SCF igen

roj63

Medlem
SCF igen
Hittade denna text där Niclas Axelsson svarar Pär Edgren om ryktet att SCF missat en stor sponsor; Generellt är sponsorklimatet för våra landslag i Sverige ungefär som den vår
vi nu upplever, lite kall. Det är lätt att förstå, när våra landslag exponeras mindre än 4 minuter per år i svensk TV. Det i sin tur visar att svenska folket inte har större intresse av vår idrott.

Vi, alla med intresse för cykel har ett gemensamt ansvar för att sprida vår
idrott, och skapa ett större intresse bland gemene man. Det är enda sättet
för oss att få mer TV tid och därmed gynnsammare förutsättningar för
exponering av våra sponsorer. hela artikeln http://www.velo.se/view.php?id=564

Jag har varit inne på detta förut men jag känner att jag måste ta upp det igen. Förbundet måste vara drivande och stöttande till arrangörer. Om cykel exponeras mindre än 4 minuter per år kanske man ska göra något åt det sprid nyheter (på SCF:s sida tex) , ligg på TV, informera......
Använd stora evenemang för att sälja in cykel till allmänheten. Gör en cup för som går att köra centralt i städer, börja med Stockholm! Jag har själv mailat flera på förbundet för att få råd om ungdomsträning men efter ett år kan man kanske få svar, vem vet?

SCF igen
Oj, skulle kunna skriva så mycket om det där... Jaja, dom får säkert in någon bra sponsor, bara att önska dom lycka till.

Angående exponeringen så är det ett långsiktigt arbete som inte kan påbörjas när man vill ha exponreringstid. Det är som med en tävling, man måste träna för att placera sig bra.

Det tar tid att bygga relationer så att media vill exponera det så att folk vill ha nyheter om det så att media kan skriva om det så att man kan sälja sponsorsplats som kommer med i media där folk tar till sig informationen.

SCF igen
Jag brukar maila DN och Tv-sporten varje gång det är en pro-tour tävling och fråga varför det inte skrivits en rad om det i tidningen, oftast är det inte enns med i resultattabellerna så jag förstår sponsorerna. Jag kanske är ganska ensam om att göra det men jag tror att vi som är intresserade av cykel måste trycka på lite för att visa att intresse för sporten finns och att det är större än vad tex Albert Svanberg tror.

SCF igen
ska man också konkurera (med nätpoker) direkt med den enskillt största svenska sponsorn UNIBET som idag sponsrar ett cykellag (och en potentiell sponsor av svenskcykel) då är man riktigt ute och cyklar......

Tillbaka
Topp