Säsongens första pannlampsride
Var ut en sväng på hojjen igår. Tänkte att lite nyregnade stenar och rötter skulle hjälpa till att putsa på min teknikträning. Krokade på pannlampan för säkerhets skull om det skulle bli så pass roligt att jag blev kvar i skogen ett längre tag. Började med att efter 5 km lägga ikull mej i ett stenröse med blodvite på armar och svullnad på smalben som följd. Fortsatte efter att tryckt ned svullnaden. Solen visade sej mellan molnen i ett rosa sken på mitten av banan, och till min stora glädje så blev det så mörkt att jag fick knäppa på min Mila pannlampa. Ni som inte har testat pannlampscykling, testa!!!! Det är en underbar upplevelse... När jag sedan kom laddandes i en snårig stigutförslöpa i 30 blås brakade det till rejält på min högra sida. Ljudet fortsatte paralellt med min cykling. Äntligen, tänkte jag. Nu skall jag få träffa björn för första gången (till saken hör att det är väldigt björntäta områden jag färdas igenom). När jag kommer fram i en glänta så kommer en STOR älg springandes rakt framför mej och springer i min färdriktning. Stannar och släcker pannlampan för att få bli ett med naturen för en stund. Älgen och mina blickar möts för en förtrollad stund. Cyklar sedan lycklig hemmåt via underbar skogsteräng. Avslutar med att vecka upp 12 hästar i en hage som sätter iväg i full löpning då både dom och jag blev överaskad av varandra. Skogen en dimmig och mörk sensommar är en halvt erotisk upplevelse, PROVA DU OCKSÅ!!!!!!