Scott spark RC 2009.

Scott spark RC 2009.
Har du sett den, provcyklat den? Är den i nyskick (som den borde vara). Eftersom den knappt är inkörd så borde den väl hamna mellan 30000-35000kr.

/Jerka

PS, i min värld så ryker ca 1/3 av värdet när den lämnar butiken! All fabriksgaranti följer bara med förstaägaren, du har ingen cykelbutik att vända dig till förutom i rena garantiärenden osv DS

Scott spark RC 2009.
rekrej skrev:

> PS, i min värld så ryker ca 1/3 av värdet när
> den lämnar butiken! All fabriksgaranti följer
> bara med förstaägaren, du har ingen cykelbutik
> att vända dig till förutom i rena
> garantiärenden osv DS

Det stämmer i princip. I praktiken ordnar det sig ju rätt ofta ändå. Just Scott har jag mycket goda erfarenheter av som andra ägare (utan originalkvitto som lök på laxen).

Scott spark RC 2009.
Jag skulle nog säga att riktpris för en så dyr, begagnad (om än aldrig så lite) cykel ligger runt 50% av nypriset.
Jag gav knappt halva nypriset för min halvårgamla Scott Ransom SL. En likadan fast helt ny (en årsmodell gammal) såldes lite senare för ytterligare ett par tusen mindre.

Scott spark RC 2009.
Kopte min Scale ltd, 6 manader gammal for langt under 50 %. Det beror nog pa cykeln ocksa, ju dyrare nypris desto storre ar tappet i procent.

Jag skulle aldrig betala mer an 30 000 for cykeln du beskriver av samma anledning. Eftersom garantin inte galler annat an forsta agaren sa blir det tyvarr sa.

Scott spark RC 2009.
Duells knusslar som f*n med garanti på ej första ägare, även om cykeln varit behäftad med ett känt och uppenbart fel redan från fabrik. De säljer bland annat Trek och Gary Fisher.

Ang. begagnatpriser så har jag bara köpt två st nästan nya begagnade cyklar, en var en Stab Supreme som jag köpte för 1/3 av listpriset, den andra var en Trek Remedy som jag också köpte för 1/3 av listpriset.

Båda hade gått ungefär ett par däck eller en uppsättning bromsbelägg, men inte en omgång kedja och kassett och var i närmast klanderfritt skick.

//K

Tillbaka
Topp