SBR#32 Kummelräjset

• Trådstartare Trådstartare TSS
  • Start datum Start datum
SBR#32 Kummelräjset
Swishat betalning, anmälde mig som nr två på väntelistan och har varit ute och cyklat hela dagen och märkte att det verkade va ok att överboka så även jag har betalat nu.
Ber allra ödmjukast om förståelse och hoppas det är ok?

SBR#32 Kummelräjset
Hej allesammans!

Eftersom jag var iväg och skidade ett par dagar och hade rätt dålig koll på forumet har jag beslutat att alla ni som aningen anmält er här i forumet/skrivit PM eller ställt er på reservlista också får rejsa. Jag löser lite fler platser helt enkel.

Men NU är alltså anmälningen helt STÄNGD! Om ni är sugna på att rejsa skriv ett PM så ställer jag er på väntelista om någon skulle hoppa av!

Hade gött!
/Jonatan

SBR#32 Kummelräjset
Hej tävlingsledningen!
Jag ser inte mitt namn in listan trots en ganska tidig anmälan...går det att ordna på något sätt? Swishar snarast!

SBR#32 Kummelräjset
Nu när snön ÄNTLIGEN börjat töa har jag passat på att vandra igenom sträckorna inför Kummelräjset och det börjar se riktigt bra ut i skogen. Bifogar en fantastiskt vacker paint-illustration på den förväntade sträckningen, dock ska det läggas till en sträcka och det kan bli småändringar på de som är ritade. Förhoppningen är att jag så snart det är cykelbart ska jag ut och köra igenom alla sträckor för att sedan lägga upp GPX-filer för alla nyfikna som vill ut och tjuvträna.

Hade gött!

Bilagor

• 5av6 SS.jpg
    5av6 SS.jpg
    75.6 KB · Besök: 136
SBR#32 Kummelräjset
rayDreamer sa:
Det är ju bedrövligt illa på stigarna just nu!!!

Njaee, men kanske inte cyklingsbart direkt. Var uppe idag och jämfört med någon vecka sedan går det ju faktiskt se stigarna från och till nu. Nån vecka till så går det nog cykla :D

SBR#32 Kummelräjset
Nu så!

Snön är nästan helt borta och nu är alla sträckor satta. Några ändringar blev det. Nån sträcka rök till fördel för någon annan och nån start flyttades för att få längre åk.

Har skapat en interaktiv karta över området med alla sträckor, transporter och lite annan info. Den kan ni se här:
https://maphub.net/jonatanmohlin/RAJS

Dessutom finns alla sträckor som GPX filer att ladda ner. Det gör ni via den här länken:
https://www.dropbox.com/s/wkhrmhfqbx88hfl/SBR32.rar?dl=0

Hade gött!
/Jonatan

SBR#32 Kummelräjset
Någon som känner till området och banorna alternativt har bra gps.
Tänket ta mig dit och reka lite Lördag 21/4 eller Söndag 22/4 vilket som passar bäst.

SBR#32 Kummelräjset
Var och provcyklade igår eftermiddag
Fint jobb med banorna, välutnyttjade höjdmeter! Väldigt fin skog för cykling.

MickeMud sa:
Tänket ta mig dit och reka lite Lördag 21/4 eller Söndag 22/4 vilket som passar bäst.

Det är ett rätt litet område där stigarna är relativt lättfunna. Jag körde med telefonen som vägledare igår och det gick smärtfritt sånär som på att starten till ss5 var svårfunnen.

/Johan

Senast ändrad:
SBR#32 Kummelräjset
Johanml sa:
Var och provcyklade igår eftermiddag
Fint jobb med banorna, välutnyttjade höjdmeter! Väldigt fin skog för cykling.

MickeMud sa:

Det är ett rätt litet område där stigarna är relativt lättfunna. Jag körde med telefonen som vägledare igår och det gick smärtfritt sånär som på att starten till ss5 var svårfunnen.

/Johan

Kul att du gillade stigarna! Är ju ganska begränsat med höjdmeter, men bra lutning så de blir hyfsade sträckor ändå.

Haha, ja den transporten är lite improviserad. Blir nog lättare när de sitter uppe lite snittslar.

SBR#32 Kummelräjset
Ställer er, Maryo och Peegee på reservlistan. Har fått några avhopp så ska kolla med de som står ovan er på listan först. Men om de inte kan eller om de blir fler avhopp är det inte omöjligt att ni kan få en plats. Jag hör av mig isånnafall. Hade!

