scott sportster 55

scott sportster 55
Jag skulle definitivt välja bort Sportster 55 cykeln och välja en cykel med stel framgaffel. Den gaffeln som sitter på Sportstern är bara tung, och bidrar inte något till cykeln.

Oj, jag ångrar mig. Den bidrar ju till att göra cykeln tung, öka service, och ger fler möjligheter att gå sönder.

scott sportster 55
kommer du att behöva ha mycket packning med dig, behöver du fästen för pakethållare?
Vill du kunna använda den året runt, med stänkskärmar och dubbdäck på vintern?

Edit: Oavsett så tror jag att den här kan vara ett prisvärt alternativ: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=64959

Vet inte hur det är med utrymme för eventuella dubbdäck men det kan säkert andra svara på. :)

Senast ändrad:
scott sportster 55
Har du en hjälm som sitter bra? Annars är det verkligen att rekommendera (och en extra kostnad).

Andra saker som kanske tillkommer, beroende på vad du redan har, är riktiga cykelskor och pedaler, det gör verkligen stor skillnad! Flaskställ och flaskor är också bra att ha och en cykeldator är trevlig!

Sen är det ju bra att ha med sig en extra slang, pump, och kanske ett litet multiverktyg på längre turer.

Det enda som är riktigt viktigt är så klart en bra hjälm, men det kan vara bra att räkna med att en del extra kostnader förutom själva cykeln kan uppstå.

scott sportster 55
55an gör nog jobbet, men förvänta dig inga under. är du benstark kommer du gnida ned den stackars HG30 cassetten på nolltid. Deorenivå på växlarna kommer du aldrig att ångra om du planerar lkte längre turer..

scott sportster 55
räser skrev:
-------------------------------------------------------
> kommer du att behöva ha mycket packning med dig,
> behöver du fästen för pakethållare?
> Vill du kunna använda den året runt, med
> stänkskärmar och dubbdäck på vintern?
>
> Edit: Oavsett så tror jag att den här kan vara
> ett prisvärt alternativ:
> http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?Mod
> elID=64959
>
> Vet inte hur det är med utrymme för eventuella
> dubbdäck men det kan säkert andra svara på. :)

Är bättre den kona som du skickade än scott sportsten 55?

JAg kommer att ha lite packning (kläder, mat, mm). Jag ska inte göra cykelturism på några dagar. Mest cykla några timmar till Borlänge, Västerås och andra från Uppsala. JAg kommer att ta med mig det som är viktig inför resan. Pakethållare behöver jag, eller kanske andra alternativ.

scott sportster 55
Jag tror att den kommer passa mycket bättre till det du ska använda den till, framförallt för att den har stel framgaffel och bockstyre. Jag själv skulle absolut väja Kona Dew Drop framför Scott Sportster 55.

scott sportster 55
Som tidigare sagts, skippa allt vad dämpade gafflar heter om du inte skall ut i skogen.

Och på lite längre turer, några timmar och uppåt, är det klart bekvämare med bockstyre. Så jag tror Dew-Drop är ett riktigt bra val.

Skaffa sedan lämpliga, tillräckligt stora, men inte större, väskor.

Själv gillar jag att bära "cykelns packning" (verktyg, däck, slang mm) under sadeln, och "cyklistens packning" (förstärkningsplagg, mat, kamera, plånbok mm) på styret.

Ett alternativ kan vara att plocka ihop packningen man tror/vet att man vill ha med sig, för att se hur stor volym man behöver, innan man köper väskor/väska

Och fråga runt vad andra anser nödvändigt, ta inte för mycket prylar med dig.

scott sportster 55
PerFormance skrev:
-------------------------------------------------------
> Kollegan fick in 40 mm dubbdäck på Kona dew drop 2010, gissar att man kan passa in dem på 2011:an oxå!

Finns tyvärr ingen 2011 men 2010:an säljs ut till ett bra pris.

scott sportster 55
Nu är det bestämd. Vi ska köpa två Kona Dew Drop. Men vi behöver lite hjälp för att välja vilken storlek passa oss bra. Hus ska vi mäta oss? Vi är runt 173-174cm båda två. Vilken storlek passar bäst?

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=64959

Sen är det också lite tillbehör vi behöver. Vi vill köpa en väska till styre, en väska till sadeln och en hjälm för mig. Vilka ska vi köpa om det ska passa cykeln? Det behövs inte vara från chainreactioncycles.com, det kan vara från andra online affärer, fast vi vill ha allt från en och samma affär, så att vi sparar på frakt...

Hur ska jag välja hjälm?

scott sportster 55

Bilagor

• Namnlöst.png
    Namnlöst.png
    33.5 KB · Besök: 37
Senast ändrad:
scott sportster 55
Nu är det gjort!!

Det blev två Kona Dew Drop (54 och 56cm). Hoppas att dem passar bra för oss.

Nu är det bara att köpa tillbehör till dem. Jag vill ha en väska till styre, en liten väska till sadeln och kanske en ny hjälm. Kan ni rekommendera mig någonting billigare? andra hand grejer?

Tillbaka
Topp