Schwalbe Thunder Burt

tomppi

Medlem
Schwalbe Thunder Burt
Hej!
Tänker köpa nya snabba däck till mina nya snabba hjul stans crest fälga med hop nav. Har snöat in på Schwalbe Thunder Burt. Problemet är att jag läste på nätet att de inte passade till sina stans arch fälgar.

Är det något som ni har erfarenhet av? Och i sådana fall vilket alternativ rekommenderar ni istället? Har tänkt mig ett par snabbrullande däck i 29 tum.
mvh Tomas

Schwalbe Thunder Burt
Kan inte svara på om thunder Burt passar eller inte men ett annat alternativ är maxxis ikon kolla dem. Har själv funderat på dem som snabba däck

Schwalbe Thunder Burt
Jag kör Schwalbe Thunder Burt slanglöst på mina Stans Crest hjul o har hittills inte haft några som helst problem... dom passar/sitter precis lika bra på fälgarna som mina gamla Schwalbe och Continentaldäck.

Schwalbe Thunder Burt
tomppi skrev:
-------------------------------------------------------
> Roligt att höra att det passar! Vad tycker du om
> kombinationen crest hjul och thunder burt?
> Nöjd med hjulen och däcken?
>
> Tomas

Andra säsongen jag kör på hjulen och är hittills väldigt nöjd,dom har hållt ihop bra och aldrig strulat.
Riktigt bra kombination, hyfsat lätta hjul som rullar riktigt lätt med Thunder burt.
Däcken har förvånansvärt bra grepp för att ha så lite mönster/små dubbar som det har, dock ingen höjdare när det är lerigt o halt utan däcket gör sig bäst när det är torrt och hårt underlag.

Schwalbe Thunder Burt
Spesh (S-works) Renegade blev jag imponerad av (på cykelvasan). Mycket enkelt att Stansa också. Det fram och Furious Fred bak. Thunder burt ser väldigt lovande ut men bara för att du ska få beslutsbekymmer ;-)

Mvh
Jonas

Schwalbe Thunder Burt
@Pluttis: kom inte det däcket i år?

Kör Thunder Burt på Stans Crest och det fungerar utmärkt. Däcket är snabbt, men med dåligt grepp. Är banan torr så kommer jag köra det på tävling, men annars åker Rocket Ron eller Racing Ralph på.

Jag kör även snakeskin-varianten, går snabbare/smidigare att stansa då det inte läcker genom sidoväggarna och mycket hållbarare.

Schwalbe Thunder Burt
landen skrev:
-------------------------------------------------------
> @Pluttis: kom inte det däcket i år?
>
> Kör Thunder Burt på Stans Crest och det fungerar
> utmärkt. Däcket är snabbt, men med dåligt
> grepp. Är banan torr så kommer jag köra det på
> tävling, men annars åker Rocket Ron eller Racing
> Ralph på.
>
> Jag kör även snakeskin-varianten, går
> snabbare/smidigare att stansa då det inte läcker
> genom sidoväggarna och mycket hållbarare.

Jo visst är det så...däcken har jag bara kört på denna säsongen.
Det va Crest hjulen jag syftade på, det är andra säsongen jag kör på dom.

Tillbaka
Topp