SBR#32 Kummelräjset
Dum fråga kanske, men ses vi kl 12 och tränar eller ses vi kl 12 och tävlar (syrran vill veta vilken tid hon ska komma och kolla på TÄVLINGEN)

SBR#32 Kummelräjset
Dempa sa:
Är det alltså race-start vid 12.00, så man får sköta träning själv innan dess?

Sorry, trodde jag svarat på denna.. Men det stämmer. Träning på egen hand fram till 12 då vi ses på fotbollsplanen nedanför Yasuragi-parkeringen. Jag kommer snittsla upp banan imorgon kväll sedan kommer tidtagningsutrusningen upp på söndag morgon.

Senast ändrad:
SBR#32 Kummelräjset
Semlans mor sa:
När är lämplig tid att dyka upp för att reka lite innan racestart, 10-tiden?

Klockan 10 låter vettigt, kanske nån halvtimme tidigare. Då bör man ha tid till att ta sig igenom alla sträckor i lugnt tempo.

Senast ändrad:
SBR#32 Kummelräjset
Tja, är det någon från de norra delarna av stan jag kan tigga skjuts med?
Det är lite på gränsen för långt för att veva dit cyklandes tyckte jag. Jag finns i Solna men kan ta mig någon lämplig stans för upplockning.

SBR#32 Kummelräjset
Karin_P sa:
Tja, är det någon från de norra delarna av stan jag kan tigga skjuts med?
Det är lite på gränsen för långt för att veva dit cyklandes tyckte jag. Jag finns i Solna men kan ta mig någon lämplig stans för upplockning.

Skulle du mot förmodan inte hitta någon med plats i bil kan jag rekommendera båt från Strömkajen tilm Hasseludden (800 meter från raceplatsen).

Jag tar tidiga båten ut för att köra igenom banorna en gång innan start!

Mvh,
Johan

Bilagor

• Screenshot_20180427-223842.jpg
    Screenshot_20180427-223842.jpg
    58.7 KB · Besök: 101
SBR#32 Kummelräjset
Hejsan!

Imorgon är det då alltså dags för rejs! Vädret ser ut att bli kallt och blöt, med andra ord perfekt för svartrrejs.. Nedan följer lite information inför rejset.. Det mesta har sagts tidigare i antingen tråden eller i infon men tål ändå att upprepas.

Jag kommer ge mig ut ikväll och snitsla sträckorna så de är träningsredo tills imorgon bitti. Om man planerar att reka sträckorna på förhand rekommenderar jag att du ger dig runt klockan 10.

12.00 ses vi på fotbollsplan nedanför parkeringen vid Yasuragi. Kolla den interaktiva karta (https://maphub.net/jonatanmohlin/RAJS) jag skapat för at hitta dit. Där kommer kort information om rejset ges och utdelning av tidtagningsbrickor innan vi drar igång.
Efter rejset kommer det finnas lagom ljumna efter-rejs-öl i väntan på prisutdelningen.

Parkering finns vid Yasuragi eller i Kummelbergets industriområde. Parkeringen vid Yasuragi är ofta mer eller mindre full men i industriområdet bör det dock inte vara några problem att hitta någonstans att ställa bilen. Se samma karta jag länkat till ovan för att hitta!

Nedan har jag bifogat en uppdaterad startlista. Hojta om något ser konstigt ut.

Agge Herr
anjalck Dam
Assar Herr
BackT Herr
Bintfese Herr
boulderemma Dam
cakenyo Herr
Bladjan Herr
carlbachmann Herr
Christian_Correa Herr
Corradino Herr
Cribba Herr
Dempa Herr
diffuse Herr
Flybirdfly Herr
Fredde82 Herr
Gemon Herr
Guillaume Herr
Gushem Herr
Hedegard Herr
Henrik83 Herr
huckdavve Herr
Johanml Herr
Jonatanmohlin Herr
Karin_p Dam
Lingon Herr
Mannekepis Herr
Martin_åkerström Herr
mattias_i_skogen Herr
MickeMud Herr
Milnik Herr
Nobby Herr
Noobonbike Herr
O Herr
Peterare Herr
Pettson Herr
rayDream Herr
Robban78 Herr
Roger_edvinsson Herr
roskai Herr
Semlans_mor Dam
PeeGee Herr
Taleryd Herr
thor_e Herr
Torkelo Herr

Rejset skall ses som tidtagen träning och var och en deltar på egen risk.

Om något är oklart finns jag här på happy eller på 0727429217.

Vi ses imorgon!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp