårt den sitter nu och om jag får loss den eller inte men det ger sig... Har kört hela säsongen (tävling + träning) på denna stolpen. Kör hardtail.
Testade faktiskt först ;) Det är till min budgetvinterhoj så jag vill inte köpa nån dyr stolpe. Har en 27,2 som fastnade direkt.. gick inte att få ner. Vet inte om man vågar knacka trots att det r en stålram...
Jberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Testade faktiskt först ;) Det är till min
> budgetvinterhoj så jag vill inte köpa nån dyr
> stolpe. Har en 27,2 som fastnade direkt.. gick
> inte att få ner. Vet inte om man vågar knacka
> trots att det r en stålram...
Ok :) enklast att slipa lite då, För att få tag i en som är 27mm verkar inte vara lätt