Schwalbe Clik Valve

Schwalbe Clik Valve
IMG20250430133814_quick.webp

Har ett kit liggandes. Om jag provar är det för att den adaptern som man måste ha med sig ev kommer fungera bättre på mackar än dom andra adaptrar jag har i dagsläget. Eller det är en istället för 3 som jag släpar på idag..

Schwalbe Clik Valve
Någon som provat ännu? Det verkar smidigt och inte alltför dyrt att byta. Det finns även möjlighet att byta ut Dunlop ventiler har jag sett, kanske vore något för åka-och-handla cykeln

Schwalbe Clik Valve
Någon som provat ännu? Det verkar smidigt och inte alltför dyrt att byta. Det finns även möjlighet att byta ut Dunlop ventiler har jag sett, kanske vore något för åka-och-handla cykeln
Har kört det någon månad nu och gillar det.
Har både adapter på golvpumpen hemma samt på handpumpen så fungerar bra.

Dock gick en ventil sönder vid pumpning ute, har hänt tidigare på presta efter kört samma ventil några år men denna var ju relativt ny så hoppas det var en dålig batch bara.

Fördelen var att den höll luften men ja funktionen att addera luft försvann där och då.

Annars sjukt smidigt system även om jag då anser att man skulle kunna köra Schrader rakt av på allt som tillverkas idag.

Schwalbe Clik Valve
Köpte några set och installerade ett ikväll på ena cykeln. Sjuk smidigt att bara klicka på pumpen, och sedan klicka på ventilhatten när man är klar.

Schrader känns förhistoriskt.

Bilagor

• IMG_7157.webp
    IMG_7157.webp
    246.5 KB · Besök: 69
Schwalbe Clik Valve
Satte i Clik-ventilkäglorna igår.

Nippeln på pumpadaptern för slang var för liten och passade inte med någon av dom golvpumpar jag har.

Pumpadaptern med gänga fungerade bara med två batteridrivna pumpar av större modell som inte går att ha med sig ut. Tätade inte alls i Lezynepumparna med gänga. Inte med någon av handpumparna. Inte heller med någon av dom kolsyrepumphuvuden jag har i min ägo. Gick inte heller att få ihop det med någon av tryckmätarna.

Satte tillbaka mina gamla ventiler.

🤡

Tillbaka
Topp