Scott Scale RC 900 Pro, erfarenheter?

caad8saeco sa:
Någon här på forumet som har några trevliga erfarenheter av modellen att dela med sig av??
Vad vill du veta?
Scale är Scale, exakt samma ram/mått/vinklar 2017-2020.
En Scale i kolfiber har samma mått/vinklar oavsett hur dyr/lätt ramen är.
Scale RC Pro har HMF Carbon ram, precis som Scale 910/920/925/930/935/940.
HMF Carbon 1200 g
HMX Carbon 970 g
HMX SL Carbon 880 g
Scott tar duktigt betalt för HMX, att spara 200-300 gram på andra komponenter är ofta betydligt mer prisvärt.
I övrigt är skiljer modellerna åt med vilka prylar som sitter fastskruvade på ramen.

caad8saeco skrev en långt text, som nu är borttagen, om att h*n redan köpt den här cyklen. Så det är nog inte några egentliga köprekommendationer som söks utan mer kommentarer typ "jättebra köp" eller "nä den är inte så kul".

Det stämmer, varit ifrån forumet ganska länge så tänkte att det ar lika bra att karva bort all onödig text...

Det var lite trevligare förr, får uppfattningen om att det haglar lite mer av det syrliga nuförtiden efter att ha läst runt.

"Jättebra köp" eller "Nä den är ine så kul" känns som en löjlig förenkling när jag frågar om erfarenheter... Snarare sökte jag mer info likt ovan eller kanske till och med ett par trevliga anekdoter från dem som kört just Scott Scale med för och nackdelar.

mvh/
HG

Sixten Fors sa:
caad8saeco sa:
Någon här på forumet som har några trevliga erfarenheter av modellen att dela med sig av??
Vad vill du veta?
Scale är Scale, exakt samma ram/mått/vinklar 2017-2020.
En Scale i kolfiber har samma mått/vinklar oavsett hur dyr/lätt ramen är.
Scale RC Pro har HMF Carbon ram, precis som Scale 910/920/925/930/935/940.
HMF Carbon 1200 g
HMX Carbon 970 g
HMX SL Carbon 880 g
Scott tar duktigt betalt för HMX, att spara 200-300 gram på andra komponenter är ofta betydligt mer prisvärt.
I övrigt är skiljer modellerna åt med vilka prylar som sitter fastskruvade på ramen.

Tack för utförlig info!

Sixten Fors sa:
Själv köpte jag en "billig" Scale 900 HMF Carbon och bantade bort 3½ kg på skitkomponenter. Betydligt billigare och roligare än att köpa en färdig dyrmodell från Scott.
https://happyride.se/forum/read.php/1/3521679/page=1

Ibland finns prisvärda Scale på Köp & Sälj, men oftast är de på tok för höga utgångspriser. Pruta 30-50% är det som gäller https://happyride.se/annonser/?sear...type=&category2=&county2=&type2=&price=&year=

Kul med eget bygge från en nerprisad en XXL-spec... har själv tummen ganska mitt i så måste handla färdigt :/

Tillbaka
Topp