Scott Scale 750 (950) vs Canyon AL SLX 7.9

smislo

Medlem
Verkar ha samma komponenter, just nu är pris på Scotten 11995:- (2014 model), dessutom finns i 27,5" som jag tror passar mig bättre, 175 lång... någon som har mer erfarenheter att kommentära?

Jag har en Scott Scale 950 som jag är väldigt nöjd med för mer tävlingsinriktad körning som långlopp och liknande.
Fantastisk bra körställning där det känns som att man kan förmedla 100% av de krafter man besitter till hjulen. Alltså bra geometri för snabbcykling.
För Hellas och liknande stök så finns det bättre cyklar men till att tävla med är den perfekt.

Har en scale 940 -14 som jag är mycket nöjd med!
Den används till långlopp i huvudsak och jag känner inget behov av byte efter en säsong :-)

Tack PeterÄlvsjö/ RasmusH

Min cyklingen kommer att innehålla både stig, grus, relativno enkla tekniska backar (Skåne/ Romeleåsen) men har inte planerat något långloop... nu börjar jag tvivla på mitt val...kanske skulle man gå ner till någon enklare (Canyon AL 5.9/ 6.9) tills man blir varm i kläderna... kanske blir man sugen till Nerve efter ett år och då svider det mindre i plånboken...

Tillbaka
Topp