Scott scale 60

• Trådstartare Trådstartare Daniel W
  • Start datum Start datum
D

Daniel W

Guest
Scott scale 60
Hej jag ska börja motionera och tänkte därför köpa ny mtb!
Mitt mål är att cyckla finnmarksturen.
Jag har tittat på en scott scale 60, är detta ett bra altenativ?

Scott scale 60
News | Team | Company | Dealers | SupportEurope / Global > Bike > Offroad > Racing

SCALE 60

Frame
Scott ultra light alloy 7005 AL 2 double butted frame / Box chainstay Bridge / hydroform monocoque top tube to increase stiffness / scott custom disc dropout / XC world cup racing geometry

Fork
Manitou Axel Comp / Coil Spring, SVS Lockout 80 mm

Rear Derailleur
Shimano LX 580 27 Speed

Front Derailleur
Shimano Deore

Shifters
Shimano Deore / RF-fire SL

Brake Levers
Avid FR-5

Brakes
Avid single digit 5R / 70 mm cart. Pads

Crankset

Scott scale 60
Scott ultra light alloy 7005 AL 2 double butted frame! Detta uppfattar jag som att det är aluminiumram men jag har för mig att försäljarn pratade om carbon!

Är det värt 3000 kr till för att köpa scott scale 50 istället? Jag ska som sagt bara motionera inte tävla med den men jag vill ha en cyckel som funkar bra!

Scott scale 60
scott scale limited edition, cale 10, 20 o 30 är i kolfiber, de andra är i aluminium.

det du tjänar på med att välja scale 50 istället för 60 är en lite bättre gaffel, bättre bakväxel o så skivbromsar. jag skulle säga, välj scale 50 av de där två om du har råd till det, det tycker jag den är värd. dock är scale 60 oxå en hojj som duger mer än väl till det du nämner att du ska använda den till.

Scott scale 60
jag rekommenderar scale 50. där har du en cykel som du kan växa med. den har lite finare grejer, vilket gör att du kan ha den minst ett år innan du känner att det är dax att uppdatera.

Scott scale 60
Scale 50 skulle jag ha köpt istället för 60, anledningen till det är gaffeln och den bättre utrustningen för övrigt. Jag var nära att köpa en scale 50 i förra veckan men hittade en GF Hoo Koo Eko 2004 års modell men den var prissänkt 5000 spänn så det känns som jag gjorde ett bra köp, eller??!!

Scott scale 60
Nishikis nya Team modell för 7995 eller Sri Team för 12995 är två mycket prisvärda alternativ i sammanhanget. Det är absolout ingen dålig kvalitet på dem, jag hade en Nishiki i fem år som gick perfekt innan jag bytte till årets Team modell

Scott scale 60
Har en Scott expert racing (10.000kr modellen) som var instegsmodellen tidigare år på scott cyklarna. Jag har cyklat som fasen på min och den har fått ordentligt med mil i tuff terräng. Jag är helnöjd. Hade jag vetat hur mycket jag skulle cykla när jag köpte den hade jag väl iofs kunnat spendera det dubbla utan att blinka. Men skall du bara träna så kommer den funka kanon - garanterat. Kan tänka mig att det finns andra märken som är mer prisvärda men om du skall sälja den nån gång så är den nog hyfsat värdebeständig.

Scott scale 60
Jo jag har tittat på dem också (trek) men jag tyckte det verkade vara sämre dämpare och jag tror inte dom hade lockout, något som jag vill ha!

Däremot så har jag Nishikis broschyr och sitter och tittar i och dem verkar också mycket fina!

Tillbaka
Topp